|
Sida 4 av 6
|
|
|---|---|
| Det finns en film på http;//www.bmw.de där de visar upp den nya 5-serien i "action". | |
|
Fiat Multipla är också en bil som ser mycket bättre ut i verkligheten än på bild. Dessutom blir den snyggare med tiden... Gillar nytänkande och futuristisk design... Eller? Jag var för övrigt på bilmässan i fredags och kollade bland annat på nya Z4:an. Inte så dum design trots allt. Däremot var mässans extremaste Ferrari Enzo och mässans snyggaste Mercedes SL55 AMG. |
|
|
Såg nya 5:an live utan maskering idag, hade dock tyvärr inte möjlighet att titta pa den från alla vinklar då den stod bakom stängsel. Har lite blandade känslor, jag tycker dock inte, precis som för 7-serien, att det är lätt att kalla den snygg. Midjan är i min åsikt för högt dragen, precis som på Audi A4. Bakluckan är inte lika "konstig" som på 7:an men den är inte heller en naturlig avslutning på bilen. Framlyktorna hade varit okej om det inte varit för blinkersen som ser ut som om dom lika gärna kunde sitta på en faceliftad 9-5. Generellt får jag nog sälla mig till skaran som inte är helt förtjust i det nya formspråket hos bmw. Det är klart att förändring och nyskapande är trevligt, men det kan ändå hålla sig inom gränser. Z4 tycker jag är den minst "olyckade" av de tre nya, även om praoeleven som designade sidoblinkersen (och dom andra, icke sammanhängande vecken på sidan av bilen) på Z4 aldrig borde få hålla i en penna igen. Dock, sedd i verkliga livet är den helt klart bättre än bilderna gör gällande, dock känns den, precis som 7:an, inte så "flytande" i formerna. Däremot är den klart mycket mer aggressiv i formgivningen än e39 var när den kom och det tycker jag om. Med detta sagt känns det ändå som att Mercedes för tillfället har ett mycket vackrare och mer böljande formspråk än BMW. Synd, på e34:ans tid var det definitivt tvärtom, då utstrålade en BMW bra mycket mer kraft och skönhet än en Mercedes. Ville bara dela med mig av mina intryck av en omaskerad E60 =) /Mvh |
|
|
Helgerån! Chris Bangle sänker BMW. BMW har alltid haft ett snyggt, tidlöst, elegant och hungrigt utseende. Nästan ingen har väl tyckt att BMW från förr varit fula? Jag har aldrig hört någon påstå att BMW från tiden innan Chris Bangle varit fula bortsett från någon förvirrad Volvo-fantast som tycker 240 är guds gåva till mänskligheten, och det säger väl det mesta? Jag kan köpa att BMW vill köra in ett nytt designspråk och profilera sig än mer, men detta är verkligen inte rätt väg. Inte någon gång tidigare har väl BMWs design debatterats så flitigt av deras egna köpare och märkestrogna? Ett bevis på att BMW med Chris Bangle i spetsen är på fel väg. Varför har man valt att göra bilarna så osmakliga när man bestämt sig för ett nyy designspråk? Det mest logiska vore väl att göra bilarna vackra istället. En vacker bil är inte en anonym bil! Jag kommer i framtiden aldrig att äga en E60, den är helt enkelt för ful. Någon nämnde Z8 som Chris Bangles verk. Såvitt jag vet är denna vackra skapelse designad av en dansk vars namn jag glömt bort. Chris Bangle skulle aldrig kunna skapa en sådan vacker pjäs... |
|
|
Klart snyggaste 5-serien hittils dom mar verkligen lyckats denna gång !. En vagn som är modern men ändå har ett "eget" utseende. Kan det bli bättre ?. MVH ATG |
|
|
Det var värst alla pratar om karossens design,tänk bara på hur den e att köra som en dröm kan jag tänka mig skulle mycke väl kunna köpa en när dem har gått ner en så där ett par 100 000kr sluta tjata om kaross design!! |
|
|
SKITSNYGG !!! Synd att plånboken e platt =) |
|
|
Varför allt detta snack om nyskapande? Det är ca 10 år sedan Ford gjorde en liknande design (Scorpio) och även japanerna har slikt i sitt förflutna. Intet nytt under solen inom bildesign på sistone, utom möjligen från Alfa Romeo. Tur att E39:orna har lång livslångd kvar! |
|
wowe |
Jag håller med Jirar. Man måste vara lite openmind och gå vidare.Som sagt är det stor skillnad på en e28 eller e34 mot den nya e65. Men bilen är fantastisk snygg så ge den en chans. När jag var på premiärern av e46 så tänkte jag vad i hela världen baken liknar Mitsubishi Carisma och det tänkte dem flesta. Men efter en tid så blev den bara snyggare och snyggare.Och vad tycker ni idag om e46 Jo att den är snygg! BMW 4EVER |
wowe |
Är det så få människor som vågar säga vad dem tycker och ha en egen uppfattning! Jag säger det bara bygger en egen uppfattnig om bilen om ni är intresserade.Och till alla er som inte är intresserda och bara hackar på allt. Hur många av er kommer att skipa prämiären! Inte många så trots allt så kör vi samma märke och gillar det av samma skäl. BMW 4EVER |
