AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.107

Bidrag till BMWPower

Sida 1 av 4
Visa användare
157
Mr Skidmark
318dAT-09 M
Tänkte bara kolla hur många av er här på forumet som ringt in till BMWPower och bidragit med 40kr? Har själv gjort det och tycker personligen att det är det minsta man kan göra för ett sådant här eminent forum där man kan få hjälp med det mesta. Hoppas att många gör det så att detta forum kan fortsätta och kanske tom förbättras, ett litet bidrag till dessa eldsjälar bakom denna kalassida.

Tack för ordet

MVH
Mr Skidmark

SÄNK FORDONSSKATTEN FÖR DIESELBILAR
Tänker skicka in en hundring nu i dagarna:-)

/D

Visa användare
157
Mr Skidmark
318dAT-09 M
Kanon...annars kan du ju göra det lite smidigare och bara ringa in.....

MVH
Mr Skidmark

SÄNK FORDONSSKATTEN FÖR DIESELBILAR
Visa användare
202
Torbjörn
328 Touring -96(S50 B30/32 TURBO)

M3 E46 2006 Imolaröd Competition Package
Sponsrade serverbytet med 1000kr förra året.

Tobbe
|Oo=00=oO|
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

Dan Banan:

De tjänar inga pengar alls på siten. Det som de får in går till driften.

Jag har ringt och bidragit iaf och var med när servern byttes.

/Edvard
BMW CS # 4503
Visa användare
157
Mr Skidmark
318dAT-09 M
Torbjörn & Edvard:

Toppen av Er båda

Dan Banan:

Det är helt riktigt att det är alla användare som sitter och skriver....men glömmer du inte bort en sak, om sidan inte fanns.....var skulle alla skriva då????

MVH
Mr Skidmark

Länk
ant
Dan Banan:
vad tror du en dator av den här kalibern går lös på?
Processor: Dual AMD Athlon 1600+
Internminne: 1,5 gb
Hårddisk 5 st IBM 7200 rpm, ca 300 gb RAID
Nätverkskort: Dubbla D-Link 530 TX
Operativsystem: Windows 2000 Server
Webbserver: IIS 5.0
E-postserver: Exchange Server 5.5

ta som exempel att kolla vad enbart licenserna för mjukvaran kostar. jag tror många inte inser vad mjukvara i den här klassen verkligen kostar.

att sedan ha och betala en ISP med 2Mbit dedikerad uppkoppling är inte att jämföra med ett ADSL abbonemang hos telia.
det kostar flis att driva en sådan här sida.
att sedan uppdatera hårdvara och mjukvara för fortsatt smidighet för oss användare är definitvt inte gratis.

ska vi säga att "nån hundring" i månaden är en svag underdrift?

==========
Länk
"bra att ha länk" Länk
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Var står telefonnumret för insamlingen?
ant
nu tycker ju iaf inte jag att licenser för så pass avancerad mjukvara som det är i denna konfiguration är billig men allt är ju relativt.
så billigt som du framställer det, "några tusenlappar" tycker jag är en underdrift. visst skulle det kunna vara dyrare med SCSI-diskar osv men det kostar som det är.

syftet med sidan är inte att tjäna pengar, så vart vill du komma? att de involverade gottar sig åt de pengar som rullar in?
det kostar, inte bara i ren serverdrift, också med de repotage som finnes här.
sen att dom förlorar pengar på att driva sidan tror jag inte. då skulle den inte byggas ut så pass mycket som den gör hela tiden. jag tror mer at det går i jämna slängar +/- noll i slutändan.

tyck vad du vill, spara de pengar som du eventuellt skulle kunna avvara till sidan, jag kommer iaf att skänka en slant av mina pengar så snart nästa lön rullar in.

==========
Länk
"bra att ha länk" Länk
ant
Kane: Länk

Länk finns under "Om BMWPower / Stöd BMWPower"

==========
Länk
"bra att ha länk" Länk
Sc
147
Scarface
530I M-Sport 2003
M550i 2018
Bra inlägg, hade inte en susning om att man kunde bidra eller att det kunde finnas ett behov av det.

skall göra det med en gång
li
1.959
liste
535i -89
Finns det verkligen någon som på allvar tror att personerna bakom BMWPower tjänar pengar på att driva sajten?

Jag tycker det är en självklarhet att stödja sajten ekonomiskt - ärligt talat vore väl livet lite tråkigare - och svårare - om BMWPower inte fanns?
Helt OT, men vad betyder det när användaren har ett rött kryss över det där lilla huvudet? Har man blivit utesluten då, eller har man tagit bort sig själv?

/Kristian
Bra initiativ (igen): Länk
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Varför inte lägga in en månadsbetalning via internetbanken till deras pg-nummer på låt oss säga 20:-/mån
500 användare * 20:- * 12 = 120 000:-/år!
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
K.Kierkegaard:
Det lilla krysset betyder nog i det här fallet att man har retat upp fel kille.
Vi är gäster hos BMWPower gänget och uppför man sig inte kan man bli utvisad...

Automat är bekvämt
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Dan Banan: I verkligheten har du inte 10 mbit.
Dessutom blir det många små summor.
Domännamnet kostar ett par hundralappar om året t. ex.
Hos t. ex Song Networks kostar 2 mbit dedikerad bandbredd 4-5 tusen i månaden. Och då är inte plats i racket, el, kyla, värme eller ups inräknat. Visst eftersom Sydkraft köper mycket bandbredd så betala inte de så mycket, men serverplatsen kostar ändå pengar.
Du kan ALDRIG jämföra bredbandspriser med dedikerad bandbredd.

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
Länk
Visa användare
157
Mr Skidmark
318dAT-09 M
Gasar Magnus:
Har inte sett den tråden tidigare........nu har jag det ;)

MVH
Mr Skidmark

Länk
bm
653
bmw_m6
2002 - 75
120d - 06
Dan Banan: Om dom nu skulle tjäna några hundra påer månad och person för att driva siten så vad gör det. Jag tycker dom är värda en större lön än så. Jag menar vad sjulle jag annars spendera lnga ensamma kvällar. För att inte tala om mina bilar, skulle inte funka att äga dom utan BMWPower, man behöver verkligen felsöknings-supporten som sidan/användarna ger mig när nöden kräver = ganska ofta.

BRA jobbat Powercrew:n och lycka till i framtiden!

// A true BMWPower fan!

-=$¤CimmenpoweR¤$=-
Att skriva är silver, att "söka" är guld!
Länk
F%n vad förb#####ad jag blir när känner en avundsjuka mellan raderna killarna som fixar den här sajten är värda varenda belöning de kan få.
Jag tror inte att de får något över, men om de så skulle de tjäna 100,000 var i månaden så skulle jag ändå betala/bidraga med lämplig summa...
Skapa något som de har gjort är det inte många som klarar i det här landet...
Om ni skaffar autogiro för frvilliga bidrag så är jag med direkt glömmer tyvärr att ringa....

Mycke vill ha mer...
Visa användare
157
Mr Skidmark
318dAT-09 M
Kan bara hålla med bmw_m6 & Kilen, bra skrivet grabbar.

MVH
Mr Skidmark

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.