AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.399

Vilket sportavgassystem ska jag välja?

Sida 1 av 2
Ma
442
Marcus.
335i E92 M-tech -10
523i -07
Är inne på Ferritas sportavgas för 3995:- på micro, men nån som har något annat tips? Simons kostar ungefär lika mycket men då är det ju inte rostfritt och så sägs ju kvaliten vara lite tvivelaktig.

Nån som har Ferritas sportsystem på sin 325 e36 och kan dela med sig av sina åsikter?
tjena marcus, jag har samma problem som du har, jag vet inte heller vilket sportavgassystem jag ska köpa, men jag kan säga att du ska verkligen inte köpa simons, det är det sista avgassystem jag skulle köpa på jorden, köpte det för en månad sen, blev så j*vla missnöjd me det, så jag sålde det....Om du vill ha ett grymt o högt ljud ska du inte köpa simons, men om du ska ha bara ett vanligt som inte ska låta så mycke så ska du ta simons, de kostar inte så mycke heller som de andra...

Jag har hört att ferrita ska vara mycket bra men sen finns ju remus och supersprint...

Länk
Ma
442
Marcus.
335i E92 M-tech -10
523i -07
Tack för tipset, var lite tvivelaktig till Simons men nu blir det definitivt inte det.

3995 för Ferrita verkar helt klart som ett bra pris, rostfritt och livstids garanti. Hur mycket ungefär kostar Remus, Supersprint osv?
jag har ringt o frågat om remus och supersrint de kostar från 5000-7000kr, men de sa att de inte tillverkas i rodtfritt....
Men många säger att remus o supersrint inte låter så jättebra, o andra säger att det låter underbart, ringde till ett företag i uppsala där de till verkar rostfria avgassystem, där man kan välja hur högt ljud man vill ha och utseende osv, de ville ha 4500kr för ett till 325a e36a, men tycker de e lite för dyrt när man kan lika gärna ta ett ferrita system istället... så för min del så tror jag att det kommer bli ferrita avgassystem....

Länk
Visa användare
82
Donnie
M3 Cab -97
Remus låter hur jävla grymt som hälst.... Fett ljud i dom faktis..

MVH// Donnie
mi
51
michalo
320i -01
R E M U S regerar,,, bättre ljud går inte att hitta

*peace*
theedge
absolut remus... slängde dit ett kn filter idag. oj vad remus och kn kommer bra överens när de ska skapas gott ljud brum brum....
okej, då ser jag att ni verkligen rekomenderar remus, men vad tycker ni om ferrita sportavgasssystem i rostfritt...

Länk
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
hmm en fråga är dom där systemen hela vägen eller är det bara från katten ?
Ma
442
Marcus.
335i E92 M-tech -10
523i -07
Hur mkt kostar ett Remus system?
tror att remus kan ligga 5000 kr o uppåt, de är från katten o bakåt....

Länk
Ma
442
Marcus.
335i E92 M-tech -10
523i -07
Ringde Ferrita och dem skulle ha 4195:- inkl montering

Remus kostar 5700 utan montering

Kanske skönare ljud i Remus, men med tanke på att Ferrita är rostfritt tror jag nog att det blir ett sånt...
Va konstigt, ringde ferrita idag också de sa att en avgassystem rostfritt till 325 e36a kostar 3995:- och sedan om man vill ha det monterat så till kommer 400:- så det blir tillsammans 4400:-....

Länk
Ma
442
Marcus.
335i E92 M-tech -10
523i -07
Farah:
4195:- var om man åkte till Köping och fick det monterat (ca. 14 mil) Dem hade inte system till 325 e36 på lager så de var tvungna att bygga på plats.

Borde väll iofs bara vara en fördel då man borde kunna få det skräddarsytt, alltså mer muller osv?
jag frågade om de var med dtm pipor alltså slutrör som gick upp istället för rakt, men de så han jag snackade me att de hade bara me raka rör, och om man vill ha med dtm så var de tvungna att bygga ett och det skulle då kosta 6000-7000....

Länk
Ca
225
Cato
en bmw 320i M-sport 2003
bästa kvaliten? prova Eisenmann kan du välja själv vilket ljud du vill ha och de är i rostfritt!
www.xerius-racing.se
www.eisenhaus.com
dock rätt dyra... men toppkvalite
Ei
656
Eivind
E46 316 M-sport touring 2005
Vart kan man hitta (hemsida) til återförsäljare och monterare av Remus? I närheten av göteborg.. vill ha ett sådan när jag får E36 :)
kolla me www.oclbrorssons.se de är återförsäljarna som har remus, de ligger i norrköping, ring o hör me de var det kan finnas i gbg, de borde veta........

Länk
ant
Marcus.: det priset borde vara exkl. moms?

==========
Länk
"bra att ha länk" Länk
bm
653
bmw_m6
2002 - 75
120d - 06
Applikations- och prislista för Remus i PDF-format.
Länk

Applikations- och prislista för Remus Racing Line i PDF-format.
Länk

Oclbrorssons vet mer...

-=$¤CimmenpoweR¤$=-
Att skriva är silver, att "söka" är guld!
Länk
Ma
442
Marcus.
335i E92 M-tech -10
523i -07
ant:
priset är inkl moms, iofs vet jag inte om dem skräddarsyr det exakt som man vill ha det. Det enda dem sa var att det inte finns i lager så jag måste va där kl. 7 på morgonen (sköönt) för det ska byggas på plats.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.