AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
23.737

Bmw 328 vs Honda Civic Type-R?

Sida 1 av 2
Bm
122
Bmw W
325i -94
Polaren ska (om vädret tillåter) rejsa mot en Honda Civic Type-R i helgen. Han själv har en E36 328:a.
Någon som har en idé om hur det kan gå?. Vi måste veta hur kaxiga vi kan var innan rejset......:-)

Jag har själv provat type-r en gång tidigare och jag måste säga att jag belv grymmt imponerad av prestandan. Både rakt fram och väghållningen. Sen att komforten är noll är ju en annan femma.

(inga moralkakor nu, detta kommer inte att ske på allmän väg)
So
90
Solly
325ik Cab-87
Passa dig för hondan ,de e giftiga.

Jag är rädd för att Type R:en vinner.
Bm
122
Bmw W
325i -94
Det är så illa alltså.

Fast det är klart när jag provade type-r:en kändes den faktiskt snabbare än polarens 328:a som jag kört flera ggr.
Fast blir det lite fuktigt på vägen borde vi ju ha en fördel med bakhjusldrivet. Ialla fall i starten.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Hondan är ingen lättviktare som man kan tro. Snabb är den säkert. Att den känns snabb behöver dock inte ha så mycket med verklig fart att göra. Sen beror det ju rätt mycket på vem som sitter bakom spakarna.

Varför vara kaxig öht, det kan straffa sig. :)
Visa användare
422
Palle
330i Coupé-07 E-92 Sparkling Graphite Metallic
Solly: Det här var lite lustigt, kolla vad min första bil var och vad vi har nu :-)

//Palle
Länk
To
246
Tommy^
325 diesel touring -07
Är någon av dessa bilar trimmade nått då? Inge trim..inge vinn

Länk
Bm
122
Bmw W
325i -94
Ingen av bilarna är trimmade.
Men men, det går som det går. Ska bli kul och testa ialla fall även om man åker på stryk.
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
328:an borde gå aningen bättre. Körde 325 Coupé mot Integra Type R och de gick exakt jämnt. Det var centimeter som skiljde från 0-180 knutar.

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
So
90
Solly
325ik Cab-87
Palle:hehehhehe det här var riktigt roligt då e vi polarer ju....
trevlig helg mannen

Bm
122
Bmw W
325i -94
Perfekt väder i helgen så rejset blev av.

Vi körde 6 st rundor. Resultatet blev ju precis som vissa här förutspådde. Hondan var tyvärr vassast.
Ut ur startgroparna var bmw:n klart snabbare. Fick genast ett par meters försprång. Upp till ca 70 km/h var 328:an snabbast. Men sen kom Hondan. Vid ca 80-90 km/h var Hondan förbi. Och avståndet ökade faktiskt upp till 130km/h, sen slog vi båda av.
Samma resultat varje gång.

Men men, kul var det ialla fall.
Om jag någon gång ska köpa mig en framhjulsdriven "gti" bil så hade jag nog valt type-r:en. Den var faktiskt kul att köra. Men bullrig som f-n. Måste vara tröttande i längden. Men kul var den som sagt att köra.
Civic Type r med Kumho V700 gjorde 14.02 på Emmaboda.
avgas, filter är enda trimmen.
31
412
318 grabben
318-82 s14 turbo
320i-82
318-76
750ia-88
ja då vet du att det är bara te att trima man kan ju inte bli i från åkt av en japs
Om jag inte missminner mig så vann du FWD N/A med den tiden. Vad klarade dom som är standard?

Grattis förresten, det är en mycket bra tid!
Är inte så haj på honda men är inte type-r typ värsting modellen? Den borde väl jämföras med M3, eller? :)
Nej, det är inte deras värsta... För om man ska jmf så så blir det ju på priset och då blir det väl race mellan en 316 compact mot type-R:en ;)

Ska du jmf med M3:an så får du väl ställa upp NSX:en bredvid, då blir inte valet allt för svårt tycker jag... =)
Bu
241
Bucket
535iA - 87
Jag drog helt jämt med min 2,8 Z3 med typ R:en!

/Henrik
Civic Type R har en extremt varvvillig och rapp motor. Förvånar mig föga att en 328 fick smörj.

Jocke_999: Ditt resonemang håller inte! Med ditt resonemang skall BMW M3 också jämföras med Porsches värsta modell, vilket innebär Carrera GT. Eller Kanske en Ferrari Enzo är en värdig motståndare till M3? De mest rättvisa jämförelserna sker om prisklassen på bilarna är likartade.

"God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde
Som jag skrev... Om du ska jmf med M3:an så blir det till att jmf med NSX:en...
Det är inte min bil som satte 14.02 utan en annan medlem i klubben. Där var tyvärr inga org. CTR. Men en org brukar göra runt 14.6sek på 402m.
Bilen är extremt lättrimmad och svarar enormt bra på vanligt förekommande trim. Med avgas och ett bra utformat filter vinner man runt 20 hk på hjulen. Låter otroligt men är sant.
Ca
225
Cato
en bmw 320i M-sport 2003
bucket: då måste han som körde type-r vara riktigt dålig på att växla... har sett z3 2.8 blivit mosad ett antal gånger av en CTR.... tyvärr.
CTR är mest race för pengarna på den svenska marknaden i dag!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.