|
Personligen så hoppas jag att fler tycker att nya "femman" är ful så slipper man känslan av att åka Svenssonbil. BMW har tyvärr blivit alldeles för vanlig i sverige! Mvh, Steaman |
|
| En orientblå E60 me svartskinnklädsel skulle jag nog inte ha emot att få, nya femman e läcker från vissa vinklar, o riktigt ful från vissa vinklar. Tror nog ja skulle kunna lära mig tycka om den specielt om man jämför med E65, usch kommer aldrig att tycka om 7an, Bmw är nyskapande okej, kanske för nyskapande.. prcis som någon sa är att midjan är för högt upp, sammasak gäller 7 an plus att fönster konturerna följer inte med taket som d borde, känns aldelesför tjock o knubbig. Om jag säger att 7an o 5an är fula då menar jag i jämförelser me tidigare årsmod(E38 &E39)och motsvarande bilmodeller(AudiA8, mercaSklass) tex mercedes har verkligen gått frammåt. Sklassen och nya CLKcab e snyggaaaa!! En grej med Bmw e att de har d snyggaste innerdörrsidorna som nånsinns setts på en bil (E39&E38) , nu däremot verkar bmw ha tröttnat på att vara vackrast. | |
|
Wowe: Det är inte en fråga om att vara "openminded" eller inte. De flesta tror jag uppskattar nya bilar med läcker design. Tyvärr är BMW:s nya modeller inte läckert designade utan endast kontroversiella. Precis som salig Ford Scorpio, Renault Twingo och Ford Ka... Inga skönheter men noggrant designade av överentusiastiska klåpare till designers. Personligen tycker jag BMW har gått i fel rikting med de nya modellerna. De flesta konkurrenter i premiumklassen är idag lika körglada, eller till och med roligare att köra än BMW. Dessutom är konkurrentmärkena vackrare att se på. Det som BMW skall ha beröm för är att bakhjulsdriften och de raka sexorna lever vidare. I övrigt är de flesta kärnvärdena borta. Min nästa bil blir inte en E60 utan hellre en Jaguar, Alfa Romeo eller annan snygg bil. |
|
|
bjoerck: Lycka till med din Jaguar-kombi! :-) Mvh, Steaman |
|
|
Steaman: Jaguars ledning (läs Fords ledning) har bestämt sig för att ge sig in i samma getingbo som BMW 3-serien regerar i. Jaguars svar är X-type. För att ta marknadsandelar krävs en kombimodell. Denna beräknas komma inom kort. Dessutom kommer även en dieselversion. Jag tror för övrigt att det är ödesdigert för Jaguars varumärke att sälja framhjulsdrivna herrgårdsvagnar med dieselmotorer från Ford. Jaguar håller på att balla ur på grund av en massa fordkomponenter och massproduktion. Däremot är bilarna smakfult designade. BMW har fortfarande kvar sina tekniksignum: Rak sexa och bakhjulsdrift. Precis som det skall vara. Däremot ballar designen ur... |
|
|
Usch fy om det inte får vara en svart skinnsoffa med tillhörande marmorbord och en porslinspuma eller pizzafläkten med inbyggda lampor i taket! Nä måste få säga att z4 är bland det läckraste man kan se på 4hjul och resten av bilarna ser helt ok ut också! ska man jämföra scorpion med någon bmw blir det nog e34.............(får se om man kommer levande härifrån nu?!) |
|
|
Emanuel: Hahaha! Takfläkt och svart skinnsoffa är inga höjdare! Eller varför inte kombinera svart hörnsoffa i skinn med det ohyggligt fula kakelbord med höjdjusteringsvev som alltför många har... Skönheten sitter i betraktarens öga. |
|
|
Hehehehehe, måste erkänna nu att jag ändrat uppfattning om e60:n. De spionbilder jag sett har man inte fått se hela bilen. men nu när jag fick chansen att se bmw:s film om e60, så fick jag ändrade uppfattningar om den nya femman, den är egentligen ganska läcker om man bortser från de toyota yaris inspirerade baklyktorna, men köper man en carbonsvart femma och svarttonade baklyktor så tror jag den blir genast "mye" snyggare. Om ni letar efter tidigare trådar om e60 och läser mina inlägg så märker ni säkert en helt annan tongång då jmf med nu "BMW 545, snart hos en bilnasare nära dig" Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad... |
|
| E60 fick omdömet "Oj, så snygg!!!" av min fru och vad gäller design och sånt litar jag mer på hennes smak än min... Men jag håller med henne, den blir nog bara slagen av Z4 i min mening. | |
mag |
På minner en del om nya SAAB 9-3 tyvärr verkar saaben vara snyggare :(, nåja får väl se hur den ser ut i verkligheten. 7-serine såg ju bättre ut på "riktigt" dock är E-38an mycket snyggare i mina ögon. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.