AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.511

Varför får jag hemska vibrationer vid bromsning samt även i viss hastighet?

Sida 2 av 2
Har exakt samma problem med min... ska in på hjulinställning nu i veckan då den är helkass.... funkar inte det.... så sitter jag i samma sits som dig Malin... kan ju bilda klubb eller nått : ) hehe! nä men får lan gå över framvagnen annars...
BMWMalin:
Det är casterstagen som skall bytas,det blir så när dom är slitna.
Byt dom sen fösvinner problemen..

Lycka till

He de // Bengan

Länk

bmwmalin
Tackar så mkt för alla tips... det återkommande svaren verkar vara casterstag eller spindelled... så jag ska omgående byta det...:)

Glad Påsk alla!!!!
Jag har nyss bytt från 15 tums vinterdäck till 17 tummare, kör man över 100 så håller framvagnen på att skaka sönder....
Det blir även ett visst oljud som kommer från framvagnen om man exempelvis åker på kullerstensgata. Vet inte vad det kan vara men det verkar som att det kanske är länkarmar eller/stryleder...köpte bilen förra veckan (visste dock om att det var ngt knas). Jag verkar dock inte vara ensam om skakningar....kan även tillägga att det vibibrerar ältt då man bromsa oxå......
Jag hade skak i ratten vid lätta inbromsningar och det klonkade som bara den när man körde i gupp......bytte Casterstagen=
Ny bil!! Bytte även stötd. o fjädrarna runtom, det satt orginal sedan 89....så de var" ganska" slut.. ;-)

mvh

PH
Hejsan
Casterstagen.är det samma som länkarmar??

Peter
Det är stagen som går snett bakåt

PH
wa
5
wauxvall
540iA touring -94b
För mig vibbrerar det under belastning/gaspådrag. kardan med knutar, stödlager är ballanserade på spaldings kardanrevovering i GBG. ny turbin renov vxllåda, ALLA stag fram e bytta ink bussningar i bakvagn, har en teori sedan en tidigare erfarenhet genom en framhjulsdriven bil, fettet i drivknutarna hade trängts ut och efter byta av dom försvann dom, skall in och återinfetta dom och prova det i veckan eller finns det några andra ideér
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.