AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.685

Nya 5-serien det fulaste jag sett

Sida 1 av 6
Janne.A 2002
Idag såg jag bilder på den nya 5-serien och det var nog bland det fulaste jag sett kan ingen sätta stopp för denna amerikanska klantskalle som är designer av detta missfoster till bil. Det kommer att gå åt helvete med BMW om man fortsätter att presentera bilar som nya 7-serien och nu detta missfoster. Jag hörde förresten att det har funnits ett upprop på internet där man krävde attt den amerikanske klanskallen omedelbart skulle sparkas kanske dags att starta något liknande i sverige
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Smaken är som baken. Jag tycker den ser läcker ut. Var först tveksam men efter att ha sett bilder och studerat de noga har jag kommit fram till att den ser bra ut. :)
Den ser säkert ännu bättre ut i verklighet.
Mattan
Är nog böjd o hålla med dubbeljonas.Blir bättre o bättre. Liten sekvens i Trafikmagasinet i kväll. Såg urläcker ut!

Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Har sett den på bild samt video ur lite olika vinklar. Och min uppfattning så här långt är att det är en riktigt snygg vagn.
Sedan får väl framtiden utvisa om den upplevs så live.
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Janne// Har du sett bilen i verkligheten?

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
asså.. e34 är målbilden för hur en bil ska se ut.. alla nya är alldeles för runda!

mera (lagom)kantinga bilar tack!

Jag kommer aldrig skaffa ny BMW om dom inte återgår till en mera e34-stil.. DÅ bygger jag hällre på min gamla för ett par hundra tusen.. då går den säkerligen 60000+ mil
Ja
299
Jake
Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDI 2011
Janne: Håller fullständigt med dig, den är f-n sååå.... j-vla ful *suck* !

Har sett Trafikmagasinet, sett bilderna från flera håll, har klagat hos BMW om eländet... Min nästa bil blir förhoppnigsvis en av årets M5:or, modell E-39...
Kommer att behålla nuvarande åk för vinterbruk... har precis fått pärlan DITEC:ad, ska nog kosta på en riktig rostskyddsbehandling också, verkar ju som Chris Bangle sitter kvar ett tag till - så det gäller att hamstra med det man har - tills BMW rättar till sina misstag... *Mammut-Suck* !

/Jake
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Tycker att utsidan av bilen ser helt okej ut, däremot instrumentpanelen...JEEEEZ!!!!
Fast om nån kom och kastade en åt mitt håll skulle jag nog inte kunna säga nej :)

ps. Nåja, baklycktorna e väl inte helt ok...

/Erik
µ_bmw_µ
Fick mig först en chock men insåg efter närmare granskning så är den snyggare än nya 7-serien. De måste ju uppdatera och då E39-karossen är den vackraste sedanen någon kunnat rita så må. Designen smälter in och är ju faktiskt aggresivare än vad BMW yttryckt sig på länge. Mitt hopp är i alla fall att någon gång få köra en sproilans ny BMW-vagn, oavsett utseende, må väl

Mvh Erik

Det är något speciellt med riktiga bilar...
Jag håller med wpny ang. designen måste vara med aggressiv med mkt mkt pondus och E34 är ett bra exempel. Men måste säga att E38 är den vakraste modellen BMW gjort. Klart kultstatus på BMW´s äldre modeller.
Oakman
Jag var först tveksam, men sedan har jag ändrat uppfattning. Efter att ha sett dessa bilderna är jag övertygad, BMW har lyckats:

Länk

Länk
Oakman
och även
Länk
ahhhhhh, ännu fulare!
Om inte det här kommer sänka BMWs försäljning så har jag tappat all tro på mänskligheten å framtiden.
Den är så ful att man tappar livslusten.

Den här designen är inte nyskapande, den är en direkt attack ett lustmord mot all skönhet och snygg form och design. Syftet kan inte vara annat än att döda allt som är vackert och fint.

Chris Bangle kanske är en sympatisk person privat, men i djupet av hans personlighet härskar tydligen mörka krafter.
Han har förmodligen hypnotiserat och förblindat BMWs ledning och styrelse fullkomligt. Det är den enda rimliga förklaring som kan förklara varför BMW har valt dödens väg.;(

Skämt åsido men Ändå BMW VAKNA!!!!!
Ma
14
Magnus G
540iA Touring -97
Jag åkte genom Västerås i Tisdags. Där mötte jag en hel långtradare med nya 5,an. Säkert 10st. De var maskerade met svart tape/gummi och saknade kromlister njurar mm. Tyvärr hinner man inte titta så mycket när man bara möter en bil sådär.

