AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.668

sämre drag med openair

Sida 2 av 2
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Sätt tillbaka original är mitt tips och lämna tillbaka skräpet du köpte, detta har diskuterats i ett flertal trådar redan innan.
Mvh
Asken
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Asken! du är för gammal för sånt här. Håll dig du till ditt kompressor vinande monster :)

ro
389
robban bagio
1m coupe -12
x3 -08
Okej tjafsa inte nu killar,, jag vill bara veta vad som e bäst för motor, drag och sound i bilen
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Bäst för motorn=orginalfilter
Bäst för draget=tveksamt... Öppetfilter om du avskärmar det riktigt ordentligt
Bäst för "Soundet"=Öppet filter

Asken rätta mig om jag har fel.

Har man inte kompressorvinande ljud så får man lösa det på annat sätt :)

ro
389
robban bagio
1m coupe -12
x3 -08
köler har en kompressorsats för ca35k:-
det kanske skulle sitta fint i m3an
ska ge ca 375kusar
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Bäst för motor= friskt originalfilter med originalluftkanaler.
Bäst för kraftigt trimmad motor= OA filter med lämplig luftstyrning. Ett öppet OA filter inne i motorutrymmet som sitter öppet rakt av gör mer skada än nytta. Vänligen rätta mig om jag har fel.
Asken
ett filter typ sportfilter låter bilen få bättre andning, vilket ger bättre luftflöde.
W
187
W
BMW 316 -89
Större filter behövs i regel bara på kraftig trimmade motorer där luftflödet blir flaskhalsen i systemet, dvs ger inte mycket ev ingenting på en standard motor förutom ett härligt ljud och bättre respons på gasen då pga att luftmotståndet minskar.
Detta är dock mycket inviduellt från bil till bil...

Mvh Martin
ro
389
robban bagio
1m coupe -12
x3 -08
Hej alla diskuterande deltagare

Har bockat aluplåt hela helgen utan bra resultat så jag satte tillbaka orginal burken o köpte ett f1 sportfilter i stället o det blev bättre så nu finns ett openair till salu för 1000:- he he

Ha d så gott

MVH RObban 270kmh
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Ja det filtret vill man ju köpa efter den här tråden..... ;)
ro
389
robban bagio
1m coupe -12
x3 -08
någon kanske har bättre erfarenheter av openair än oss i den här tråden (lol)
^

Robban270kmh
Visa användare
187
bergas
320i -94
Nån som har några fina bilder på hur en _bra_ avskärmning ska se ut?..
Ska köpa ett JR filter själv och installera (och inte glömma att ta bort minus kabeln) sen vore det väll bra om man kunde bocka till lite plåt oxo så den inte tappar nå effekt..

+++++++ brg +++++++
sleeplezz
Jag har en Opel Speedster som jag monterade ett öppet filter i (BMC F1) fick samma känsla som någon annan här att bilen gick sämre. Men sedan ökade jag vägen till LMM med ca 10 cm och skärmade av filtret ordentligt. Nollställde sedan LMM genom att ta bort minus kabeln i 30 min. Lät kärran gå på tomgång i ca 10 min, körde sedan tre kilomter långsamt, sen gick den faktiskt bättre än innan. Plus att den nu låter så jäkla gott!

I min M3:a 3.2 sitter det ett öppet filter av okänt märke samt en slang från fronten för kalluft, men den motorn är ju inte direkt orginal. Men jag ska sätta på org. burken och kolla med G-tech. Men det bästa som finns är en så kallad CDA-box, den fungerar utan tvekan på både 3.0 och 3.2, dock e den dyr ca 3500 kr.

Ps. Speedstern är nu till salu.

sleeplezz
Kolla denna länken ang. CDA Box

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.