|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
tänkte åka och kolla på en 1600 som verkar fin i annonsen. finns det någon som kan nåt om den bilen? är det ett bra köp för 14000?? endast en ägare. något speciellt man bör kolla på? | |
|
Är ju lite kultstatus på dessa bilar, ang pris är den som du säger dvs fin vagn så är det nog inget överpris.Det som man kan titta efter är väl som vanligt på gamla bilar ROST .Skärmkanter,golv,lådor,dörrar,baklucka, annars kolla att all el fungerar, kopplingen är ju lite svag på 1600.Kristian L har nog nåt mer o komma med.lycka till mvh/trucker Länk Bmwcs 3381 Länk NY |
|
|
Rosten i framskärmarna verkar vara rätt vanligt på -02:orna i alla fall. Det ser väl ungefär lika ut på 1600. Kolla runt blinkersen och även i övra bakkant på skärmarna. Det är liksom en stor ficka där det samlas skit och rostar. Kolla växellådan så den inte rapar vid växling. Då har man kört på fel växellådsolja och synkringarna blir dåliga. Speciellt vid nedväxling från trean till tvåan. //Erik// |
|
| Kolla bilen NOGA under dom rostar som fn.Åk in på en OK-mack och låna en lyft för att kunna undersöka ordentligt.När jag köpte min 02a så kröp jag runt bilen när den stog på backen och jag tyckte att den verkade hyfsad men efter påbörjad rostlagning så visade det sig att den endast var rost fritt mitt på huven typ. | |
|
slhap// Är det en 2- eller 4-dörrars? Annat att kolla på förutom det som redan tipsats om är: inredningen (stolar, instr.brädan, dörrsidor, innertak osv), rost i frontplåt och bakre hjulhus (kolla både i hjulhuset och från bagageutrymmet) plus allt sån´t som du tittar på när du köper en "vanlig" bil (fjädring, däck, olja osv). En 1600 för 14k ska vara fin och nära originalskick (riktiga prylar, inte en massa patentlösningar...). Hör gärna av dig om du undrar över något mer. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
nu har jag iaf köpt den... betalade 12... inredningen är nästintill nyskick, väldigt lite rost i karosseri mest ytrost, genom på nåt ställe. alla org delar finns kvar, stolar är bytta till nyare årsmod för att få nackstöd... massa prylar följde med tex växellåda, kardanknut, raggartrappa en halv(?) grill. blir nog bra de där... no brains, no headache... |
|
|
Kul! Vad är målsättningen med bilen, bus eller original? /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
Mr 435 1602-72
2000 touring-72 2000 tii touring-72 323i Baur-84 328iM Coupé-97 525iM Touring Individual-95 Alpina B3 3.0-94 330e-20 |
Kristian Larsson: Vill bara förtydliga att det "bara" kan vara en två dörrars när bilen är av 1969 års modell, en 02:a alltså. slhap: Var bilen du köpte den som annonserades ut på Blocket för 13.900? I så fall "fastnade" jag oxå för den när jag läste annonsen. Blir säkert ett bra köp, bortsett från rost och slitna delar är ju en viktig sak att bilen är komplett (inredningsdetaljer osv) då dessa klenoder inte blir fler längre, tyvärr. Visst finns det mesta att få tag på hos BMW men inte allt. |
|
MR. nullzwei kan bara säga grattis. mvh/trucker Länk Bmwcs 3381 Länk NY |
|
|
slhap, ska det naturligtvis vara grattis. Länk Bmwcs 3381 Länk NY |
|
|
slhap// När kommer bilderna? Behövs bilder på bilar med mer plåt än plast i galleriet ;-) /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Mötte en 1800 idag här i stan. Ett äldre par i bilen. Om jag hade haft möjlighet skulle jag vänt och kollat upp om den var till salu för det såg ut att vara en sån orörd gammal kärlek. Får väl de om jag lyckas få syn på den igen. Men eftersom stan inte är så stor borde jag sett den förut om de använder den ofta. Grämer mig att jag inte vände... //Erik// |
|
|
ojojoj... mycke å läsa blev de... har grejjat i ordning saker som behövdes för å kunna besikta... såsom fungerande pump till spolning å ett kabel brott till tutan... fick den besiktigad igår... doh! (homer simpson ljud) 5 anmärkningar: 1. strålkastare halvljus, fram vänster, ljusbild felaktig/bländande. 2. torkarblad, bådasidor, skadat. 3. styrled, fram höger, glapp. 4. stomme sidobalk, höger yttre, rostskadad. 5. strålkastare reflektor, fram, båda sidor, skadad. att dom orkar bry sig om torkarbladen, räcker det inte med att han säger åt mig å fixa de? vart fan får jag tag i styrleder å reflektorer?!? å nu behöver ja en svets åxå... bilder är iaf på G... å de blir nog mera bus än original, man får ju föfan däcksläpp på tvåan på torr asfalt!! nån som har en förgasare ja kan fila lite på?? å vem på en bmw sida bryr sig om vad man har för skoter?? :) no brains, no headache... |
|
|
Delar finns på BMW, lite dyrt kanske men det finns. Sätt in en annons på 02tavlan om det är ok med begagnat. Trösklar finns här Länk eller på BMW. /Anders C |
|
|
Grattis till en skojig bil, men som sagt, bilder vill vi se... Motornord kan säker ha en del grejer kvar. Kolla med dom om t.ex. reflektorer, styrleder mm. Avundsjuk på skotern? ;-) //Erik// |
|
|
en glapp styrled... går de å fixa eller måste man byta den?? de ser ut som om de går å "spänna" den på min bil... nån som vet?? no brains, no headache... |
|
|
finns dom som brukar spänna till leden så den går igenom bes..Men det är att rekomendera att byta den för är den sliten så är det ju inte så bra att köra omkring med den... hjorten |
|
|
Skeptiskt till att det går att "spänna bort" glappet. Prova så får du se, man vet aldrig... Tror nog att din lokale bildelshandlare kan ta hem leder åt dig. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
lite dyrt på bmw?? dom skulle fan ha 2300:- för framlyktorna... STYCK!! HELT SANSLÖST... ___________________________ no brains, no headache... |
|
|
har iaf en bild, lägger upp den så länge... Länk ___________________________ -no brains, no headache...- |
|
|
Grymt snygg. grattis. fräcka fälgar, vad är det för något? /Anders C |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.