Bilarna var riktigt skitiga och hade fälgar som liknar de som satt på "Stockholm open" utrustade 5,orna.

Vet inte vad jag tycker riktigt. Men framlysena skulle Chris Bangle få göra om, de ser för taskiga ut.
pe
207
peca
E61 Touring LCI
Ni låter som en samling pensionärer rädda för förändring!!

Ge den en chans! Vill se den live först...och inte i standardutförande utan gärna med Hartge Classic 20 tummare på.

T o m E65 ser helt ok ut då...Länk ;-)
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Håller med peca och µ_bmw_µ

E60 är ju både riktigt snygg och läcker och har behållit de bra designelementen från E65 men sluppit dennas bakljusarrangemang som jag trots allt anser att "bara en mor kan älska" ;)

Vore det inte för att jag föredrar biltypen som E65 representerar över E60 skulle jag inte tveka ett ögoblick att glida runt i en E60. Men att det skall bli en E65/V8 vad det lider är säkert med en intill visshet gränsade sannolikhet. Enda frågan är när.

Mvh Björn
Ja
299
Jake
Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDI 2011
peca: Fetfel peca..... jag/vi har inget emot FÖRBÄTTRINGAR... däremot så tilltalar denna bil inte min vilja att köpa den, den ser ut som en sur j-vla måsj-vel i fronten, vad som gått snett i design tänket vet jag inte men en E-39 klassiker är det inte ens i närheten av.
Har inget emot teknikförbättringarna som är gjorda med displayen mot framrutan, adaptiva frontljus och bakbromsar mm.

Men förtusan... skalet är absolut ett misstag det är varken tilltalande, förbättring eller ens "nytänkande", trodde sånt skit hade passerat för typ 10 år sedan...

Enda fördelen med detta är att andrahandsvärdet på E39 och E34 definitivt inte sjunker...

/Jake
pe
207
peca
E61 Touring LCI
Jake...förbättringar är i mångt och mycket en åsikt och subjektivt men förändringar är objektivt.

Om skalet inte är tilltalande...en åsikt = subjektivt
Om skalet inte är förbättrat...utseendemässigt? = subjektivt...men förmodligen förbättrat vad gäller luftmotstånd och aerodynamiken = objektivt
Om skalet inte är "nytänkande"...utseendemässigt igen? = subjektivt...men nya materialval i varje fall delvis "nytänkande" = objektivt.

Har inte kunnat lära mig tycka om E39 sedan på hela tiden...mycket bättre dock med ditt påhängda M-paket och 01-optik. Kombin är dock helt ok! Gillade E34 direkt när den kom och gillar denna också...men vill se den på riktigt först. Första intrycket är viktigt, men en bild är ändå en bild. Att du inte är beredd att ge den en chans innan du sett den live utan sågar den så totalt tolkar jag inte annat än som rädsla för förändring och/eller värdeminskning på det du äger idag.

Länk

...snygg va!?
Ga
230
Galaxy
BMW 540iat E39 -02
BMW 540iat E39 -99
BMW 535D GT F07 -11

Tjena!
Håller med Peca, tycker att man ska se bilen i verkligheten först. Men hur kul är det om bilarna skulle se ut som en designstudie från sena 80-talet? Ställ en e 34 bredvid nya 5 serien och inse fakta, bildesign är dynamisk och kommer alltid att hitta nya former. Jag tycker att nya 5 serien är snygg och har kvar många drag från E-39:an.

mvh Mange.
Visa användare
113
Beemer_Fred
528IA, E39
Ojoj, vilka hårda ord om den nya 5-serien.
jag tror att de flesta kommer att acceptera och rent av gilla den när man blir mer van vid att se den.
Personligen så tycker jag den verkar helt ok och jag tror att jag kommer att gilla den mer allt eftersom.
Var lite tveksam till E39 när den kom, nu tycker jag den är den snyggaste bil som finns.
7-serien däremot är en annan femma(eller sjua..höhö), den har Chris inte riktigt fått till. Blev väl för mycket "Bratwurst-bier" en kväll..

Mvh
Fredrik

Livet är billigt, det är extrautrustningen som kostar..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.