|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Såldes det några nya i Sverige på den tiden eller är det bara import som gäller idag , finns det några äkta m535 or av E-12 modellen i sverige. Prisklass för en fräch ? Billy B-10 | |
|
Inga E12 M535i såldes i Sverige. Tvivlar starkt på att det finns några i Sverige överhuvudtaget. Skulle tro att fräscha dem få gånger de säljs ligger mellan 50- och 100.000:-. I England verkar de flesta ligga mellan £4000-50000 (baserat på annonser i BMWCar). Eller vad säger The Sentinel??? PS. Har du inte varit in på ww.e12.de så är det ett måste. Även www.firstfives.org är intressant... |
|
| Ska inte vara £50000 (en halv miljon!!!) utan £5000. | |
|
Oj, de måste vara ovanliga. Har endast hittat denna utan M-paket: Länk |
|
| Den har visst M-paket! Dåtidens M-paket exteriört var frontspoiler samt bakvinge. Kjolar och sånt är ett 80-tals fenomen. | |
|
Denna bil , är väl ganska risig eller hur markkus ! Därav priset...... Men det är hittintills den enda jag sett till salu i tyskland.... Borde ju finnas några kvar där , den är ju lite vanligare en än B-7 trubo!!!!! Billy B-10 |
|
Mr 435 1602-72
2000 touring-72 2000 tii touring-72 323i Baur-84 328iM Coupé-97 525iM Touring Individual-95 Alpina B3 3.0-94 330e-20 |
Markkus: Jodå, det finns en M535i E12 i Skåne. Bilen importerades i slutet av 80-talet - början av 90-talet. |
|
Mr.Nullzwei: Respekt! Jag gissade bara faktiskt, men särskilt vanliga är de ju inte... billy: Det finns en till på mobile.de om du letar noga :) |
|
| Jeg har faktisk kjørt en slik bil, og kjøpte den nesten...Den hadde sport girkasse med 1.gir nedåt, og i motorrommet sto kun bokstaven M stemplet på id-platen. En tjei!!! kjørte den til vanlig. | |
|
Markkus: Finns det ? , jag har då inte lyckats hitta den men jag skall prova igen....... Fick förresten igenom Alpinan på bes UA !!!! Det känns alltid lika skönt...... Billy B-10 |
|
| billy: hur går det med citra-försäljningen? | |
|
Precis , M535i e12 såldes aldrig i Sverige. Har sett att det funnits en 535i e12 i BMWCS matrikeln men om det är en äkta vet jag inte . Original har dessa bilar en massa "special" godis . ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
|
Markkus: Det går lite trögt! Har några som är intresserade , så vi får se. Billy B-10 |
|
|
The Sentinel: Vad är det för specialgodis , på dom ?? Utseendemässigt så är det väl spoilern fram och den fräna vingen bak samt alu fälgar , eller? Billy B-10 |
|
| billy: kolla på E12.de, där finns all info som finns om bilen! | |
|
bmw E12 måste vara den snyggaste karossen och gjordes på 70talet av tyskarna icq:137785585 Team turbo addicts |
|
|
Jaaa just det , var inne på den sidan och gissa om man blir tokig när man ser alla frächa E-12 ' or speciellt B-7 turbo bilarna!!!! Det är den läckraste Alpinan enligt mej ! Billy B-10 |
|
|
Men en E-12 M535i skulle inte sitta helt fel det heller! Billy B-10 |
|
|
Jepp, Alpina B7 E12 är en av de läckraste bilarna... Kollade på två i helgen, mums. Extra fint med en B7s! /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
| niclas85: på 70-talet visste dem vad de höll på med. amen! | |
|
Kristian Larsson : Var såg du dessa B7 e12:or ? Vem ägde bilarna ? ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.