AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.838

Hur har man råd?

Sida 1 av 2
Vertical mind
Tja!

Har kollat runt på en del BMW sidor, bla BMW-Power, nu när jag skaffat BMW.
Hur fan har alla råd med all styling, tuning o feta bilar i allmänhet? Spara? Låna? Tigga? Egen apoteksverksamhet??? =))Jag har ju fan probs med att få ekot o gå runt som det är.

// Johan, som vill veta hemligheten.

V8 Power
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Grundtipset är ju högre inkomster och lägre utgifter..

Automat är bekvämt
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Super enkelt; Prioritering, prioriotering och prioritering.
(skadar ju inte med en fet lön heller)

Mvh
Hosse

"anklagar norrmännen för alla stavfeil"
Länk
Aldric
Gift dig rikt :)
Agge
Äta nudelsoppa varenda dag :)

Att hitta en flickvän som läser juridik kan vara farligt bara, alla andra högavlönade jobb rekommenderas dock :)

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Snälla använd sökfunktionen.
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Jag tror den skrala sanningen inte ligger i höga löner, visst finns det en del av oss BMW-ägare som tjänar mer än andra, men jag tror det hänger mer på "fucked up" prioriteringar, vissa verkar leva för sina bilar. Det är ju trots allt dem vi andra "avgudar" och ser upp till, tänk om jag också hade råd osv....
Själv läser jag bilsport och har läst om en den ena en den andra fjuniga 18-åringen som lever på nudlar och jobbar dygnet runt för att ha råd med en dyr bil och massor av styling.

Annars fungerar ju lån och sparande också. Personligen tror jag att ha flickvän generellt sett kan ha motsatt effekt, de vill gärna känna att de betyder mer än den där plåthögen.

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Intressant läsning:-)
En annan sak i samma genre. Detta med "BMW select" finansiering. Är det nån som har erfarenhet med det?
Jag räknar och räknar på det, men kan inte förstå hur dom kan rekomendera detta till folk som vill byta bil ofta? Tex; Man betalar lite i 3 år, och sedan massa dom 2 sista åren. Tanken är att man ska ha bilen i 2-3 år och sedan vara garanterad inbytespris på x antal %. Hur funkar detta egentligen? Blir det inte så att efter 3 år, när man ska byta bil, så sitter man där utan egenkapital?

Tacksam för tips

Mvh
Hosse

Länk
BBrahme
Tror nog att billigaste finansieringen får du på din bank
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
BBrahme; Hmm.. Nej det är inte helt sant. BMW finans erbjuder Serielån, Anuitetslån och så nu detta BMW select. Räntan står absolut i stil med bankens ränta.

Det är bara det att BMW select är en så speciell avbetalningsmodell. Den ska vara för BMW entusiaster som gillar att byta bil ofta, men jag får det inte till att stämma helt. Jag kan tex låna 400.000 Nok och betala bara 4.000 i månaden i 3 år. Dom sista 2 åren (om jag har råd att ha den kvar) så ska det blir typ 14.000 i månaden. *brrr*

Mvh
Hosse

Länk
Hosse>>>får man fråga vad du får betala för en X5:a i Norge? Har hört att de har liknande beskattning på nya bilar som i Danmark.

/D
Jo de flesta med fina bilar har bilen som prioritering, jag har det iallafall.
Alltså ingen tobak, inga krogrundor, inga dyra märkeskläder, mkt. övertid osv. osv.

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
Är det verkligen värt att prioritera bort så mkt?
Klart det går ett år eller så men vem vill leva ett liv utan snus, krogrundor och shopping? :)

/Per
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Zodiaken
Det finns ju de med hög lön också de behöver inte prioritera, eller så låter man bli att styla bilen, kanske även nöjer sig med en lite äldre BMW. Man måste inte köra nyast, med störst motor och med mest styling!

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
jobba fixa slita trixa ordna greja gråzon köpa sälja ideer prioritera tapetsera snickra måla laga bilar mm mm
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Dominik; "bara" 813.000 Nok för en X5 3.0 Diesel. Det måste nog bli en sån om jag skal ha X5. 4,6 IS kostar smaskiga; 1.342.000 Nok. Vil man ha lite utrsutning så smäller det på ganska bra. Ser att sportpaketet till X5 är dubbelt så dyrt i norge som i sverige..

Mvh
Hosse

Länk
bm
653
bmw_m6
2002 - 75
120d - 06
mitt "stalltips": Skaffa INTE en tjej med häst och helst inte 2st...

Trust me i know!

För övrigt så är det bara att prioritera. Låg hyra, sällan krogen, hyffsad lön m.m.m.

Räknade ut milkostndaen på min M5a denna sommar och det blev
40kr/milen exl. bensin och service.

Då är det räknat på 1000mil, lån ,försäkring ,skatt, byte koppling+svänghjul.

Denna siffra kommer att sjunka till nästa år då jag hoppas allt håller. ;)

Prio bmw för mig!

Kostar det så smakar det oftast gott!

-=$¤CimmenpoweR¤$=-
Att skriva är silver, att "söka" är guld!
Länk
Övertid!!!!

M-POWER!!!!!!!!!

Länk NYA BILDER!!
köp en "färdig" bil, dvs med den utrustning
och prestanda du vill ha.
finns nog inget dyrare än att fixa till en bil som man vill
ha den.( stereo, fälgar, tillbehör osv)

/kalle
Ja
709
Jacky Ickx
530dXA -16

BMW CS #08252
...undrar vad som är dyrast; en tjej med två hästar...eller två tjejer med en häst var...

*Freude Am Fahren*
bm
653
bmw_m6
2002 - 75
120d - 06
Jackyboy... två tjejer med två hästar var...

-=$¤CimmenpoweR¤$=-
Att skriva är silver, att "söka" är guld!
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.