AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.694

Tips om prisvärd polermaskin!

Sida 2 av 2
PT
351
PTR
318i -03 (2:a bil)
Flexmaskinen är ju utmärkt för att lägga på vaxpolish eller annat vax med. Här tar man minimala risker att sabba lacken - även som glad amatör - om man är försiktig (allt enligt bilrekondare på andra sajter som kört länge med denna maskin och en gång varit nybörjare och testat...).

Men, man måste jämföra med allt gör-det-själv jobb. En del kan tex fixa sitt eget badrum hemma, medan andra misslyckas med att hänga upp en tavla :o) Man måste ha kunskap OCH erfarenhet, jag försöker öva mig på skitbilar - det är förvånansvärt enkelt att få övningsobjekt (grannar, vänner, släkt etc som har någon rishög stående...)

Regelrätt polering med starkare medel är svårare, men kräver man inte 100% resultat (tex svärmors gamla bil) så kan man som amatör lyckas hyggligt om man följer några grundregler:
- kör med det svagaste medlet möjligt, testa först om ett vaxpolish räcker, eller om tex cleaner behövs.
- polera inte längre än nödvändigt, inspektera hela tiden lacken.

Johan, vad för maskin körde du och vad hade du för polermedel? Det låter konstigt om du var försiktig och hade bra prylar. De jag sett misslyckats har främst kört roterande maskiner med lammullshättor, tryckt hårt på maskinen och/eller kört länge på samma ställe och haft rubbing eller starkt polerande medel.

MVH/PTR
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Jag köpte en makin för skojs skull. Om jag inte fixar att polera bilen kan jag alltid använda den för att polera kaklet i badrummen. 998:- är en skitsumma.
Lätt att prisdumpa när men "snor" ett patent och ej behöver stå för utvecklingskostnader eller klassificeringar för att godkännas för försäljning inom T,e,x EU.....
Ni som har lämnat bort bilen för vaxning/polering vad bör man räkna med å betala för å få ngt sånt gjort? Skulle kännas bra å ha ett riktmärke så man inte blir skinnad.
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Mellan 1500-2000 beroende vilket vax som används.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.