|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Vadå kommer det aldrig att tillverkas några M5 och Z8 i framtiden??? Iallafll M5:an??? Kommer det inte finnas någon prestanda vagn från Bmw längre eller gäller det denna E39 M5 Slut??? MvH Bmw 4-ever Länk | |
|
En helt vild gissning är att det är E39 M5 (och Z8 totalt) det gäller. /Micke |
|
|
M5 E39 kommer att sluta att tillverkas. Efterföljaren kommer istället att bestyckas med en V10:a på 550HP. Vad gäller Z8 så har den aldrig massproducerats utan oftast byggts på beställning. Kommer säkerligen att generera pengar för dess ägare som samlarobjekt om några år, då dessa vagnar tillverkats i endast 5700 ex. /D |
|
| Knappast troligt att en bil tillverkad i 5700 exemplar kommer att vara en god investering om man betalt 1 MSEK för den. | |
|
Kane>>>vänta får du se om sisådär 15 år. /D |
|
|
ja eller om 40 år ! då får du nog 1MSEK gånger 10 för den när du säljer den... /Mvh Göran |
|
Robert V |
...jag tror åxå att nu e det nya M6:an som kommer att ta över ett tag ... det är kanske för mycket att ha 3st m bilar ( m3 m5 m6 ) när nya M6:an kommer. kanske tar marknad för varandra. Z8 kanske drar uppmärksamhet från z4 som är en storsattsning för BMW. Men det e bara att köpa en av varje nu så behöver du inte oroa dig ! om man ser 20 år tebax då var det m5 och m6 or sen kom 8 serien o slut med 6 serien. sen komm z serien o m3 or och ut med 8 serie. nu e det in med ny m6 ut med m5 ... |
| Robert v: Jag tror inte att BMW kommer dumpa en så etablerad prestandavagn som M5 bara för att man ska in med M6, de skulle förlora pengar på det när alla direktörer som vill åka fort i en stor bil skulle köpa Merca E55 AMG eller Audi RS6 istället.. | |
|
Carl L: Exakt. då vore det väl lämpligare att ta bort M3:an som är mer lik M6:an än M5:an... Eller?? Det finns nog en baktanke med draget dom gör.... Lura konkurenterna kanske?? Alla "spökbilder" på "nya" M5 E60 då... Kanske bara är nya "540"?? -=$¤CimmenpoweR¤$=- Att skriva är silver, att "söka" är guld! Länk |
|
|
Man kan väl ändå inte ta bort en så legendarisk bil som M3:an eller? ______ Länk |
|
|
har inte m5 funnits längre än m3? syftar på e28 resp e30, eller fanns m3 redan som e21?. men jag håller med om att m3 e30 är ett legendarisk underverk med sina läckra skärmbreddningar osv. och att m3-modellen i helhet är legendarisk och att den måste stanna kvar, ett tag fanns det väl både m3, m5 och m6 på marknaden, rätta mig om jag har fel Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad... |
|
|
Slutas produceras i slutet av juni: Länk |
|
|
man kan ju inte ta bort M3:orna,dom säljs ju i stora mängder + otroligt populära..!! Men M6 ska väl inte komma förns 2005 väl!? |
|
| Hur svårt kan det vara? M5 E28 försvann -87. M5 E34 kom -89 och försvann -95. M5 E39 kom -98 och försvann -03. M5 E60 kom -05 och försvann... Kan man skönja ett mönster måntro...? | |
|
Smart marknadsföringsstrategi för att öka suget efter den nya modellen. Dom är inte dumma så :-) Mvh Patrik _____________________________________ Mannen bakom Länk |
|
|
BMWlover:Nog har du rätt.Åtminstone -87 fanns både M3/M5 & M6 till salu för den hugade.(Dock inte i Sverige bör tilläggas). |
|
chrille70 |
Jag har hört rykten om att M3 förmodligen inte får någon efterföljare. Coupé och cabriolet-versionerna av nästa 3-serie ska visst kallas för 4-serien, därför byter M3 namn till M4 om några år. Kanske att en fyradörrars "supersportsedan" i 3-serien kan bära M3-namnet vidare...? Synd på ett så legendariskt sportbilsnamn, annars. Jag tror att det finns en marknad för fler M-modeller än bara M3 och M5. Se t ex på Mercedes och deras utbud av AMG-versioner, om jag har räknat rätt har de inte mindre än 8 stycken (C32, CLK55, E55, S55, CL65, ML55, SL55, SLK32)!!! |
|
Anledningen till glappet på ett par år mellan M-modellerna är att de kan ju inte fortsätta sälja M5 E39 när den nya karossen säljs på 5-serien, och M-modellen är inte färdigutvecklad ännu. Så enkelt är det. |
|
|
Här är bilder på nån skapelse kallad Z10, kanske efterföljaren till Z8. Länk Länk ____________________________ Killar med kvalitet kör BMW! |
|
| Freakshow!? | |
| BMW by MB??? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.