|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Bakom varje förmögenhet ligger ett brott :-) det är på dem premisserna man ofta måste leva i detta landet, man måste ofta vara tuff och ha vassa armbågar så att säga för att lyckas i kombination med en hygglig lön. Min kompis har insett fakta att som Ingenjör tjänar man inga pengar då man inte ens får jobb i detta "unkna" land som inte förstår och värdesätter högutbildade, stämpla och jobba svart är det som gäller om det skall bli något över kassan. Han drar in lika mycket pengar som det blir kvar på en ärlig lön av 50000kr. | |
|
Den fanns mer anledningar än ett spännande utlandsäventyr när jag flyttade till Belgien:) //Robban BMW CS #4729 Länk |
|
|
Jobba, jobba och jobba.....Att man sen har fler än ett jobb, handlar med aktier, värde papper (man blir inte rik nu men bidrag i kassan blir det) letar nya ideer och små utgifter gör att om man prioriterar hårt så kan man även ha roligt både i garaget och utanför. De är inte de stora inkomsterna man blir rik på det är storleken på utgifterna som gör det. Att man sen har en flickvänn som är förstående så funkar det. Men det sätter sin spår med 90 timmars veckor. |
|
|
Som Robban säger, emigrera! Gräset är faktiskt grönare här på andra sidan. :) Mvh Björn |
|
|
Enligt mitt ex & mina kollegor så handlar det mest om "fuck't up" prioriteringar... Men en bra lön i kombination med låga utgifter hjälper. Jag har vuxit upp med en sportbils tokig far som påverkat mig mkt för mig är det naturligt att prioriter bilen... Men sen spenderar jag över 60 timmar i veckan på jobbet också, vilket också gör att man kan ha ett någorlunda normalt liv. Det jag valt bort: Flickvän... Cigg... För mkt krogrundor (man kan ju inte köra bil hem !!) Lediga helger.. Det jag vunnit: Porsche Boxster.... Körglädje Körglädje Jörglädje Tillfälliga fickvänner... Gott omdöme får man av erfarenhet. Erfarenhet får man av dåligt omdöme. |
|
Vertical mind |
OJ!! Vicken monstertopic jag startat! *stolt!* =) Prioritering låter som den övervägande faktorn om man drar ett snitt, men är det en "fucked up" prioritering? Om man frågar flickan....ja... =D Det där med att gifta sig rikt tror jag starkt på som ett alternativ.... // Johan, den fattiga med en massa dyra vanor. V8 Power |
|
Mitt råd e: Gör som jag har gjort.. Jag gifte mig redan som 22 årig, har en fru som kommer in med 32k (ungefär) och sen bidrar jag med 28K. Visst blir det tillräckligt med pengar till bilarna oxå.. Det hade varit mycket lugnare om jag bara hade min lön att gå på.. Om Gud har bil kör han runt i en BMW..!! Länk |
|
|
Tur att man har en fru som tjänar bra med pengar och förstår(oftast) att bilen är mer än en hjälp att ta sig från A till B. Mvh Kim |
|
|
Kolla taxeringskalendern innan du skaffar tjej! Step on it! |
|
|
Haha , det kanske man ska börja göra ! alla tjejer som man blir intresserade av kollar man upp först hur mycket dom tjänar innan man går vidare hahaha... /Mvh Göran |
|
|
Jag skulle gärna ta lån på en del pengar. Typ betala av 2000kr i månaden men grejjen är den att man kanske vill plugga om nåt år å då sitter man där med skägget i brevlådan. Irriterande. |
|
|
Stavros: Du kan alltid sälja bilen, betala av lånet. Enklaste vägen är ett banklån samt att kanske vara lite förutsende. Blir ganska tufft att komma på att man vill ha en ny bil och köpa den nästa. Planering, sunt sparande och se till att göra en så bra affär som möjligt så är inget omöjligt. Kluven till om flickvän skulle vara positivt eller negativt. Förhoppningsvis har man gjort klart i ett ganska tidigt skede vad som gäller och då är rimligtvis 2 inkomster bättre än 1 :) Vi kanske skulle börja med dagens/veckans aktietips här på bmwpower :) Jo det går snabbare att spara om du inte redan har en bil, trust me i know! |
|
| Vad är en bra lön??? fet lön? | |
|
Bra lön: är att varje morgon få gå upp o höra V8:an. Fet lön: är när frugans mullrar igång sekunden efter :-) spar till en.... Länk |
|
netz |
LNBT: Den va bra!!!=)) |
netz |
BMW är inte ett intresse,det är en livsstil. |
netz |
Oops! glömde visst,kosta vad det kosta vill!!! :)))) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.