AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.049

kan denna 750 vara något?

Sida 1 av 2
Bi
28
Bigben
750iAl highline -91
Hej!
Behöver hjälp o funderingar om ifall denna bil kan vara
något att satsa på!

Tack på förhand!

Länk
Gillar utrustningen:

"el speglar som viker ner sej när man bakar" har aldrig sett den förut, har sett "tacklucka", "färdigpruttat" och dyl men denna var ny...:-)

/Simon
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
simon_en: Ja, man kan undra vad det är för mening med speglar om de viker sig när man ska backa...

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
Länk
li
1.959
liste
535i -89
Objektet har diskuterats nyligen. Sök för fler åsikter. :)
Magnus18,

Tacklucka är ett fint tillbehör man använder när man kör om någon och denne håller åt sig...eller är jag ute och cyklar?

/Simon
Magnus18,

en ännu underligare situation är att de viker sig när man BAKAR i bilen...mycket ovanligt antar jag, eller BAKAR ofta sjuserieägare i sina bilar? Nog för att highline har mycket utrustning, men denna "feature" tar nog priset!...:-)

/Simon
Bi
28
Bigben
750iAl highline -91
Mmm..
börjar känna att vi glider ifrån ämnet nu ;)

/bb
bigben-bor du nära bilen & ägaren,så åk & titta lite närmare....ser & "låter" helt vettigt tycker jag enligt annonsen.....sedan att det finns lite stavningsfel behöver ju inte betyda att bilen är skrot!!
Man behöver ju inte döma ut bilar på förhand bara för att det är stavfel i annonsen, alla har inte läst 160 poäng rättstavning på universitet!
Kollade den i bilregistert. Nuvarande ägare har haft den i två månader, ägaren innan hade den i en månad och ägaren innan hade den knappt sex månader. Detta gör att åtminstonde jag drar öronen åt mig. Men åk och kolla på den om du bor i närheten.

/T.P.
Länk
....snabba ägarbyten kan ju ha med mkt att göra,tex försäkringspremien....men var jag intreserad skulle jag åka & titta på den.
Bi
28
Bigben
750iAl highline -91
Han bor i Mora o jag i Sthlm
Bi
28
Bigben
750iAl highline -91
Novis som jag är;
vad ska jag titta efter på en sådan här stor maskin vid ev köp?
vad ska jag dra öronen åt mig för?
Vad gäller just 750:n kan jag ej svara på då jag ej haft någon,men annars är det väl det här "gamla" som man alltid kollar vid köp av bil,men jag tror nog att du menade själva motorn & kraftöverföringen?
Infinity_74: Jag tror inte att ägarbytena har med försäkringen att göra då nuvarande ägare är född 1984. Men som sagt var är man intresserad så sncka med honom, det är kanske lite onädigt att döma ut en bil innan man har sett den.

/T.P.
Länk
Bra stavat :)

/T.P.
Länk
T.P. : Varför skulle inte ägarbytena ha med försäkring att göra, bara för att nuvarande ägare är född 1984? Killen är 19 år, det lär väl knappast va gratis för honom att försäkra den?

/Kristian
Hu
382
Husse
Bmw 730ia -93 V8
Det är låg risk område i Mora så killen har nog inte så hög premie jämfört med Stockholm. Bigben: Det finns obokade resor med Sj för 157 kr enkel Stockholm-Mora (ej fre och sön).
Alltså vad jag mena med snabba ägarbyten & försäkring är att många kanske köper bilen utan att kolla vad det kostar att försäkra den & blir då mer eller mindre "tvungen" att sälja den,fattar du nu?
K.Kierkegaard: Det är precis det jag menar. Innan har den varit reggad på äldre personer som sannolikt har lägre försäkring, varför skulle han då regga den på sig själv och få högre försäkring?

Infinty_74: Jag förstår vad du menar. Jag bryr mig inte om varför en säljere säljer sin bil. Men har det varit många ägarbyten inom kort tid så skulle åtminstonde jag kolla den lite extra noga.

/T.P.
Länk
highline
Det har vart 10ägare sedan 96-09-06
Ink dom 3 på dom sista 7mån.Och att den inte har sevice bok.
Det gjorde att jag tappade intresset för den
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.