|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Kul att se att vi Z-ägare fick ett eget forum, tack BMWPower. Nu när alla likasinnade är samlade under samma tak/forum vill jag passa på att bjuda in er alla till årets stora BMW Z-träff. Den 10 maj är alla Nordens BMW Z (Z1, Z3, Z4 & Z8) inbjudna till Mantorp park. Där ställer vi upp våra bilar i fina rader, så vi kan gå runt och beundra dem. Vi får ett utmärkt tillfälle att träffas, lära känna varandra och diskutera modifieringar, ev. problem osv. Runt lunchdax korar vi dagens finaste Z, som får ett pris (så en biltvätt kan vara till sin rätt). Samtidigt denna dag arrangeras en banträff för gatbilar på Mantorp motorstadion. Här kommer allt från standard till trimmade BMW och Audi bilar att jaga varandra runt runt hela dagen. Arrangör för banträffen är BMW Sport Club, Audi klubben samt Gävlesektionen. För de som känner sig manade går det även bra att deltaga i denna träff parallellt. Mer info om dessa arrangemang går att läsa på Länk /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" | |
|
Tjena! Tänkte bara undra lite om hur många av er som tänkt åka på detta? Själv är jag tyvärr uppbokad, men kan eventuellt slita mig loss. /Matte |
|
|
Det är 10 st Z3-or anmälda, hälften Cabbar, hälften Coupeer. Så finns det fler som vill komma så finns det gott om plats kvar. /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
Richard, Du skriver "runt lunch tid" ...jag tror att dem flesta av oss kommer att kunna ta sig dit först till lunch tid ( om man nu inte går up kl 7 på en lördag... Dem flesta Z3 verkar finnas antigen i Stockholm, Malmö eller Göteborg, vilket är naturligt med tanke på att det är största befolknings centra. Med andra ord så tar det 3 timmar från STO och GOT och 4 från MMÖ till Mantorp. Dem flesta lär väl infinna sig runt 12 tiden om man nu inte slaggar över i närheten som inte är så troligt kanske... _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Tiden för prisutdelningen är inte spikad än. Jag hade en konversation med BMW Sport Club och de tyckte att det var lämpligt att lägga den runt lunch. Enligt hans erfarenhet så börjar en del (de som kom redan på morgonen) att röra på sig vid 14-15-tiden. Lunch tänkte jag ha runt ca 12-13, med prisutdelning runt 13-14. Så dyker ni upp runt 12 så har vi fortfarande tid att ställa upp/ställa ut oss, prata, umgås och bedömma varandras bilar. Vill man dock köra på bana så gäller det att vara uppe i ottan, för BMW Sport Club har besiktning och genomgång av banan på morgonen, runt ca 9:00-9:30. Jag kommer att köra från Stockholm på morgonen om någon vill göra mig sällskap, med planer på att vara på Mantorp runt 9:00. /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
Richard, när tänkte du börja köra? _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Har allvarligt talat inte tänkt så långt än. Men det lär väl bli tidigt. Det är ca 22mil så det lär väl inte ta mer än 2 timmar. Kan tänka mig att jag startar runt 7-tiden. Ska kolla med BMW Sport Club när jag ska vara där nere. /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
Jo, det vore kul att åka fler bilar tillsammans så klart, så jag är gärna med. Var det många bilar från Stockholm som skulle med? Eller bilar som ska åka genom Stockholm? Eller kanske rent av bilar från närmare ställen som kan ansluta till "kolonnen" _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Kan inte alla som åker norrifrån via stockholm eller från stockholm maila mig (the_fx@hotmail.com) namn och var ni åker ifrån (så jag vet vilken väg ni kommer) så kan jag bestämma något ställe som passar där vi kan mötas upp och åka tillsammans till Mantorp? /eFx |
|
|
Richard, du får designa nått "snittsig" flygblad som man kan sätta på andra Z3or som står parkerade lite här och var i t.ex. sthlm :). /eFx |
|
|
Visst kan jag snida ihop ett flygblad men hur ska ni få det??? Kan man bifoga ett word.doc till forumet??? /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
Richard, antingen så lägger du upp det på roadster-sidan, eller så mailar du det till mig så kan jag lägga upp det på något temporärt ställe, så kan vi länka från forumet.. /eFx |
|
|
Kan BMW-klubben ha den oxå på sin hemsida? Har dem nån adress databas som vi skulle kunna få för att få i väg ett utskick? _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Ingen av BMW-klubbarna vill lägga ut något om denna Z-träff på deras hemsidor pga att jag inte kräver medlemskap i någon BMW klubb för att få deltaga i Z-träffen. Ska försöka dra ihop ett flygblad nu. /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
Jag har nu skapat ett flygblad som jag skickat till eFx. Som förhoppningsvis kan lägga upp det någonstans på nätet så folk kan tanka ner det och sprida det. Jag ber er inte springa runt och lappa alla Z-bilar men kanske lägga ut en bunt hos er närmaste BMW-åf. Jag kommer att lägga ut 20st ex på BMW i Solna, hinner jag i morgon så trycker jag upp fler och lägger ut i Danderyd och Vällingby också. Hjälp mig gärna att sprida detta runt om i landet, eller varför inte i våra närmaste grannländer också (No, Dk, Fi). Ju fler vi blir ju roligare blir det. /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
eFx Mitt mail till dig går inte fram, kan inte du dra ett maila till mig på bmw.zmpower@spray.se Bara så jag ser din adress. /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
Richard, fråga i fall du får sätta ut den på dörren eller något synligt ställe. Ligger dem bara någonmstans så märks inte dem alls antagligen... _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
eFx: skicka ett mail till mig så jag får din e-mail adress. Z3C: Efter en lång diskution med högsta hönset på BMW i Solna fick jag till slut lägga ut dem i receptionen/kunddisken innanför entren, bland övriga nyhetsblad, tidningar osv. Jag försökte få lov att sätta upp en lapp på en av Z4 i bilhallen med det vart "NEJ". (Vilken skitful grön färg de har på en av Z4 i bilhallen, den måste ni kika på! Det är en blandning av moss och gräs grönt, ej metallic och med appelsinskals lack). Sen lappade jag en gubbe som precis köpt den sista Z8 i Stockholm, får se om han dyker upp. Z8 är BMWs snyggaste bil utan tvekan! (Z3 coupe och Z1 är inte dumma de heller!). /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
Har ni noterat att Z-träffen finns med i Bilsports kallender i senaste nummret!? /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
z3mpower: Om du vill kan du skicka flygbladet till mig så kan jag lägga upp det på min server så att alla kan plocka hem det? __ Länk |
|
|
Hej alla, jag har lagt upp flygbladet på; Länk /eFx |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.