|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Marianne: min är oxå importerad och i mitt fall så började det med att dom sa att det var kabelmattan under stolen som glappade, ett standard fel på den enl dom. När lampan började lysa efter ca 500m från verkstaden tog dom in den igen och konstaterade att det var bältessträckaren den gången. efter byte av den så funkade det i ett par månader (jag slapp betala för bältessträckaren oxå). så lyste denigen, jag har haft den inne för lite glapp i rutan som dom skulle ha fixat och nu var det ev. fukt som hade gjort att databoxen var kass, så dom kanske tyckte att det var deras fel. vad vet jag.. men det är bra så länge man slipper betala. vad har din verkstad sagt om din lampa då?? "If you don't know what it's called you sure as hell shouldn't be using it" |
|
|
Marianne, jag fick min fixat hos Solna i samband med oljeservice kostandsfritt oxå... ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
När jag gjorde oljeservice i våras släckte BMW ned lampan utan vidare kontroll av felet. De sa att det ofta var bältessträckaren som var problemet men att också det faktum att bilen varit avställd under vintern (strömmen bortkopplad) kunde ha orsakat den tända lampan. För några veckor sedan, efter färd på en väldigt gupprig skåneväg, tändes den eländiga lampan igen. Jag vet således inte riktigt var felet ligger men det verkar vara något glapp, eftersom den vaknade till av gupprandet. Marianne |
|
|
det är trist med problem som aldrig försvinner, kan vara kabelmattan understorlen som är för kort, vanligt fel oxå enl. bmw. men du börnog kolla det, för så länge lampan lyser så kan inte airbag systemet funka säger dom. och om man skulle krocka är det nog bra med en airbag oxå.. "If you don't know what it's called you sure as hell shouldn't be using it" |
|
|
Låter klokt. Ska masa mig iväg till BMW nån dag och förbereda mig på att bli ruinerad. Marianne |
|
|
Var precis en sväng på BMW här i Jönköping en sväng. Passade på att be dem felsöka och släcka min lampa. Felsökningen gav att det var sätessensorn på passagerarsidan som var felkällan. Det skulle kosta 3000-4000 sa verkstadskillen. Fick ge 100 kr för felsökningen. Nån som åtgärdat detta felet och vad kostade det isåfall? Förstår nu varför förre ägaren lät mig släcka lampan :( "Det gör BMW gratis åt dig ...." |
|
|
ok dags för uppdatering... hade bilen inne igår för byte av styrbox till Airbagen (har ingen aning om vad det är), skulle vara klart till strax efter lunch. vid 15.30 så var bilen isärplockad och lampan lyste fortfarande. Något programerings grejs med US/EU versioner var det tydligen som krockade och dom skulle inte hinna plocka ihop min stackars bil till dom stängde :o( fick dock efter lite tjat (och charm... not!!) en låne bil tills idag och fick den idag.. dock lyser lampan fortfarande...... fortsättning följer.... //J "Don´t try to fix me, I´m not broken!" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.