AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
1.006

BMW Z-träff den 10 Maj på Mantorp

Sida 2 av 2
DÅ har jag printat ett par, ska ha dem i bilen och lägger det bakom vindrutetorkarna på några Zetor på stan....

_________
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
När är sista anmälningsdag ?
Hoppas hinna få min Z4 innan månadsskiftet men den är redan försenad så....
Jag tror inte det är så förmält att det finns någon sista anmälningsdag. Maila till z3mpower han håller i detta. Du hittar hans email när du klickar på hans signatur till vänster här.

_________
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Precis som Z3 c 4 ever säger, det finns ingen riktig sista anmälningsdag, men den 10 maj åker jag tidigt på morgonen så då kommer jag inte att läsa några mail.

Jesper C. Jag hoppas du får din bil i tid och kan komma, det är än så länge inga Z4 anmälda (inte heller Z1 eller Z8).

Är det ingen som känner någon som äger en Z1 eller Z8 som kan få dem att masa sig till Z-träffen? Det vore kul om vi kunde ha åtminståne en av varje modell med på träffen.

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Hinner vi få bilarna så kommer både jag och brorsan med varsin Z4. Första BMW'n men det går väl bra ändå ?!
Better late then never ;-)

_________
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Jesper C

Ni är mer än välkomna.
"Första B..." Man måste ju börja någonstans!

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
z3mpower/Rickard: Hur många har anmält sig hittills? Kan du maila mig ang. mötesplats och tidpunkt för "karavanåkning" från Stockholm till Mantorp?
Det här får man ju bara inte missa! :)

///M
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
TheMaztr:
Jag väntar än på besked från BMW Sport Club om när jag måste infinna mig på Mantorp (jag ska hjälpa till lite där på morgonen). Innan jag vet vilken tid som gäller vet jag inte när jag kommer att ge mig av, men troligen blir det runt 7 på morgonen då jag tror att jag ska vara nere runt 9.

Vill ni köra med mig så tidigt på morgonen så föreslår jag att vi ses vid macken i Kungens Kurva (så slipper någon/allt för många åka in mot stan). Men jag återkommer med tid.

För alla ni som tänker köra på bana gäller nog denna tid, då det är incheckning och besiktning på morgonen.
För er som bara vill komma och kika, umgås och vara med i utställningen så räcker det med att ni kommer vid ca kl 11-12.

Ska försöka få ordning på hemsidan som används för detta och uppdatera den så snart jag får mer information om banaktiviteterna.

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Angående om hur många som anmält sig, så här ser det ut.

4st Z3 M coupe
2st Z3 2,8 coupe (en med kompressor)
1st Z3 M roadster
1st Z3 3,0 roadster
1st Z3 2,9 roadster (troligen trimmad eller felskrivning)
1st Z3 2,8 roadster
1st Z3 1,9 roadster

Som ni ser inga Z1, Z4 eller Z8, så hjälp mig få dit några.
Ju fler vi blir ju roligare blir det. (Jag hoppas på att bli åtminståne 20st bilar, gärna fler).

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
eF
900
eFx
520d Touring -09
Richard, jag hakar gärna på i arla morgonstund!

/eFx
eF
900
eFx
520d Touring -09
Förresten, behöver du hjälp med något därnere under morgonen så är det bara att säga till.

/eFx
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
eFx:
Jag vet inte själv riktigt vad jag ska göra där nere så tidigt, mer än få bilen besiktigad och lära mig ett och annat om hur man kör på bana.
Jag tackar för din hjälpsamhet. Vill du så kan du hjälpa mig under dagen att hålla ordning på de Z-bilar som kommer och få dem att parkera i fina rader.

Annars så räcker det med att du kommer med ett leende på läpparna och lite solsken.

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
eF
900
eFx
520d Touring -09
Fint, jag har också beställ sol, men man vet ju aldrig...

/eFx
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Följande gäller för Z-träffen.

