AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.251

Vilka BMW-modeller vill ni se i framtiden?

Sida 2 av 2
chrille70
För ett par år sedan sa BMW själva att de motorstarkare versionerna av 1-serien skulle få modifierade V6-motorer från Rover och Land-Rover. Den så kallade KV6:an som BMW nyutvecklade för Rover 75 och LR Freelander. Tur att det inte verkar bli så. Inte för att jag tycker att det är nåt fel på varken motorn eller Rover/Land-Rover, men en V6:a under huven på en BMW? Det strider lite mot naturlagarna...?!

chrille70
z3mpower; nuvarande 5-serien går RIKTIGT trögt numer, årets försäljningssiffror är ju nästan halverade jämfört med förra årets. Undrar dock om det kommer att bli nån rusning efter nya E60? Dels är den betydligt dyrare än nuv. E39 (+15-20%), dels är det nya formspråket inte riktigt välkomnat ens i BMW:s entusiastkretsar...? Men det är helt klart ingen dum bil, utan helt enkelt "wunderbar". Tycker jag utan att ens ha provkört den.
PS. Dock har jag dragit mitt strå till E39-stacken, har en två veckor gammal Touring på garageuppfarten DS.

FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Den kommande M1an ska få en turbomotor på 240hk enligt uppifter.
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Vill se e28 och e23 i nyproduktion.

/Erik
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
chrille70: Självklart går försäljningen ner innan modellbyte, om tre år så är den 5-serie av nya karossen värd betydligt mer än den 5-månader äldre E39:an. Folk väntar in den nya, visst är e39 fin men en e60 ser nyare ut. E39:an skulle ju lika gärna kunna vara en -96:a... (med facelift då...)
Det jag menar är lägger man ner så mycket pengar så vill man att bilen skall se ny och fräsch ut så länge som möjligt, dock är det ju så att den sista årsmodellen av den gamla är oftast den bästa och den första årsmodellen av den nya är oftast den sämsta..
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
En annan tanke som slog mig var att det vore väldigt trevligt om man i framtiden såg fler gamla modeller ute på vägarna i fint skick!
En förutsättning för detta är ännu aktivare klubbverksamhet med bättre backning från BMW och BMW Mobile tradition.

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
bm
522
bmwE9
E46 318d Touring -03
Hvad med E30 318iS, E30 320iS ("den italienska M3:an med diskret yttre...") og E30 M3 i nyproduktion ?

Mindre masse (lavere vægt) for bedre køreegenskaber på skandinaviske veje :-)

Freude am Grazat fahren !
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.