|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Köpte min bil i Solna för snart ett år sedan men har lite halvtaskig känsla för verkstan där efter det att min bil var allt annat än genomgången när jag köpte den (elhissen funkade inte, bromsarna bak helst slut efter 100 mil m.m.) och har även läst i AMS och TV om missnöjda kunder/journalister. Hur är servicen vid andra anläggningar, typ Danderyd ? Försäljningen har jag inga problem med, där anser jag att de ligger i topp men som sagt, verkstan har inte mitt fulla förtroende så jag undrar helt enkelt om det är jag som haft otur eller om det finns någon annan verkstad i stockholmsområdet som anses vara bättre ? | |
cdabox |
Solna ska du hålla dig borta ifrån... Däremot har jag bra erfarenheter av BMW Kungens Kurva (Bilcentralen Smista Allé 31) In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra |
|
Har du haft problem med Solna också eller ? Gäller erfarenheter från bilcentralen både försäljning o verkstad ? |
|
Buspelle |
Borgs i Vällingby och Blombergs på Lidingö är bra bägge två. |
| Borgs är närmsta för min del av alla i stockholm så dem skulle man kanske testa, börjar närma sig oljeservice... Hur är säljarna där då, har du nån erfarenhet av det eller du servar bara bilarna där ? | |
| Bil&Motorteknik i Huddinge 7110687 är riktigt stabila annars. Hittade dom via forumet. | |
cdabox |
BMW i solna har nog de flesta haft problem med.... Jag lämnade in min, när kylaren efter 500 mil var tom, den drack 1.5 l/mil (landsväg), dog när den var kall om man inte trampade plattan i mattan ett par ggr...Men solna kunde inte hitta några fel, de påstod att de kört bilen 5 mil för att se o inte märkt.... Saken är att jag för kör journal så jag hade skrivit upp hur långt den gått, o de hade inte kört en j-vla meter. Så jag sket i det o bytte filter, lämnade in den i sala där de bytte ett par saker, sen gick den bra igen. Solna SUX! In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra |
Buspelle |
bmw320i: Jag har anlitat både bilförsäljningen och verkstaden hos Borgs och har bara goda erfarenheter. |
|
Okej, tack för alla svaren ! Man vet ju inte om man bara haft otur eller om de generellt gör bort sig, vilket tydligen verkar va fallet med Solna, har varit lite för mycket, har ju inte bott här så länge så man tänkte att eftersom det är lite av huvudkontor så kunde man lita mer på dem än de flesta men så är uppenbarligen inte fallet. Trodde att jag var ensam men sen när insändarna i biltidningarna dök upp och även journalisterna själv tom nämnde deras dåliga service så började man ju undra och det som skrivits i denna diskussionstråden bekräftar som sagt bara mina egna funderingar o tankar om BMW Solna. Buspelle: Tack för tipset om Borgs, ligger nära och bra som sagt så jag testar att serva bilen där och så får vi väl se om det blir bilköp där nästa gång. |
|
|
I jakobsberg finns Bellevue Bil. Jag har anlitat dem i över 20 år, och de är kanon. Jerker. Jerker |
|
|
Har bara servat en gång, det gjordes i Solna. De lyckades glömma skriva åt oljetrågspluggen eller så var det som de sa att ett o-ring hade pajat. Fick tillbaka en bil som såg ut som om den hade varit på ett irakiskt oljefält. Men efter ett snack med verkstadchefen så tvättade de den ordentligt. Tyvärr ligger Solna så jäkla bra till för mig så de får nog en chans till... |
|
| Bra pr för Verkstan i Solna det här ;) Grymt bra med en sån här sida dock så att man kan försöka se till så att andra slipper uppleva allt det här. | |
|
Glöm bara inte bort att ALLA stora verkstäder har missnöjda kunder. Solna är störst vilket då statistiskt sett faller naturligt att de har flest arga kunder. Det intressanta är väl procentuellt missnöjda kunder. Vet inte om Solna vinner där. Tänk på det innan ni faller in i tjurrusningen. -Pappa Player |
|
|