BMW Z-träff den 10 maj på Mantorp park, Sverige:
Hej och hjärtligt välkomna alla BMW Z-ägare till årets stora träff för oss (Z1, Z3, Z4 & Z8 - ägare).
I samband med att BMW Sport Club, Audi klubben och Gävlesektionen (dagens huvud arrangörer) arrangerar en banträff för vanliga gatbilar på Mantorp Park, drar jag nu ihop en BMW Z-träff.
På plats ställer vi upp oss i fina rader så vi alla kan gå runt och skåda varandras bilar. Träffen är tänkt som en mötespunk för oss med ett gediget bilintresse samt som ägare av BMWs lite mer udda bilar. Här kan vi träffas och lära känna varandra, jämföra våra bilar, modifieringar, diskutera ev. problem och dra lärdom från varandra. Dagen avslutas sedan med att vi utser dagens finaste Z.
Aktiviteter:
Under dagen kommer flera aktiviteter att erbjudas. Tider och regler för respektive aktivitet står under resp. aktivitet.
Z-träffen är tänkt som en mötespunk för oss som äger och kör BMWs lite mer udda bilar (Z1, Z3, Z4 & Z8). Här får vi en möjlighet att träffas och lära känna varandra, jämföra våra bilar, diskutera modifieringar, ev. problem och dra lärdom från varandra. Dagen avslutas sedan med att vi röstar fram dagens finaste Z, som får ta emot ett pris. Samling sker från 08:30 och framåt, prisutdelningen sker efter lunch ca kl 13:30.
Huvudarrangörerna planerar en hel del roliga aktiviteter de också:
Morgonen börjar med incheckning från kl 08:30, följt av en obligatorisk förargenomgång kl 09:20 och Spårvalsvisningen 09:30.
Spårvalsgenomgången: Under denna åker man ut på banan i våra egna bilar och stannar på utvalda ställen för att gå igenom bromspunkter, spårval och annat som kan vara bra att tänka på under körning på bana. Då hela banan är genomgången kör vi ett par var runt den för att öva vad vi lärt.
Fria åkningen: Efter ban genomgången kommer banan att vara öppen resten av dagen för den så kallade fria åkningen. Ett visst antal bilar släpps ut åt gången som får köra några varv. (Hur detta fungerar vet jag inte, om man har ett visst antal varv att köra eller en viss tid, men efter ett tag vinkas man av och kan åka och ställa sig redo för att få köra in på banan igen).
Familjekörningen: Till skillnad från den fria åkningen då man sitter ensam i bilen, får man nu ha passagerare i bilen. En pacecar kommer att köra först och hålla nere tempot en aning. Denna åkform är även lämpad för förare som aldrig tidigare kört på bana, eller för dem som vet att hornen lätt växer ut om ingen hindrar dem. Har ni aldrig åkt på bana och inte vill köra själva kan det vara läge att fråga om ni får åka med någon.
Kon/slalombana: På depåområdet kommer en konbana/slalombana att byggas upp, där vi kan racea mot klockan. Här är det mer teknik och chassi som sätts på prov och mindre hur hårt man kan pressa gaspedalen.
Regler och restriktioner: Vissa regler och restriktioner gäller dock för huvud-arrangörernas aktiviteter:
* Medlemskap; Alla som vill vara med på huvudarrangörernas aktiviteter måste vara medlemmar i antingen en BMW eller Audi klubb samt betala en banavgift. (Se avgifter nedan).
* Klädsel; För att få köra på bana finns vissa klädeskrav. Hjälm + heltäckande bomullsklädsel (Jeans och långärmad bomullströja ör OK).
* Cabbar/roadsters; För att få köra på bana måste ni ha hardtop eller fast monterad burbåge. Kon/slalombanan är dock öppen även för öppna bilar.
* Avgifter: Att deltaga i Z-träffen kostar ingenting och kräver inget medlemskap i någon klubb. Det kostar inte heller något att komma dit ock titta, ev. kanske det kommer att vara någon form av parkerings kostnad, men det är inget jag vet i skrivande stund. Vill man dock vara med på huvudarrangörens aktiviteter så krävs medlemskap i någon BMW- alt. Audi-klubb. Sen tillkommer även en banavgift som är beroende på vilken typ av medlem man är. Medlemsavgift kommer även gå att lösa på plats.
”Aktiv medlem” i BMWSC (BMW Sport Club) kostar 900:- i årsavgift. Sen åker man gratis på alla banträffar under året.
”Medlem” i BMWSC kostar 300:- i årsavgift och 250:- för varje banträff man besöker.
”Medlem” i (BMWCS) BMW Club Schweden kostar 400:- i årsavgift och 450:- per banträff. Men som medlem i BMWCS får man även rabatter på reservdelar och en medlemstidning.
Mer information om klubbarna går att läsa på följande adresser:
Länk
Länk
Anmälan:
Anmälan görs per e-mail, där ni skriver bilmodell (1.8-M, roadster alt Coupe), bilens regnr. och ert namn. Detta används enbart för att jag ska kunna pricka av er när ni kommer.
Enbart föranmälda bilar kommer in i depåområdet/utställningen.
Anmälan skickas till bmw.zmpower@spray.se

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Jävlar!!! Jag kan inte komma. Jag har verkligen sett fram emot detta men du blir det ingen delatagande för min del!. Vill bara säga att det är väldigt trevlig innitiativ och jag hoppas att det kommer fler tillfällen där jag kan vara med.

_________
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Z3c 4 ever:
Vad nu då, varför kan du inte komma?????
Jag har ju sett fram mot att kika lite närmare på din bil (Samt mäta M mot kompressor!).

Till alla er andra: Jag åker från Stockholm på lördag morgon för att vara på plats runt 08:30 på Mantorp. Vilket betyder att vi/jag åker från Macken vid kungens kurva runt 06:30 för er som vill åka med då.

För er som inte ska köra på bana så kan ni ju åka lite senare och få lite sovmorgon om ni vill, men försök att vara nere runt 10-11:00 tiden i alla fall.

/Richard
mi
239
mikebike
Z3 2,8 -99 Roadster
Halloj.
Nu kan jag i alla fall rapportera att jag har hittat ett flygblad på min bil (bor i Solna).
Dessvärre har jag inte möjlighet att komma, men jag tycker att det är ett trevligt initiativ.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.