AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.673

325 eller 330 E46 ´03 ?

Sida 4 av 4
cdabox
DanneE, köpa BMW = bli singel =)
Min flickvän är skogs tokig över att jag spenderar 4 timmar varje lördag i OKQ8 GDS hallar....jag förstår inte varför, då får ju hon städa hemma ifred :-P

In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra
DanneE
cdabox->
Hehe, så kanske det blir!
Jag är en snigel om ca 3månader...

Många synpunkter, men jag måste fylla på lite. Till min 330i Touring valde jag Komfortpaket, M-sportpaket och diverse annat smått och gott (se min profil).

Några kommentarer:
• Läder är ett måste! Jag gillar svart vilket passar extremt bra med innertaket i antracit (dessutom väldigt praktiskt).
• Interiörlister i myrten passar suveränt med ovan nämnda inredning. Exklusivt och sportigt! (black cube-listerna är inte vackra)
• Xenon är också ett måste!
• PDC är ett ovärderligt tillbehör när man vant sig, men jag var väldigt skeptisk tidigare.
• Jag kan rekommendera det elektriska svankstödet vilket gör sportstolarna ännu skönare (och bra för min rygg!)
• Velourmattor kostar inte mycket men höjer mysfaktorn avsevärt.
• Takrails är snyggt på E46!
• Stålgrå finns inte längre. Har ersatts av Silvergrå som är en något ljusare färg. Försök hitta en bil som du kan titta på först!
• H/K-stereo – ett av mina få tillbehör som jag ångrar. Så här i efterhand hade jag hellre byggt eget. Den låter OK så länge man står still och inte behöver dra upp volymen för då låter den skit!
• Ja, 68M-fälgarna är svåra att tvätta men det är alla snygga fälgar… :-(
• Bluetooth-förberedelse – köp Ericssons original-HF istället till en tredjedel av priset (monterat och klart)!
• På min 02:a är fotstödet och instegslisterna svarta. Har det ändrats till -03???
• Automatiskt avbländbar innerspegel är praktiskt.
DanneE
Hej Henrik!
Snygg bil du har!

Bra med kommentarer!
Ang. Bluetooth så funderar jag på en vanlig handsfree & välja navigator istället.
Ang. Fotstödet så är det alufärgat på de Msportbilar jag sett listerna står det ///M på bara.
Ang. stereo blir det bara en vanlig.

Tack för kommentarerna.

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Danne E: Jag hajjar inte det där med snigeln, utveckla gärna?
"jag är en snigel om c:a 3mån"
DanneE
Hubbe:

Jag menade att jag kommer ligga på knä i vattnet som en snigel och putsa fälgarna med tandborste...

Dålig humor ?
JA...:-)

Ro
135
Rogge
320i -04 (M-sport, step, Hi-Fi system)
Håller inte med Henrik A om att HK är skit. Det beror helt på vad du är ute efter. Vill du ha mycket tryck i basen är HK fel. Vill du däremot ha ett rent och klart ljud med en hel del liv i så funkar HK jättebra. Priset, 8700 extra, är väl en annan femma. Köper du till slutsteg (2) och högtalare (4), samt en aktiv bas, så får du garanterat ett bra ljud om du väljer DLS, Infinity, eller liknande. Det kostar dock en hel del - ca: 15000. Och då tillkommer montering, om man inte gör det själv. Det är väl bara att välja.
DanneE
Ljudet från stereon är inte så viktig.
Bara det är klart & fint.
Jag har BMW bilar i familjen och det är "standard" grejer i dom, låter fint. (för mina öron)

Mvh
DanneE

eplrini
DanneE: Angående lister till det ljusa skinnet. Jag köpte min bil till 99% på känslan i kupen när jag provkörde den första gången. Vart helt såld. Jag har det ljusa skinnet och Guld/brons färgade metall lister. Svårt att förklara färgen men känslan blir lyx men inte gubbigt. Se om du kan hitta något sådan, inte fel.

Lycka till från en något avis "jag fick inte leasginbil pga jag kör inte 500 mil i tjänsten, snopet" Rickard
DanneE
Jag har sett en 5serie med Svart & naturbrun inredning med björklister.
Det var grymt snyggt.

SVårt att välja...

DanneE,

Jag rekommenderar verkligen naturbrunt skinn. Min bror har det på sin nya 330Cic och det är mycket snyggt. Här är 2 bilder:

Länk
Länk
DanneE
Janne2->

Jäklar fan snygg bil din bror har! :-)

Jag satsar till 99% på naturbrunt skinn & så svart som han har det fast med björklisterna.

Grrr...vill beställa bilen NU :-)

chrille70
DanneE,
har du beställt bilen ännu, vad blev det? Jag är lite nyfiken seru...

To
246
Tommy^
325 diesel touring -07
hur mycket pengar har du egentligen danneE ?

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.