AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.229

E 30 V-12 ?

Sida 2 av 2
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Jag har tyvärr ingen V12 i min E21 nu, men blocket har suttit monterat i den förut!
Jag trodde jag hade mätt allt riktigt och räknade på att motorn skulle få plats med endast en liten massering av torpedväggen och en ny kardantunnel, men jag glömde visst bort att grenrören skulle få plats också *skäms* =)
Det hade gått att svetsa egna grenrör, eller gått över till rörram, men det får bli ett senare projekt om jag nu orkar!

(ska ändra i profilen så det stämmer)

1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Kristian Larsson!
Kan bara instämma med att det är lättare att hitta V12or än en fräsch E30 till bra pris, då dom flesta tror att den är tillverkad i guld =)

Det brukar komma upp ett par V12 säljes i BMWbörsen ibland, och dom brukar vara ganska billiga om man ser till allt roligt man kan göra med dom!

Det är på gång med att använda SFRO regler på Åland också. Det finns en åländsk kille som cabbat och kortat en hundkoja som lyckats få den besiktad på det sättet. Så om det går att få en v12-e30 godkänd i Sverige (vilket iofs inte är så troligt) så kan det gå på Åland också...
brorsan fick tag på en e30 (320i) -86 tror jag det var, med komplett motor som drack olja som en spekalv dricker mjölk (isärskruvad) för 5000 kr, fanns knappt rost på den, den var ganska fräsch in och utvändigt. som sagt: det gäller bara att ligga och lurpassa på annonserna.

Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad...
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Kristian Larsson:

"Men det blir enklare att bygga om inför besiktningen"
Det var det jag menade.

//Ticco

Länk
Det där med att turbo mata en 6à visserligen men en e30 med 12 an i är ett svårt projekt att få besiktat,men alla regler har kryphål det gäller bara att hitta dom=) .
Det bygge jag tänker utföra kommer att bli seriöst och ta sin "lilla" tid. Funderar på att sätta upp en hemsida om hur bygget fortlöper!
Håller just nu på att söker en M5 a så det blir nog när den är inhandlad som e30 bygget börjar,måste ju ha en bil att köra med undertiden =) .
Det är ju meningen att allt inte ska gå som på räls! =)
Men jag SKA ha den besiktad,skall bli roligt att strida med besiktnings mannen =) . Undrar va F*N man skall skylla på?
Den satt i när jag köpte den=) ?
Mormor får fara och besikta=)?
Som sagt det skall bli kul att få bit ihop och börja bygga!
tv
73
tvalkoppen
2002 Touring -73
320d Touring M-sport -10
Ja beemer man!

Upp med en hemsida om bygget, om inte annat så kanske du känner "pressen" av oss läsare, det blir inte lika lätt att ge upp om man har en massa nyfikna beundrare hemma i datorn... :)

Fr
411
Fredrik Larsson
Z3M Coupe-99
M3-88
523iM-00
Beemer Man:
du kan nog räkna dig själv lite av en legend om du får igenom ett sådant bygge med en regelriktig besiktning=) (dvs. ingen "sjuttis" till bes. mannen=)

/Fredrik Larsson
BMWCS syd #4131

Länk
Detta kommer att bli en utmaning =) ! Håller på och tittar efter V-12 or o E30 or ! nån som har nån bra www adress som kan vara till användning? Samt en hemsida kommer troligt vis att komma upp när bygget börjar!
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Länk

AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
Äh, stoppa i 12an, ryck elektroniken på ena sidan å hävda att den ena sexan sitter där som motvikt!:)

jimpa
=) Men de e ju som dom säger,INGENTING E OMÖJLIGT!
Ko
43
KolvGubben
327ik-88 Stora M-pkt
520 -89 e34 2,5l
Tjena!
Jag har en polare som har en v12:a liggande, det finns ingen kabelhärva men annars så ska den nog vara komplett..Om det intresse finns så kan jag höra vad han begär för den.

MvH Jonas Ö
Hejsan! KolvGubben!
Intresse finns! Hör med din polare ,som sagt allt är av intresse,nackdelen är väl kabelhärvan men till ett rimligt pris så!

mvh/Beemer Man
Ko
43
KolvGubben
327ik-88 Stora M-pkt
520 -89 e34 2,5l
Jag återkommer med vidare information!

mvh Jonas Ö
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.