|
Sida 3 av 6
|
|
|---|---|
|
js_snicke, iDrive kommer att vara ett utmärkt system när det fungerar som det är tänkt. Idén är bra, men BMW har onekligen misslyckats ganska kapitalt med utförandet till E65. Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Jag tycker det är bra att alla tycker den e60 är ful. Då kommer jag känna mig ännu mer unik när jag har den. Jag har dragit ut på ett byte på grund av att e39 är den mesigaste BMW:n hittills (design). Om total design räknas där interiören är med överglänser e65 och e60 vida de tidigare e38 och e39. Ta och testa e65 och e60 på en person som inte är intresserad av bilar men som har god smak, på tex. inredning eller kläder, och se vad denne säger. Jag har givetveis själv provat detta flera gånger. Har ni också tänkt på att ni kanske inte är BMW:s målgrupp när det gäller nya bilar? Jag tycker BMS:s nya design är utmärkt, inredningen i e65 kommer bli en riktig klassiker. Mvh Tomas |
|
Jeppe Johansson |
Tycker om den, skulle inte ha något emot att äga den själv, Man ska nog inte vara orolig för att bmw går åt fel håll, dom vet nog vad de håller på med, om det skulle bli världens flopp så kanske nästa modell blir något mellanting av gammal hederlig bmw design och den nya "trend" designen. Tycker det är kul att se att bmw vågar vara annorlunda, tror inte det kommer att bli en flopp, det är nog många äldre som tycker dom är underbara, det är ju oftast dom som har pengarna till att köpa en så pass dyr bil ny. "Jeppe" |
gangsta_toth |
Tyvärr har jag redan börjat vänja mig vid hur E60 ser ut på bilderna. Men man kan nog säga att den nya 5-serien knappast kommer att gå till historien som Bmw:s snyggaste design... Själv kommer jag alltid att anse att nya Z4:an, och E65 är något som katten släpade in, trots att jag har suttit i dom, och har "klämt" lite i dom. |
|
Det jag saknar på nya BMW:s är "ilskan" viljan att äta upp andra bilar men fortfarande med känslan av elegans i linjerna. BME har nästan alltid haft en rak linje från fronten och bakåt i midje höjd som gjort att jag fått känslan av BMW tillsamans med den agresiva fronten och den eleganta bakdelen som smält samman. E65 ser inte elegant ut längre utan mer vulgär ut än elegant sportig. Inredningen ser ut som den vill vara mer design än förarens bil vilket jag alltid kopplat BMW till. Nya z4 ser tam ut. Lite som en z3 med smala karossen. Sen får jag inte linjerna att gå ihop riktigt. Ser lite ut att vara designad bit för bit. X5 är en onödig bil tycker jag men den är BMW i designen, en riktig snygg bil i en mörk färg. Nya E60 ser ut som en lincoln town cars lille bror med baklysen från en subaru impreza. Designen är inte det fullaste jag sätt men det är ingen BMW mer än njurarna i fronten. Men jag kommer nog aldrig att begrunda designen sittande på en pall om 10 år tror jag. Visst BMW behöver se annorlunda ut för att människor ska se att det är en BMW iframtiden men om det är rätt väg de går är jag mycket tveksam till då jag tycker att de varit "fega" och valt en design som saknar riktig passion. Z8an har riktig glädje i linjerna och är en lagom mix av retro och framåtstävande. Detta är dock min högst personliga åsikt och tror inte jag kommer åka BMW om 5-6år då jag kommer ha råd med både E65 & E60, tror nog att jag kommer att köra det märke där rätt mix av körglädje och komfort erbjuds tillsammans med glädjen man känner varje gång jag kommer ut nycklarna i handen och lägger ögonen på min bil. "Tänk vad kompliserat det blir när en sak leder till en annan" |
|
|
