AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.053

Beemers överallt..

Sida 1 av 2
Vart man än åker så finns det beemers överallt, nästan lika vanliga som volvo o saab, siffror på hur många som rullar samt hur många är import? Nån som har siffror över andra märken mercedes ,audi samt på de olika modellerna? börjar bli lite för vanligt. (min e ju iförsig oxå import) hehe
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Instämmer. Igår hade jag två E36 (med T-nummer, alltså import) framför mig i rödljuset. Då tänkte jag för mig själv att bmw börjar bli riktigt riktigt vanliga. 2 sekunder efter den tanken kommer en E39 glidandes upp bredvid. Bara bmw i rödljusen...

Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Då är det snart dags att gå över till Lada, så man kan ha en gansla ovanlig bil igen då =)

Inte på min iaf.
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
T-nummer= 2002 eller 2003

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!

BMW CS #5139
Jag ser nästan aldrig några beemer, däremot en del Bimmers:)

Var det inte så att 2,5% av sveriges bilar är BMW, 25% är Volvo.

Och J.L har rätt om T nummer.
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
T-nummer är inte import.

*Best Man Wins* ________________

Confucious say:
Man who run behind car get exhausted.

BMWCoupe>>>det kan det vara om du ser en äldre bil än 2002,
-03 med reg.nr som börjar på T-

MVH

/D

2,5% bmw jämfört mot 25%volvo? känns inte så allafall om man tar bort alla volvo taxibilar så syns bmw lika ofta som volvo...allafall sthlm/uppsala
MV
R som begynnelsebokstav släpptes sept-okt -99.
S -----------------------------II--------okt-nov -00
T------------------------------II--------nov-dec -01

alltså E36 med någon av dessa är import, jag har R...

om någon är intresserad.
Soki:
Ja jag har för mig att det var de siffrorna som stod i en artikel som aftonbladet publicerade om sveka bilbeståndet.

Men jag håller med, det känns som om det har blivit mycket mer BMW på vägarna på senare tid.
Kanske fler människor har insett att bmw har härliga fina bilar trots allt skitsnack ung. "Har du verkligen råd med den där" osv.

Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad...
Marcel
T-är väl nyregistrerad fordon. Vare sig import eller icke import. Är det en gammal BMW som har Importerats i år så får även den ett T som första bokstav. (iår)
Mr Apex
BMWCoupe:
T är en bokstav...

humor

Mr Apex
Ei
656
Eivind
E46 316 M-sport touring 2005
Själv har jag inte sätt så många BMW änn (i Borås), men dom kliver väl fram en efter en i värmen. Tycker 6 av 10e jag ser är volvo eller saab *s*. mercedes är ett märke jag inte sätt så mycket till. jamnfört med norge då..

/Eivind
bj
291
bjorasen
M535i -87
såg en bil häromdan med U som första bokstav...

Christopher
///M535i
Länk NYA BILDER!!
såg en 320 idag me "U" som första bokstav!!

de här me att bmw blivit vanligare...i sthlm är % antalet på bmw & audi gymt mkt högre än i övriga sverige!!
satt nämligen å fika här om dagen då man såg ut över gatan å typ va 5:e bil va en bmw,helt sjukt många bmw
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Nä det är inte T-tummer på import. Men eftersom bara nyreggade bilar får T-nummer så kan man enkelt dra slutsatsen att en E36 (som slutade tillverkas för flera år sen) är import och nyreggad!

BMW...
Det som är roligt här uppe, (hellst i Kiruna) är att det är ovanligt att man ser en BMW faktiskt. Har man tur kan man se en fin E36 eller E34. Annars är det inte så mycket.. Desto bättre för en själv...

Det finns bara två bilar. Antingen en ny BMW eller en begagnad BMW.
Ser ett gäng här i Karlstad med,beror nog till viss del på några
(ö)kända importfirmor här.

Henrik
BMW
Då kanske du få se en 850iA i slutet av Juli för då skall jag och tjejen upp dit.

850 Jaa sån är jag
--------
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.