|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har just kommit på en helt galen ide! En 850 motor i en e30 det är vad jag bara måste fram föra nån gång i framtiden ! Det ska gå !! Nån som gjort det här på forumet? | |
| Ja det säkert var och varannan som nån gång gjort det.. | |
| =) | |
Deliq |
Du blir nog först av forumanvändarna men inte först av alla... Länk M V H // Deliq "Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket" |
|
Måste genast börja leta bra objekt! V-12:orna växer ju in direkt på träd! =) samt hitta en bra e30 kaross! Projekt påbörjas i sommar ! Komm gärna med förslag! =) |
|
najerot |
En kompis monterer 750-motor i sin E30. Har holdt på veldig lenge og har ennå ikke fått den på veien...Han har riktignok bygd om til justerbart E36 understell og M3 bremser også,men det er uansett ikke bare bare å bygge inn en slik motor! |
bmw_turbo |
kolla in denna! Länk BMW 320 E30 "Cartman Edition" -Liten, Fet & Ettrig |
bmw_turbo |
Såg inte att det redan var länkat till den bilen. Mycket fina e30 på Länk BMW 320 E30 "Cartman Edition" -Liten, Fet & Ettrig |
| Det där V12 bygget på bilderna är väldigt imponerande tycker jag. Det ser ut som det är orginalmonterat alltihopa! | |
|
Som sagt det skall gå "utan problem" ! =) Mvh/ |
|
|
Ska bli kul att se vad som e gjort åt den norska bilen i nästa Bilsport. 356??? Hmmm.. jimpa |
|
| Inte säker på att jag vågar läsa vad det är för något i den ;) | |
|
motor är nog inga problem... finns 2st på returbilen i malmö (www.returbilen.se) 1000kr/st utan aggregat och 1500kr/st med.... sen är det bara att smörja motorrummet med vaselin och sätta igång=) /Fredrik Larsson BMWCS syd #4131 Länk |
|
|
Vadå för aggregat? //Ticco Länk |
|
|
har inte "braxen" en v12:a i sin e30? Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad... |
|
|
ursäkta, det var en e21 Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad... |
|
|
aggregat= generator, startmotor osv... /Fredrik Larsson BMWCS syd #4131 Länk |
|
|
aha... //Ticco Länk |
|
|
Beemer Man: En E30 med tolva skulle vara coolt men det finns tyvärr ingen möjlighet att få den besiktad och godkänd i Finland - noterade att du var från Åland. Mvh ///Jonas BMW Club Finland #2046 Länk |
|
|
Eftersom bilen aldrig kommer att kunna gå igenom en besiktning i Sverige så fattar jag inte varför göra ett så stort jobb? Är det inte lättare att turbomata en 6'a i stället? //Ticco Länk |
|
|
Tror nog att det är enklare att hitta en V12:a än en lämplig E30 kaross... Ticco// Inte helt enkelt att besiktiga med turbomatad 6:a heller. Men det blir enklare att bygga om inför besiktningen ;-) /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.