|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
ant |
ja all cred till BMWPower Crew!!! kan inte annat än hålla med er Magnus18 bmw_m6 och kilen med flera. den här sidan är ovärderlig! ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
|
Denna tråd borde inte funnits i första hand. Här har vi en entusiast sida som är helt gratis för oss intresserade. Varför överhuvudtaget komma på ideen att kritisera det? Jag vet definitivt vad det kostar att drifta liknande sidor, och det "grabbarna" får in på "säljes" annonser och dessa stackars få bannerannonser, kan inte vara mycket. Håller med andra om att denna sida är ovärderlig! Tack ska ni ha! (beställer en skylt till bilen, även om den antagligen inte passar norska skyltar:-)) Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Rättelse; Det var givetvis inte kritik till Mr Skidmark som startade denna trådm utan mot sånna som "Dan Banan". Tack för ordet! Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
Jeppe Johansson |
Det får bli att ringa snarast,. visste inte om att man kunde göra detta innan, härligt initiativ , Tack för en Bra sida till er grabbar bakom skärmarna! "Jeppe" |
Aldric |
Kan man köpa sig fri från syndromet med trådar som trots att dom håller sig till forumreglerna mystiskt bara "försvinner" tro ... ? |
|
Jag håller med om att BMWPower's crew ska ha en eloge för denna eminenta site! Det är en fantastisk samlingspunkt för alla oss BMW-älskare. Vad gäller datorkostnader går det inte att jämföra en server-dator med en vanlig man har hemma. Vill man ha någorlunda driftsäkerhet så kostar det kulor. Sen så är ju inte licenserna billiga dom heller. Orsaken att bredbandbolaget kan hålla 10Mbit för endast 350kr/månad är för att man dels inte får någon fast IP-address och dels för att man inte har någon garanterad bandbredd (även om man ofta har fulla 10Mbit faktiskt). Majoriteten av hemma-bredbandsleverantörernas kunder utnyttjar inte mer än några procent av bandbredden, det är en annan orsak tilla att priserna hålls låga. Det är annat med servertjänster. Jag tycker också att BMWPower har en utmärkt design och användarvänlighet. |
|
|
Hosse: Jag blev lite fundersam där ett tag ;) Aldric: Varför tror du den här finns kvar?!? Hehe ;) Ojay: Håller med dig, helt sant. MVH Mr Skidmark Länk |
|
|
Dan Banan, du visar din totala okunnighet om kostnaderna att utveckla, köpa och driva en stor internetportal. Visa gärna att jag har fel. Magnus18 har redan beskrivit kostnaderna. /Simon |
|
|
För att sätta lite siffror på det (om nu Dan Banan fortfarande läser denna tråd). Beställde sist en Linux maskin till jobbet här bara för att vi sa lite reklamannonser med samma prestanda som uppgivit i detta dokument. Den kostar ca 45.000 Nok + drift + backup +++. Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Det är väl bara att inse att herr banan inte riktigt har pejl på vad som krävs och vad det kostar, utna jämför med sin egen uppkoppling och sin egen hem-pc. Skulle vilja se hur lång tid det skulle ta innan hans leverantör hör av sig till honom om han skulle ha samma trafikmängd på sitt bredband.... Alla andra hajjar nog att det inte görs några stora pengar på en sån här site, utan samtliga bidrag behövs. |
|
|
Synd att det tar lite tid att ringa in lite stöd det gör att man "orkar" bara en eller två gånger, kan vi inte få ett nummer för 100 kronor oxå, och ett 300 ...... Med vattenpumpsras...... |
|
| kilen: Post- och bankgiro funkar alldeles utmärkt också. Där finns det inga begränsningar uppåt för din generositet.....;) | |
|
men då måste jag starta internetbetalningsprogrammet.... Såå generös är jag inte.... Menar vill bara visa att jag uppskattar siten... Med vattenpumpsras...... |
|
|
Vad spelar det för roll om det singlar in några kronor för mycket. Denna siten är ovärderlig och killarna ska ha en STOR eloge för att den finns. Jag har själv varit involverad i Internet sedan 1991 och jag vet omständigheterna/svetten/kostnaderna och framför allt tiden det tar att driva runt det hela. Keep up the excellent work! Ni förtjänar mer än så!! |
|
|
Tjenare igen. Sen ska man inte räkna allt i pengar heller. Tänk vad mycket tid det tagit att bygga upp denna site... jag tror att siten minst är skyldiga BMW Crew 1000 timmar a´150 kr. Blir det 150k? Oppsan... Sen kontinuerligt arbete som görs varje dag, 7 dagar i veckan. Ska vi vända på steken? Hur mkt har inte vi sparat i tid och pengar tack vare denna site? Sjävl har jag löst väldigt många problem på mina bilar tack vare inläggen. Kanske ska man efter varje problemlösning sätta in en liten summa på deras konto istället för betala en verkstad för felsökning? Lite allvar: Siten är en av Sveriges bästa, inget snack om saken. Att många är beroende märks direkt när siten varit nere ett par timmar... Keep up the good work! /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Bumper skrev "Siten är en av Sveriges bästa...". Utan att ha så där extremt mycket på fötterna vågar jag påstå att BMWPower.nu är en av de bästa i VÄRLDEN inom bilfanatikerområdet. Jag menar, i vissa andra forum kan man få vänta i VECKOR på att få svar på (för vana ägare) vissa frågor - här kan man ha ett svar inom några minuter! Går man vidare och tittar på modellguiden, importguiden, biltesterna och GDS-avdelningarna så blir försprånget ännu större. I Sverige finns - mig veterligt - bara en sajt som kan nämnas bland reella konkurrenter: NordicAudi.com. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: BMWPower bidrar till att folk köper just BMW! Självklart köper ingen en BMW BARA p g a sajten, men jag tror de allra, allra flesta har det i bakhuvudet när man tittar på ny bil - "Blir det problem så finns det hjälp där" etc. Tillsammans gör de som arbetar med sajten och de som besöker den till en av världens bästa och mest kompletta samlingsplatser bilfanatiker! :) |
|
FolkaaN |
en bar server kostar drygt 50.000 man ska ha speglande hdd och det räcker ju nte me 128 ram precis .... BMW = The biggest the best, better then the rest |
|
Hehe Dan Banan blev ganska snabbt tyst...... Kilen: Onödigt vetande, men.... Vilken har du fått vattenpumpsras på? Lider med dig. Var på BMW idag, dom dömde ut min framvagn :( ca 13000:- rep inkl mtr. Skapligt sura pengar. MVH Mr Skidmark Länk |
|
|
Vadå "Dan Banan" tyst?? Dom avstängde ju honom.... vart tog det FRIA ORDET vägen? Folk måste väl ändå få tycka vad dom vill?? Det är ju värre än det var i Sovjet-staterna.... |
|
|
Pesk Öhhhhh.......vad jag vet så är detta inte en statlig sida MVH Mr Skidmark Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.