|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Hur gör man lättast rent dom då? Måste man ta bort skivan eller räcker det och köra in kompressor munstycket bakom skivan? | |
|
Jag tror inte att det räcker med tryck luft, min var det välddigt mycket grus och skit mellan tänderna så jag använde stål börste. I och med att jag hade hela fjäder benet ned plockat så kunde jag borsta rent de från baksidan av fjäder benet. Det är nog bäst att ta bort skivan då kommer man åt bäst. Mvh Abbe Länk |
|
|
När min bil felade så var det en givare som gav upp. Det går att mäta sig fram med multimeter. Tror att en frisk gav 0.9 Ohm och den som felade gav 2.3 Ohm. Kan vara skit också och det samlas eftersom man inte använder ABS:en så ofta. Ut och bromsa lite på vintern och på grusväg för att motionera den. // Anders |
|
|
Är ganska så ny på Bmw ännu... har inte gjort så mycket så kallade grott meck ännu! Hur tar men bort skivorna på en BMW? Måste man lossa på hjullagret eller sitter skivan på ett eget nav? Har jag förstått det rätt om jag säger att tandhjulet sitter innanför skivan? |
|
|
Oj, innanför va kanske fel ord! Kanske ska skriva innuti skivan... Ähh de låter ju lika fel de! Hoppas ni fattar ändå! |
|
|
Du måste plocka bort broms oket, sen är det "bara" ett insex skruv, denna brukar jävlas rätt bra innan det losnar. Sen ser du tänderna. Mvh Abbe Länk |
|
| Abbe> Tackar! blir till o hissa upp och fixa det idag då och även testa och mäta på givarna. | |
|
Kom på en sak, du måste ha en 7 mm insex nyckel för att kunna ta bort oket. Mvh Abbe Länk |
|
|
okej... Orkar inte ge mig på nåt grovt meck nu! Kan man inte dra ut hela kontakt stycket till ABS:en. Då kommer den väll inte funka över huvudtaget? Sen så parallellkopplar man ABS lampan med laddlampan! Funkar inte de? |
|
| Är det någon som inte klarat besiktningen med lysande ABSlampa? | |
| Hade samma problem i höstas sedan försvan det, första dagen snön kom i vintras. Men så fort det blev stabilt plus ute nu, så kom det tillbaks. | |
| Jag klarade besiktningen i förregår med urplockad ABS lampa | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.