I så fall borde de även ha flest nöjda kunder eller hur ? Jag ser ingen som kommit till deras försvar vilket i så fall borde va fallet (om de nöjda kunderna var avsevärt flera procentuellt sett). Om de två största motortidningarna och i stort sett alla här som kommenterat det inte har nåt bra att säga om Solna så borde det väl finnas en anledning, ingen rök utan eld så att säga... Fast jag håller ändå med dig, naturligtvis finns det fler missnöjda kunder på en större verkstad. Detta är dock ingen förlåtande faktor sett ur perspektivet att man själv upplevt misstag efter misstag. Då testar man naturligtvis hellre någon annan verkstad. Man kan ju förlåta ett misstag kanske men när det händer gång på gång så är det lite svårare... |
|
|
Har lämnat in bil på Solna för rep mer än två gånger och det har aldrig varit några som helst problem. Så precis som Player säger så är Solna nog den verkstaden som tar emot mest bilar och då borde den oxså få mest missnöjda kunder, MEN det intresanta torde vara hur många % av deras rep kunder är missnöjda........ Sen tror jag att de flesta Bmw ägarna(inkl mig)är mkt noga med sina bilar dvs dom kräver hög service på allt från bemötande vid inlämningen till utlämning av bilen. Vid de gångerna jag har lämnat in bilen är det en skjälvklarhet att man går igenom bilen på plats för att se om det finns några skavanker innan inlämning och notera om det finns. Sen vid utlämning gör man samma sak för att se om det har hänt något detta sker naturligtviss med den som tar emot/ger ut bilen |
|
|
Jag köpte min bil från borgsbil vällingeby för att jag känner en som jobbar där, men där får man den absolut bästa servicen man kan få kan jag lova!!! mvh ma |
|
| Kan ju iofs ha med att om man känner nån så får man bättre service, ungefär som att jag får bra service på försäljningssidan i Solna eftersom jag har bra kontakt med en säljare där. Menar du servicen på försäljningssidan eller på verkstadssidan när du säger "absolut bästa service" ? | |
|
Jag måste säga att bilcentralen i Nacka är duktiga och trevliga samt snabba, lämnar alltid in min bil där. Har även haft den på danderyd där dom är trevliga, men har fått erfara att dom är lite sega. |
|
|
Hej! Jag känner till en bra verkstad, enligt mitt tycke. Visserligen inte auktoriserad, men bred i utbud. Han tar väl allt i från Porsche till vad man har för bil, (jag har sett både en tidigare nämd bil 911 och en lancia delta integrale och en och annan BMW hos honom) Jag har lämnat in min 164Ts-89 hos honom flera gånger till humana priser enligt mig, då Alfa Romeo inta heller är världens billigaste och pålitligaste bil att äga. Innan jag kännde till verkstaden så har min bil stadigt varit servad där med olja och annat. Han är väl bäst på Italienska bilar men han tar väl emot de jobb han får antar jag. Hur som hellst namnet på verkstaden är, SERRA AUTOSERVICE AB Tel:08/795 99 40 han finns i Spånga. Är du intresserad så är det bara att slå honom en pling, det är ju alltid bra om man kan få lika bra service, sen om det är billigare är ju en bonus. Beemer-Tompa *PLATTAN I MATTAN* |
|
|
Varför slösa tid på andra verkstäder när du kan vända dig till Borgs Bil direkt? Alla i min BMW-bekantskapskrets har enbart goda erfarenheter av Borgs. De är inte bara extremt service-minded utan även riktigt kompetenta på BMW. I genomsnitt besöker jag nog Borgs en gång i månaden i olika ärenden (bilförsäljning och verkstad) och jag blir alltid lika trevligt bemött och nöjd. Även om jag bodde söder om stan skulle jag ta mig den extra tiden/sträckan för att åka till Borgs i Vällingby. Om du bor i närheten finns det ingen anledning att överhuvudtaget fundera på någon annan BMW-handlare. Själv bestämde jag mig för länge sedan att aldrig mer sätta min fot i BMW Solnas lokaler... |
|
|
Prova motordepån i jakobsberg. Duktiga, prisvärda och otrolingt vänliga. /Marcus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.