|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Sätt tillbaka original är mitt tips och lämna tillbaka skräpet du köpte, detta har diskuterats i ett flertal trådar redan innan. Mvh Asken |
|
|
Asken! du är för gammal för sånt här. Håll dig du till ditt kompressor vinande monster :) |
|
| Okej tjafsa inte nu killar,, jag vill bara veta vad som e bäst för motor, drag och sound i bilen | |
|
Bäst för motorn=orginalfilter Bäst för draget=tveksamt... Öppetfilter om du avskärmar det riktigt ordentligt Bäst för "Soundet"=Öppet filter Asken rätta mig om jag har fel. Har man inte kompressorvinande ljud så får man lösa det på annat sätt :) |
|
|
köler har en kompressorsats för ca35k:- det kanske skulle sitta fint i m3an ska ge ca 375kusar |
|
|
Bäst för motor= friskt originalfilter med originalluftkanaler. Bäst för kraftigt trimmad motor= OA filter med lämplig luftstyrning. Ett öppet OA filter inne i motorutrymmet som sitter öppet rakt av gör mer skada än nytta. Vänligen rätta mig om jag har fel. Asken |
|
| ett filter typ sportfilter låter bilen få bättre andning, vilket ger bättre luftflöde. | |
|
Större filter behövs i regel bara på kraftig trimmade motorer där luftflödet blir flaskhalsen i systemet, dvs ger inte mycket ev ingenting på en standard motor förutom ett härligt ljud och bättre respons på gasen då pga att luftmotståndet minskar. Detta är dock mycket inviduellt från bil till bil... Mvh Martin |
|
|
Hej alla diskuterande deltagare Har bockat aluplåt hela helgen utan bra resultat så jag satte tillbaka orginal burken o köpte ett f1 sportfilter i stället o det blev bättre så nu finns ett openair till salu för 1000:- he he Ha d så gott MVH RObban 270kmh |
|
| Ja det filtret vill man ju köpa efter den här tråden..... ;) | |
|
någon kanske har bättre erfarenheter av openair än oss i den här tråden (lol) ^ Robban270kmh |
|
|
Nån som har några fina bilder på hur en _bra_ avskärmning ska se ut?.. Ska köpa ett JR filter själv och installera (och inte glömma att ta bort minus kabeln) sen vore det väll bra om man kunde bocka till lite plåt oxo så den inte tappar nå effekt.. +++++++ brg +++++++ |
|
sleeplezz |
Jag har en Opel Speedster som jag monterade ett öppet filter i (BMC F1) fick samma känsla som någon annan här att bilen gick sämre. Men sedan ökade jag vägen till LMM med ca 10 cm och skärmade av filtret ordentligt. Nollställde sedan LMM genom att ta bort minus kabeln i 30 min. Lät kärran gå på tomgång i ca 10 min, körde sedan tre kilomter långsamt, sen gick den faktiskt bättre än innan. Plus att den nu låter så jäkla gott! I min M3:a 3.2 sitter det ett öppet filter av okänt märke samt en slang från fronten för kalluft, men den motorn är ju inte direkt orginal. Men jag ska sätta på org. burken och kolla med G-tech. Men det bästa som finns är en så kallad CDA-box, den fungerar utan tvekan på både 3.0 och 3.2, dock e den dyr ca 3500 kr. Ps. Speedstern är nu till salu. |
sleeplezz |
Kolla denna länken ang. CDA Box Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.