AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.261

325 Coupé 92-94

Sida 1 av 2
325TDS
Har en jävla koll på 325 Coupé..många tror dom ska få 80-100 tusen för sina bilar. är jävligt sällan man ser nån Coupé med skinn ac o allt annat vanligt..elhissar..elspeglar..färddator..o sånt för 60-70...för 70 tycker jag att jag borde få en fin Coupé med skinn klima..lite M3 optik kanske...o utan nå 17" fälgar o sånt..för 18" fälgar har jag..var längesen jag såg nån som var realistisk när det gäller 325 Coupé priserna..
325TDS
Länk den hade varit fin..om den kostat 65 o haft klima. står inget om skinn heller..inge skinn o klima drar ner bilen 10 tusen minst!..finns de inge skinn ska de va avdrag på bilen..så får jag köpa en M3 inredning..såg nån sån på BMWbörsen för 6 tusen..komplett..svart skinn..tycker jag lät bra..:)
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Om jag skulle sälja min så vill jag ha runt 85-90 för min 95:a med skinn/AC BBS RK2 17" och helt nya vinterdäck på originalfälg. Dock är det en sedan.
Men nu är inte den till salu, bara en fingervisning om vad det kan vara värt.
325TDS:När ja hade min 325 till salu hade ja släppt den för ungefär 70,men man fick ju bara skambud på en genomärlig o fin bil...Kanske kanske kanske ska ja eventuellt sälja min bil i sommar men det beror på om/när ja beslutat mig för om ja ska ha M5 igen...E som sagt toknöjd med bilen o de låter gött från det nya Ferrita systemet numera!!!!Finns bild på min "ögonsten" i galleriet....
Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
Hubbe: jag tycker det är ett överpris!

Mvh Mohsen
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Det är en 95:a och det sitter fälgar på för runt 35-40 tusen...
Allt funkar, full servicebok m.m. Folk vill ha 65-75 tusen för 92:or utan skinn, så jag anser inte priset orimligt.
91 och 92:or saknar även vanos vilket gör motor mindre intressant.
Du kan inte jämföra med vraken för 45 000, bilarna spelar inte i samma liga...
Mohsen,

titta på 323/328 istället när det gäller priser på 80 KSEK och uppåt! Strunta i 320/325i på de priserna.

/Simon
Ei
656
Eivind
E46 316 M-sport touring 2005
Hubbe325: tycker det låter som en okej pris :)
Precis köpt en 93 coupe, dock utan AC, men med skinn för 70' och den rätta färgen, sänkning, feta fälger mm.. Så jag är nöjd!
Kanske jag kunne fått den för 65 någon annan stans, men det kostar tid & pengar å åka sverige rundt för en bil..

BMW är mer enn bil - Det är passion
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Eivind: Precis, jag skall inte ens sälja min men jag blir irriterad när det försöks med nedvärderingar på bilar de inte ens sett och dessutom med jämförelser med bilar som är 3-4år äldre, saknar utrustning och servicebok.
Allt är till salu till rätt pris, just nu är rätt pris för min, 85-90kkr.
Så är det bara.
ma
279
martin_gbg
330i Cabriolet M-Sport -08
Vad kan min vara värd då? Inte mycket utrustning (ej skinn, ej ac, endast lillla datorn mm) men mycket fint skick å full dokumentation. 14000 mil. Bild finns i galleriet..
Inte för att jag tänkt att sälja men måste erkänna att jag e rätt sugen på en cabriolet.

/martin
ma
279
martin_gbg
330i Cabriolet M-Sport -08
Utan 18" isf..

/martin
325TDS
Hubbe325: hur långt har din bil gått? det är de som är säger om den är värd dom pengarna. tycker inte de lät så giftigt ändå..med full servicebok o mycke utr. då får man ju ett säkert kort iaf. finns mycke skit 3 serie bilar.

Stå på dej hubbe du vet va din bil är värd å det är d som räknas sen kan man ju alltid sätta ut ett över pris å hoppas på den rätta köparen... jag vet att din bil är fin har sett den några gånger.. du har verkligen behållt den clean,,, forts med d.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
martin gbg: Enligt mohsen så får du väl 45? annars så blir det väl mellan 60 och 70. Skinn och framför allt AC gör bilen mycket mer lättsåld.
325TDS: den har gått 14500mil.
Maxey: Var har du sett min bil? Bara nyfiken... Jag fick bygga tillbaka den till "clean", ägaren innan hade tonade rutor, ögonlock både uppe och nere(skitsmart, den släppte inte ut ngt ljus alls), klistrad solrand på rutan fram, samt en rieger läpp (som faktiskt är snygg på, men j-ligt opraktisk). Nu har jag bara sänkning, fälgarna och vingen kvar på bilen. Åsså förståss 2x3"avgassystemet med DTM utblås.
Tja bor cirkus 200m ifrån dej var nere hos dej å snacka med en kompis. där såg jag den , har ett den förr åxå, senast i vintras men då var läppen borta, inte sant?? jag ska senar slänna på ett spolier paket=egenkomponerat. å ny lack på den eftersom jag smällde bilen, på ena sidan, du har säkert sett mej ... syns säkert nån gång.
Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
aj du jag missade att det var en 95 med 18´ :) trodde det var en 92 med 16´

Mvh Mohsen
Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
Men 90 laxar känns ändå saftigt för en 8 år gammal 325! :)

Mvh Mohsen
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Är nog ett rimligt pris för hubbe, gäller bara att ha tålamod och dessutom skita i att skriva ut telefonnummer för att slippa alla prutare. En fin bil blir alltid såld, sen om det blir till 90' eller 80' är svårt att säga.

Som sagt 1000-tals gånger på värderinsforumet, man får vad man betalar för!
Visst kanske bilen är värd det som önskas. Dock hävdar jag bestämt att man absolut inte kan hävda att "man får vad man betalar för". För den som undrar finns en nobelpristagare som visat på motsatsen (enligt en god vän som är doktor i nationalekonomi, har "bara läst 20p själv). Det finns så många olika ingåeende osäkerhetsparametrar som gör att priset kan bli riktigt billigt för en fin bil och tvärtom.

/Simon
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
simon_en: Det finns hundra olika teorier och ekonomiska formler för att beräkna allt ifrån värde, värdeminskning, förlorat kapital osv men det intressanta är verkligheten. Min egna personliga erfarenhet, vilket kanske är mest relevant i dagens läge, är att köper du en bil med full historik, i bra skick så har du i 9 fall av 10 betalat mer än 60tkr för en 325 -94. Min erfarenhet säger också att du mycket lättare hittar en fin bil i den dyrare delen av skalan än den billigare.

Visst finns det alltid undantag som bekräftar regler, och om någon nobelprisvinnare har en teori om gamla e36or, eller begagnade bilar i allmänhet låter jag vara osakt.
Teorin gäller sk "marknadsmisslyckanden" har ingen direkt koppling till beg bilar utan innebär att konsumenten saknar fullständig information om en vara, en beg bil är ett skolexempel på en sådan vara då den måste ses innan en någorlunda relevant bedömning kan göras, t ex kan det finnas 1000 potentiella beg bilar att köpa, omöjligt att bilda sig en exakt uppfattning om deras skick/pris.

Det går att vända på resonemangen och försöka bevisa "man får vad man betalar för" har inte varit med om någon som lyckats med det....ett bevis på att det inte stämmer är att det fortfarande importeras stora mänder beg bilar från i huvudsak tyskland, alltså fungerar inte prisbildningen på begbilmarknaden perfekt eller hur? Då skulle det inte löna sig att hålla på med denna import.....

/Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.