|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Några bilder av den på forumet omskrivna Alpina B7 E28'an. Bilderna är tagna under BMW Club Finlands träff på Botniaringen i maj 2002. Länk (med A.G's tillstånd) Alpina B7 i allmänhet (och denna i synnerhet) är nog en av de snyggaste BMW/Alpina modellerna, alla kategorier! ///Jonas BMW Club Finland #2046 Länk | |
|
Ja, fina bilder på en härlig vagn! jimpa |
|
|
Boooze: Är det samma som finns på bilsalongen? |
|
|
Ja det är samma. jimpa |
|
|
Lite fler bilder på B7 från salongen. Maffiga bromsar. Fin ratt ;) Länk |
|
| Men va fasen, varför ska de hålla på å ändra på en Alpina B7:a. Låt den va...stackarn | |
|
Vad menar du då? Ratten eller? jimpa |
|
|
Är väl bara andra OK typ ? /Mvh Göran |
|
| Tycker så grym och ovanlig bil ska vara original...rakt igenom. | |
|
Vita blinkers fram tycker jag är snyggt. Porschebromsar är ju också bra föratt de är långt mkt bättre än orginalets. Enda "sbyggare" alternative kan väl vart B10 V8 S stora Alpinabromsar vilka säker var både dyrare och sämre en de 322 mm 993 Turbo bromsar som sitter på nu. Mao tycker jag ändringarna var helt smakfulla och motiverade occh inte överdrivna. |
|
|
Enda sakerna jag tycker man kan klaga på om denna bil, är att den har lackerade njurar och kofångare... Tycker det skulle vara bättre med original. Och dom vita blinkersen... kanske bättre me original ändå, men, smaken e juh som..... ///air (som fotat bilderna som booze länkade) ///air, BMW Club Finland #2150 MSN: luften@hotmail.com 325:an -> Länk |
|
|
Håller nog med Gustav, bara smakfulla ändringar. Min e helt original, men jag funderar oxå på att uppgradera bromsarna, men tror d blir M5-95 bromsar i såna fall. jimpa |
|
Buspelle |
Fantastiskt trevlig bil! Original är visserligen alltid eftersträvansvärt, men modifieringarna är ändå på marginalen. |
|
Jag lag bara upp dessa bilder för att det är en av nordens mest ovanliga och sällsynta BMW'n. Detta är ingen utvärderingstråd av bilen... Mvh ///Jonas BMW Club Finland #2046 Länk |
|
| Boooze: Det är en ganska dålig idé att lägga ut en länk till bilder i detta forum om man inte gillar att folk kommenterar dem... | |
|
markkus: Märkte att jag utryckte mig lite oklart. Det jag menade att det är onödigt att hänga upp sig på orginal/ickeorginal diskussionen när det gäller denna mycket sparsamt modiferade bil. Mvh ///Jonas BMW Club Finland #2046 Länk |
|
|
Boooze: Ja, jag är då inte arg :) Taksänkning, Volvo R-sportklädsel samt Lexus-look på baklysena hade dock gjort mig lite irriterad. |
|
|
Ang B7 :an så köpte jag den i det skick som den befinner sig i idag . De ändringar som är gjorda ,Porsche bromsar,ställbara gula Koni,H&R fjädrar anser jag vara en klar förbättring jämfört med orginalet(oj jag glömde Ratten) men vill man ändra tillbaks till orginal så är det enkelt! Beträffande detaljer lackade i bilens färg (kofångare,"njurarna")så är det en smaksak personligen tycker jag att kofångarna är helt ok tillsammans med shadowlinemedans "njurarna" mer tveksamma!! När tid finns ska bromsoken få en diskretare färg. Jag såg att någon funderade om lacken , den är omlackerad -92. Det är lite synd att de som har varit på mässan och har haft synpunkter och frågor inte kommit fram till oss i montern och frågat om bilarna ,jag var där 8 dagar(av 11) Någon kallade 3.0 CS(L) :en för "SLITEN" ???? Sen är det också lite synd att ingen har sagt något om vår monter i helhet !! Det enda jag sett är från " Askens" reportage och då refereras vår monter som "BMW CS lilla hörn" , taskigt tycker jag ! Hur många klubbar hade en monter av BMW CS standard ? Nej nu har jag gnällt färdigt ! Hoppas att vi ses ute på BMW CS klubbträffar i sommar,tex 25/5 på Mantorp Hälsningar Ando Gunnarsson |
|
|
Jag förstår inte vad som var taskigt med det. Det var ju en liten monter men en fin sådan. Angående CSL:en undrar jag vad det var för "Alpinaratt" mellan stolarna, ungefär där laddtrycksinställningen sitter på E12, E24 och E28. Vad har den för funktion? |
|
|
Janne2 : Det var just ordvalet "lilla hörna" som jag tycker låter lite fel ,det hade väl varit mer o.k och skriva" BMW CS monter " ! Ratten som sitter mellan stolarna är till bromsvågen . |
|
|
A.G: Ruskigt fin B7:a du har, stod och beundrade den länge på mässan i lördags, tyckte det kom bort lite i den här tråden. /Wille |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.