AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.863

hemsk färg på Z4 i Solna

Sida 1 av 2
Någon som var hos BMW Solna och sett nya Z4 med det grässliga gröna färgen? Nån annan än jag som tycker att förgen är hemsk?
Ni som inte har sett den: vi pratar samma färg som på Engelska stridsvaganr från andra värdskriget: matt grön-brunn.

_________
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Senast jag var där var när de hade premiär och då fanns det bara en vinröd och en mörkgrå Z4, låter dock inte som att det är värt att åka dit bara för att kolla den gröna ;)

Vet inte om dem har kvar den men vid det tillfället hade dem även en Z3 Coupé som inte heller var i så snygg grön färg på begagnat våningen.
"Urbangrün" som färgen heter är nog hemskaste färgen BMW har gjort efter andra världskriget! Måste ju sänka andrahandsvärdet på bilen?
Hmmm, ska dit i ett annat ärende idag, ska bli spännande att få se denna omtalade bil =)
chrille70
Håller med om att Urban green är det gräsligaste på länge på BMW:s färgkarta.

Snyggaste färgen, däremot, på Z4:an är enligt mitt tycke maldivblå-metallic (en lite krallig blå-grön nyans). Gärna i kombination med den svart-vita halvläderklädseln.

Håller med! Maldivblå ligger högt upp på önskelistan på min framtida Z4 :)
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Sluta snacka och posta bilder istället!! :-)

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
chrille70
Här har jag lyckats hitta några bilder på BMW Z4 i maldivenblå-metallic, med svart-vit halvläder. Titta och njut... /C

Länk
Länk
Länk
Länk
Länk

Själv undrar jag varför biltillverkare inte satsar på klara färger till nya bilar. Det dröjer alltid några år innan nya modeller kommer som gul och klarröd. Det verkar gälla samtliga tyska märken: BMW, Audi och Mercedes...En gul TT är till exempel den snyggaste färgen på dem. Samma sak med röd SLK. Z3 Coupe i Phoenix Gul metallic är det snyggaste som finns på Z3 men den kom först sista produktions året.
Jag försöker nu föreställa mig hur en Ferrariröd Z4 skulle se ut?

_________
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Aaaaaa, såg bilen igår och trots att jag var förberedd på det värsta blev jag ändå chockad, den där bilen kan ju ingen vettig människa köpa !!
Här kommer en länk så att alla får ta del av denna färgupplevelse!
Länk
Oskar: Damn you ! Precis när jag börjat förtränga den traumatiska upplevelsen ;)
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Öhhh. är det ett fotomontage eller kommer BMW leverera den som trupptransport fordon åt militären?
FUL som stryk var den iaf...
Den som köper den kommer nog bli ganska ensam.... (om bilen alltså, tror inte hans vänner kommer lämna honom, eller kanske det med....)
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Första tanken var... Ball som fan! :))

Skulle förmodligen inte köpa den färgen dock, men ändå....
Tyckte den var het !

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

Jag tycker den är stencool! Ännu bättre hade det varit om den hade varit matt!
Hmmm...kanske omlack på Coupén :)

Kanske ingen färg man köper pga av andrahandsvärdet men hade jag inte brytt mig om det så hade jag köpt en i den färgen bara för att reta alla andra :))
zodiaken: Om man inte hade behövt bry sig om pengar så hade jag lugnt beställt en individual BMW 760iA -03 i den färgen, tänk vad folk skulle idiotförklara en!
Min första spontana reaktion var : Nej, usch och fy vilken färg !

Men tittar man lite mera noga och smälter det första intrycket så ser ju bilen riktigt häftig ut . Men det är inte en färg jag själv skulle ha valt förståss.
Fälgarna och den beiga cabben var dock snyggt.

Länk
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Chrille70,

Tacktack, men den (SNYGGA) maldivblå har jag sett. Det var den hemska Urbangrün jag var nyfiken på....och tja...snygg är den inte, åtminstone inte på bild! :)

Någon förresten som vet om man kan, eller ska kunna, välja sportstolar till sin Z4? När jag provsatt den tyckte jag nämligen att kvalitén på standardstolarna inte kändes speciellt förtroendeingivande. Dessutom var de varken särskillt bekväma eller sportiga. Någon som håller med?

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Tyckte stolarna var helt okej när jag provkörde den, har dock för mig att jag sett någon med sportstolar men jag är lite osäker...
chrille70
z3c 4 ever!:
Z4 finns faktiskt i klarröd: Ljusröd heter den. Inte helt fel...

Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Klart tuff färg, någon som vet färgkoden? Skulle kunna tänka mig den på "busbilen"!

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.