AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.538

Royalblau e30?

Sida 1 av 2
Pa
100
Pakkanen
325i -88 Royalblå
Ja, hur vanlig, eller snarare ovanlig, är den färgen på en e30? Jag blev lite misstänksam efter att ha kolla på bmwinfo.com och inte hittat färgen i e30-sortimentet. Sökte sedan på google, fast besluten att hitta ett svar, vilket visade sig vara nästan förgäves. Jag hittade nämligen en e24 med den färgen.

Jag är säker på att färgen är orginal, dvs inte omlack, men jag tycker att det är lite lurigt att jag inte siktat en enda e30 i samma färg som min. Kan tanten som köpte bilen ha beställt den i en e24 färg? ..Vilket låter väldigt osannolikt..

Mycket tacksam för svar!
/Samme
ant
vad står det i regestreringspapprerna? där står det väl vad bilen har för färg? om den är omlackad ska det väl också stå?
hmm nu vet jag inte om jag är ute och cyklar men jag har för mig det.

==========
Länk
"bra att ha länk" Länk
jag har en e-30 i royalblue matallic... d e orginal lack så den finns.. men jag har inte sett någona annan i den färgen
Pa
100
Pakkanen
325i -88 Royalblå
beemer_320i: Jag trodde nästan ett tag att jag var ensam i världen om att ha den färgen och så kommer du och förstör. ;-)
Skämt åsidå, då var det problemet löst. Konstigt att det inte står på bmwinfo.com bara, men det är förmodligen bara slarv från deras sida. Kul ändå att det verkar vara en såpass ovanlig färg.

ant: Det står mörkblå i registreringpapprena, men i serviceboken står det Royalblau-met. Stämplat 061087 hos Autohaus Leunig (bilhall förmodar jag).
Likaså under motorhuven, på vänstra fjäderbenet sitter det en lapp där det står det BMW-Royalblau-metallic. Så jag tror 99.99% att den inte blivit omlackerad. =)
hehe.. men då e d vi 2 som har den då!! jag har inte sett den på någon annan bil, vilket känns ganska bra. men min e omlackad för 5 år sedan, men i orginalfärgen så dom har nog den kvar fast den inte står med just på den sidan.

//PP
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Jag har oxå den färgen! Mycket fin färg tycker jag! hehe

st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Det fanns på många Alpinor den färgen. Hade själv den på min förra B6 3,5.
Finns en norsk 318i med den färgen också, eller den bilen kanske är ur drift. Den var royalblå iaf;)
Ch
120
Chricke_83
320d Efficient Dynamics -10
Har också en...
ant
nån som har en bild på denna färg då?
jag kanske vet vilken det är utan att veta så här på rak arm utan att veta vilken det är..

==========
Länk
"bra att ha länk" Länk
Jo
465
Johnte
530 D M-sport -05
X5 3,0Sd M-sport -08
Min första bil var den färgen... snuskigt fin färg..

Livet är för kort för att köra diesel!!!
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Här kommer en bild på min Alpina.

Länk
Pa
100
Pakkanen
325i -88 Royalblå
ant: Jag har ingen bild som gör färgen rättvisa, men den är mörkblå i skuggan och ändras lite till lila i solljus. Riktigt snyggt om du frågar mig.
ant
ahh den är alltså lite i stil med Macaou Blau som finns åtminstone på en del E34:or? Den kan ju gå från väldigt mörkt blå till lila i rätt solljus.

Grymt snygg färg på en E30 var det iaf.

==========
Länk
"bra att ha länk" Länk
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Jo min kan skifta från blått till lila. Beror helt på ljuset och olika vinklar.

Hej
Har en just nu stillastående royalblue met 320 touring -89
Skitfin färg särskilt i solen.
mvh Fredde
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Royalblue finns med både i 88 och 90 års färkataloger för e30. Dessutom hade min pappa en 86:a som jag är nästa säker på att det var en Royalblue också. Om inte så väldigt lika.
Tyvärr har jag slarvat bort färgkatalogerna äldre än 1988.
/Mats
Visa användare
61
TraSheD
320tic -88
316tic -89
325im cab -92
om Royalblue är den färgen som skiftar i blå/lila beroende på vinkel och ljus så har jag det på min 320i från 88.

- Life Offers One Guarantee, If You Don´t Win, You Lose And Without Risk, There Would Be No Reward -
Visa användare
216
what
E30 318is -90
Coolman min kompis har en royalblue orginal fin är den..
Bilder

Länk

/what

Länk
Länk
hmmmm..
kolla länken!

PeterB

Länk
Visa användare
878
rodge
Bmw 745 e65
Jag har två royalblå bilar en M535:a samt en 325-cab 87:or...
Skitfin färg

rodge dodge

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.