AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.124

Borås i Lördags!

Sida 1 av 2
Visa användare
28
skalis
325i Coupe -93 Ombyggd till M3 -98
Jaha då åkte man från Trollhättan till Borås för första gången i lördags! Såg en hel del sjyssta Bmw där.. men tyckte det var mkt massande innan det blev nåt race? o sen när det blev race så kom snuten efter 5 race.. dom jag åkte med vann sina race i allafall:

gul 240
vit saab

No retreet, no surrender
Jonny sörensen
Om jag minns rätt så var det en blå m3 som körde snabbare än volvon??
Visa användare
28
skalis
Han med volvon körde bara ett race, emot en syclone pickup som han drog med 10-15m!

men det kom en blå m3 med jävligt stor vinge som lätt hur gött som helst, nån som vet om han e med här?

No retreet, no surrender
Visa användare
271
iron m///
bmw 750ia 1991
bmw 320 tic ;)
det är jävligt suýnd att polisen alltid kommer och stopar racen i borås.. jag brukar åka ditt nästan varje helg..
Skalis: vad har du för bil..

Iron M///
Jonny sörensen
Han me bmw´n är inte me här .
men han brukar köra i borås nästan varje helg(brukar vinna)
det kan ha varit förra helgen som han körde mot en gul 240 med störtbåge å grejer som han dro me ca 50 m.
Vilken tid var det en blå m# där i lördags? jag såg bara en röd M3 med en idiot till förare som klev av på 7000 varv på ettan och körde på varvstoppet för att göra lika dant på tvåan... såg ut som han fick torsk.. inte konstigt när han står o spinner på ettan o tvåan... bläää
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Jag hoppas ni inte var på Viared och hoppades på att det skulle vara något race där. Där är det full hönsgård. Precis livsfarligt att vara där. Ingen koll på någonting.
Just nu håller kommunen på att besluta om huruvida vi skall få en laglig sträcka för rattlåsracing i Borås och Viared är det som håller på att få det på ända. Det är ingen organisation bakom det som händer där uppe.
Det finns dock seriösa som anordnar bra race med hög säkerhet. Mycket bättre att ansluta till dem.
Skicka mig ett mail om ni är intresserade av information kring den säkrare och bättre racingen. Det är också bra mycket rejälare bilar där kan jag meddela.

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Jonny sörensen
jag tror inte han körde i lördags, han kollade nog bara på .
själv åka jag hem tidigare pga att det e fruktansvärt dålig hållning i viared.
Visa användare
271
iron m///
bmw 750ia 1991
bmw 320 tic ;)
helgen som var nu körde dom långt ått helvete nära göteborg kändes det som när jag var på vag ditt.. men nar snuten kom gick det fort som fan te borås centrum..

vore kull och veta var dom riktiga racen är.. trodde jag var på dom organiserade.. någon vid namn jocke håller lite smått i de

Iron M///
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
iron m///:

Det var de organiserade racen du var på. Det är någon som ringer till polisen när han/hon fått reda på var det är. Det funkar inte som det är. Kul med sådan uppslutning bara.
Inte så smidigt att nämna namn heller kanske...

Det låter här i krokarna som att det kommer funka på ett helt nytt sätt med organiserade race här. Blir ingen "jag ringer till honom så kan han kolla på" utan det blir nog bara bilar som skall köra som blir underrättade. Just nu är det för mycket folk så man inte vet vem som är vem och vem som potentiellt tipsar polisen.

Visa användare
271
iron m///
bmw 750ia 1991
bmw 320 tic ;)
det är synd att det är någon som tippsar polisen gämt.... vet du hur det kommer bli med om kommunen skaffar någon stans ni kan få köra race??? det är ju ett stort intresse för det här med race och bilar nu.. tycker bara det blir mer och mer folck som börjar hålla på med det..

Iron M///
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Ett möte skall äga rum mellan kommunen, polisen, Blackrace, SHRA och folk från organisationen bakom de seriösa racen i stan den 24/4 och då skall tydligen det hela diskuteras. Vi får hoppas att det går vägen och att folk håller sig på mattan tills dess så man har ett bra utgångsläge i förhandlingarna.
Vi får hoppas på att det går vägen.

Det händer inget spännande i Göteborg i helgen förresten?

Visa användare
28
skalis
iron m///:

Jag kör Bmw såklart, så fort jag fått den ur garaget kommer jag till borås o kör några repor!

förövrigt invigs det första lagliga racet på båberg i trollhättan på lördag! med tidtagning mm..

No retreet, no surrender
bu
327
burt
Passat 2,0tsi.
2017.

balo 70 kallar du mig idiot vem fan tror du att du e om du har någon hörsel så kanske du hörde att kopplingen höll på att brinna upp men ja har beställt en ny raceoppling nu för den andra e slut kanske borde ja inte kört men att se dig skriva massa osann dynga gör mig vansinnig
Ja det kan jag jag tänka mig att den höll på att göra.. brinna upp alltså! varför varva som du gör i starten? omöjligt att få ner kusarna i backen utan spinn då!!!!!
Eller varvade det bara för att kopplingen slirade eller? då kan jag förstå att det blev så men jag hade inte kört om jag var du då.. kul att du fixar race koppling! =)
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
burt:

Såg din bil utanför City i Knalleland igår. Fräsch frontläpp du har fått på. Ljudet går ju inte av för hackor heller. Två racekattar, två små dämpare och sedan raka rör eller?

bu
327
burt
Passat 2,0tsi.
2017.

balo70 när man ska göra en bra start me 3an tycker ja man ska hålla ca5000 o spinna lite lätt i början då bettar de på bra kanske finns de bättre sätt ja bilen började slira men ja trodde den spann o när ja skicka i 2an så kom ju varvstoppet direkt tur att de finns där

haglund de va nog inte min bil du såg ja va i skåne hade den dubbla avgas ett rör på varje sida så vet ja vem de e en 325a e de ha de
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
burt:

Ah. Tänkte inte på färgen. Det var den Estorillblåa jag såg. ROE:n kallad. :)
Bättre att du är med på de seriösa rejsen nästa gång. Skicka mig ett mail om du är intresserad så kan jag dra fram lite info.

M3-Jonas
jag var och kålla på rejset men som sakt snuten varge gång....undra om det kommer att gå att få lagliga?
men många fina BMW va det iallafall......

Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
M3-Jonas:

Ska bli kul att se dig gasa också? :) Sägs att det inte sitter någon S14 under huven på M3:an direkt.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.