AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.672

325 eller 330 E46 ´03 ?

Sida 1 av 4
DanneE
Tjena!

Vad tycker ni man ska satsa på?

Ska ta ut en tjänstebil.

Så det gäller en ny 325 eller 330 ´03a.

Sedan eller kombi.

Kombi endast för golfklubborna...:-)
(inget "barn" snack)

Mvh
DanneE

330 Är en mycket mer potent motor med ordentligt bottenvrid. 325:an är absolut inte någon klen motor i M-54 familjen, men prova båda och du borde dra ungefär samma slutsats som jag, 330 är mer en körmaskin med ett underbart bottenvrid. samt en mycket härligare motorsång.

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Snälla använd sökfunktionen.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Vill du ha en skön sexa eller en jätteskön sexa?
:)
Det är väl mest en ekonomisk fråga i dom flesta fallen, eller ?
Gissa vad jag tycker att du skall välja!

Jag måste säga att jag är väldigt nöjd med min bil, Touring var självklart för mig eftersom jag hade det tidigare. Har man en gång haft kombi så känns det svårt att gå tillbaka till sedan. Barnsnack kan jag inte låta bli men 3 serien är INTE stor. Jag får böka bra för att få in en barnvagn utan att ta bort sittdelen från underredet. Golfklubbor passar nog bättre :)

3 liters sexan är en underbar motor så det är ju bara en fråga om kostnader. Jag personligen väljer hellre en 330 med minimalt med utrustning framför en välutrutsad 325.

Lycka till och grattis att du får välja sådana bilar som tjänstbil. De flesta företag börjar ju begränsa kostanden för bilen..
DanneE
Hej!

Kul med så snabba och välformulerade svar!

Jag "måste" ha följande utrustning:
Komfortpaket
M Sportpaket
Läder montana
Telefonförberedelse blue tooth
PDC
Ädelträ
= ca 90 000:-

325i ca. 400 000:-
330i ca. 450 000:-

Mvh
DanneE

DanneE
Tycker ni jag missat någon viktig utrustning ?

Tror bilen blir ganska som så komplett som jag satt ihop den annars ?

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Satsa på 330 touring den är klockren maskin och snyggast kaross. Skulle rekommendera Harman/Kardonljudet och cdväxlare, i övrigt verkar det rätt komplett. En glaslucka förhöjer stämningen i kupen som blir lite mer luftig. 3.0 maskinen är en fröjd att varva. Isofixfästen i baksätet för barnstol(gratis?) ej rökarpaket samt xenon-kurvljus skulle jag nog ta en funderare ¨på.
Använd sökfunktionen ovan "Sök inlägg" skriv "330" så får du lite att läsa:
)
Mvh
Asken
BIxenon skulle jag ta.

Ädelträ skulle jag skippa och parkera utan hjälp kan jag :)

Drag var viktigt för mig...
Förvaringspaket och Klimatkomfortruta är trevligt, personligen tycker jag du trade:ar det mot ädelträt ;)

I övrigt verkar du med paketen täckt in det mesta, Bluetooth prylen är dyr, minst sagt. Men har du bilen i tjänsten är det väl viktigt med väl integrerad kommunikationsutrustning, själv har man ju en lek-bil ;)
Deliq
>Asken
Xenon-kurvljusen går endast att få till coupén och caben (ännu så länge), men bi-xenonen är kanon...

>DanneE
Schysst företag du arbetar på...
Själv fick jag pröjsa min bil själv och då räckte pengarna inte längre än till 325'an när jag valt den utrustning jag tyckte var nödvändig. Tycker du ska välja en touring, den är mer flexibel.

M V H // Deliq

"Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket"
al
72
albin
bmw 330i Touring -01
Du skall helt klart välja 330i en helt underbar maskin!!!!
jag lovar!!

mvh

ma
Bi-Xenon ingår i sportpaketet.

Jag skulle välja navigation. Dels för att det är väldigt bra när man inte hittar, speciellt när man är på semester utomlands. Den nya DVD-baserade navin är väldigt snabb och trevlig att använda också och dessutom finns ju större delen av Europa på en skiva. Sen blir inredningen så mycket snyggare i min mening med skärmen, bilen ser genast betydligt exklusivare ut inuti.
cdabox
ädelträ ska du skippa, ta den putsade kromen istället....
o 330 är helt underbar att köra, finns bara en bil i E46 serien som är bättre, o nej det är inte 316 =).....

In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Håller med alla, 330n är en underbar bil på alla sätt, men efter att ha kört dynganur den på Gelleråsen i går kan jag bara konstatera att på bana ska man ha en M3...

Jag tycker du ska välja en touring framför sedanen. Den är både rymligare och snyggare, men snyggast är förstås coupén.

Lycka till!

My Bimmer is my mistress
Conny Sonnysson
Om du har mörk bil med ljus inredning: Behåll ädelträ!

Om du har silvrig bil med svart inredning: Byt till krominlägg!
oxbow
Ville bara säga att du får en underbar bil att köra om du väljer 330.
har inte provat någon 325:a, men jag är supernöjd med min 330 ci.

DanneE
330 kostar som sagt 50´ mer.
Och månadskostnaden blir givetvis högre.

Får se hur jag gör.

Måste sälja min Saab jag har idag först.

en sak är säker en Bmw 325 eller 330 blir det.
och kombi till 90%

Ang. ädelträ & aluminium!
Jag gillar inte aluminiumen redigt.
Tycker det känns "billigt", inget ont mot de som har det
men jag känner så. köper jag bil för 400´+ så ska allt vara perfekt. :-)

chrille70
Kan starkt rekommendera en 325i Touring, en sådan (-01:a) har jag avverkat 8000 problemfria mil med. 192 kusar räcker mer än väl, det är frågan om 330i är värd merpriset på 50 laxar. För de slantarna får du ju istället M-sportpaket och läderklädsel Montana!

DanneE
Chrille70->
Precis så jag tänker! :-)

Så här ska det se ut innuti...
Länk
(Kanske något mörkare "brunt" läder.
Mumma vad jag lär trivas.

DanneE
Hittade denna fina bil nere i tyskland.
Inte för att jag ska få en beg. impoerad bil men jag gillade färgen på bilen samt inredning.
bara byta ut aluminiumet mot ädelträ :-)
Fast jag tänkte på det där med M Sportpaketet, där är ju fotstöd alu. färgat samt instegslister alu.
Kanske inte passar med trä i en M sport utrustad?

Här är annonsen på den bilen jag gillade.
Länk

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Ädelträ är för mercedesfolk. Gubbar 50+ alltså..

Då ser det här trevligare ut.
Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.