|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Jonny sörensen |
Jag skulle behöva lite hjälp ang. mitt c-lås som krånglar när jag ska låsa bilen. Första försöket så låser han upp igen , men andra försöket så funkar det bra. Tacksam för svar! 525 -93 |
| hej, hade samma problem med en 730 E32a för ett tag sen, har du fjärrstyrt el vanligt? | |
Jonny sörensen |
Har precis kopplat in larmet (fjärrstyrt) häromdan sen börja det krångla. hade samma problem i vintras utan larm med bara nyckeln men det gick över av sig själv ?? |
| hmm,, ingen aning. men det beror kanske på kylan? är det så varjegång el bara ibland? jag är tyvär ingen expert gällande lås. | |
Jonny sörensen |
det e så hela tiden |
|
Har haft samma problem med min 525 E34 89:a ett antal gånger. På min har problemet varit att låskolven till bagageluckan har kärvat, speciellt under vintern när det är kallt och skitigt. Jag har smörjt låskolven och dragit den fram o tillbaks med nyckeln och sedan så bukar det fungera utan problem. Kolla också dom andra låsen så denverkligen drar ner knapparna ordentligt när du försöker låsa. mvh Mackan Fyra hjul är fler än två?? |
|
Jonny sörensen |
Måste gå ut å testa de nu ! tack för tipset Mackan =) |
fredde t |
jag har oxå problem med c-låset... jag pratade med bmw och dom sa att det var fel på motorn till centrallåset |
magkai |
Hej! Jag har exakt samma problem på min E34. Detta problem började inträffa först efter ett par år efter det att jag hade låtit installera ett nytt larm i bilen. En temporär lösning till detta problem i mitt fall har varit att genom att vrida bagageluckelåset 90 grader till höger och låta bagageluckan vara i "hellåst" läge, så fungerar mitt centrallås i övrigt helt OK! Jag behöver ej oro mig för att centrallåset ska gå upp av sig själv. Det har ej gjort detta en enda gång under de senaste 3 åren. Uppgiften om att vrida bagageluckelåset hela vägen till höger ska dessutom stå i instruktionsmanualen om jag inte minns helt fel! När det gäller att få ett komplett svar till denna fråga så har jag dock ej lagt ned tillräcklig tid på att lösa problemet, då ovanstående lösning i mitt fall har varit temporärt tillfredsställande. |
|
Jag har samma problem. När jag ska låsa den så måste jag låsa två ggr. och sen efter ett par timmar så låser den upp sig av sig själv. Ibland när man är ute och kör så kan c-låset börja hoppa upp och ner ett par ggr. Ride hard die free |
|
| kolla kontakterna på boxarna under baksätet kan va glapp där | |
| Hmm jag har samma fel fast tvärtom, när det är lite kyligare, så kan bilen låsa dörrarna och ibland bara förardörren när man tar på handtaget, just precis efter att man öppnat låset! | |
|
Hej! Har också felet att jag måste låsa två ggr plus att jag måste öppna 2ggr också! Måste vara nått fel under baksätet,för jag var å pillade där lite häromdan så började funka åt ett håll,,så nu måste jag bara låsa 2ggr! Kan det vara nå relä fel under sätet! Mvh: Peter Peter |
|
|
Hej! Har också felet att jag måste låsa två ggr plus att jag måste öppna 2ggr också! Måste vara nått fel under baksätet,för jag var å pillade där lite häromdan så började funka åt ett håll,,så nu måste jag bara låsa 2ggr! Kan det vara nå relä fel under sätet! Mvh: Peter Peter |
|
|
Undersök alla dörrbrytarna, skall kännas/höras ett distinkt klick, sitter inne i dörrnäsan (bygeln) på dörrstolpne. Även brytarna inne i låsmekanismen är utsatta för miljö och g-krafter, ger troligen samma symptom. FP |
|
|
Hej! Kan det vara fel i låscylindern till bakluckan,för när jag låser med c-låset så går inte bagageluckan alltid i lås??!! Kan det kanske vara motorn till c-låset i bagegeluckan som kärvar?? Mvh:Peter Peter |
|
|
Kan det säkert. Alternativt kanske den rör sig men går tillbaka igen pga att brytaren som skall ge signal när motorn kommer till ändläget inte fungerar. Spruckna plasthjul/snäckväxlar är inte ovanligt i c-låsmotorer FP |
|
|
Hade exakt samma fel på min å då va d kabelhärvan som går vid bagageluckans gångjärn som det hade skavts av nå kablar uti. Fixade ihop dom så funka d klockers sen! B M W - Do I need to say more! Länk |
|
|
Hallå! Det verkar som att det var C-lås motorn till bakluckan som var trasig. Plockade bort den igår och testade men den vart död. Så jag ringde idag till bmw å frågade vad en ny kostade. ENDAST 875kr,,tycker det var lite i överkant så jag beställde från skroten för 350kr inkl frakt,det är ju ändå 3mån garanti från skroten! Mvh:Peter Peter |
|
|
Hej! Det hjälpte inte att byta c-lås motor till bakluckan. Det var 4st kablar som hade gått av vid bakluckan, Satte ihop dom sen började motorn att funka till bakluckan! Men problemet med med att jag måsta låsa och låsta upp 2ggr kvarstår?!! Jäkligt irriterande! VAd kan det vara för fel?? Mvh:PEter Peter |
|
|
Du kanske har två fel? Räcker med att någon av dörrarnas brytare i karmen strejkar lite så får du just detta symptom: Låser för att omedelbart låsa upp igen, prova med att medvetet ha en dörr öppen när du låser. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.