peca: Objektivt... subjektivt... *suck* vad vill du egentligen påvisa ? Vilka "objektiva" material är nya på E-60 jämfört med andra moderna BMWsom E39 ????? Nope är inte det minsta rädd för värdeminskning, speciellt efter E60 floppen, kommer nog att förse mig med en -03 M5a innan dom försvinner, kommer inte sälja dom i första taget, tvärtom jag tar hand om min pärla(genomgången lack, DITECad förra fredagen, snart extra rostskyddad och ljuddämpad) för att den ska hålla LÄNGE... eller minst tills Bangle hittar ett nytt jobb, där han inte förstör aptiten för BMW... Intressant att du noterat min frontoptik... subjektivt -01, objektivt är dom från en -03a... men ändock Facelift... känns att den optiken är så rätt jämfört med E60. Hur som helst, jag accepterar att det finns individer med annan "smak" för design och jag förutsätter att det finns en acceptans för min smak - att inte tycka om E60 - ska accepteras utan att man blir kallad för en varken det ena eller det andra. Kan ju nämna att jag inte gillar 2002or heller, tuff skit... men en E60 kommer jag aldrig att köpa med den designen som den har nu. Det blir i såfall hellre att jag byter till annat bilmärke för min del... Mercedes AMG, Jaguar eller Porsche, vi får väl se... /Jake |
|
|
E60 ser inte ut som en BMW ska. Bakluckan och -ljusen är direkt från Peugeot 406. Sätt balken mellan njurarna på tvären och ett lejon i mitten av den, så har man enligt min åsikt Bangles inspiration till E60. Inuti blir det inte mycket bättre heller. Allt är inte upplagt runt föraren, utan istället är det något retroinspirerat som verkar höra hemma i någon smaklös jänkare. Vad skall man köra när alla fina E30, E32, E34, E36, E38, E39 och E46 är slutkörda? Om Bangle får fortsätta obehindrat blir det knappast något bajerskt mera för min del. |
|
|
peca: Ett litet komplement till ditt tidigare tillägg, vad har rädsla med detta ämne att göra... släpp "Sargen" peca, var lite konstruktiv om du ger kritik, OK... du kan klara det... ??? Jag är inte det minsta rädd för E60, men otroligt BESVIKEN över dess fula (kan man ens säga "utstrålning" eller brist på detta) linjer, design, Whatever... det är INGET nytt med denna bil - tvärtom - en hel del är redan "uppfunnet" i tidigare mer eller mindre obskyra bilar som BMW först nu apar efter, att du mfl verkar gilla bilen gör att jag funderar om ni inte är dom verkliga bakåtsträvarna, och att ni har en liten touch av förkärlek till vissa äldre franska och Japanska bilar. Nope, din sista länk är bara en bekräftelse på att E60 inte är en bil för mig, att se den "live" förändrar med stor sannolikhet inte mitt intryck och jag kommer inte att sörja när nästa generation kommer och Bangles fjuniga fingrar förhoppningsvis inte lämnat fula märken över den... /Jake |
|
|
Nu var jag inte med och debatterade BMW-design när t.ex. E39:an presenterades, men jag är ganska övertygad om att det lät ungefär likadant då bland de som har/hade en förkärlek till BMW... Har jag rätt eller fel? __ Länk |
|
|
är inte e60 en korsning ford mondeo framifrån och peugeot 406 bakifrån? Den 5 juli får vi se den på bmw hallarna.. |
|
|
Nya E60 ser ut som monstret i lagunen som fått en peugeot uppkörd i arselet. Avsaknad av förarorienterad intredning talar ju sitt tydliga språk: För feta amerikanare som inte vill köra bil utan bara ta sig från punkt A till B på bästa Liberace-stil. Yuck! Det tar emot, men det är bara att inse att BMWs stjärna har falnat. Borta är utstrålningen av kraft, pondus och elegans. Jag må vara en bakåtsträvare, men BMW strävar inte längre framåt, de driver åt sidan. Någon sade att bra musik blir bättre ju mer man lyssnar till den, men E65 har i n t e blivit bättre! Snarare bilen som gud glömde. Min E46:a är f-n den snyggaste modell BMW någonsin skapat (synd bara att det inte finns angle-eyes original) och skönaste |
|
|
jake: det var väldigt vad du går på...gillar du inte att bli ifrågasatt!? Min tidigare kommentar om rädsla grundade sig på att många liksom du verkar ha en väldigt kategorisk åsikt om en bil man ännu inte sett i verkligheten. Jag ifrågasatte det baserat på min egen erfarenhet av senast Z4 som jag inte tyckte om på bild men som jag upplevde helt annorlunda när jag såg den just "live". Du är förmodligen mycket bättre än mig på att avgöra de sakerna på bild...så jag ber om ursäkt!! Jag respekterar dock din åsikt om du ni uppfattade det annorlunda. Du pratade om förbättringar och de är ju i allra högsta grad en fråga om tycke och smak. En förändring är alltid en förändring. Min komplimang till din goda smak vad gäller bilar!! Vet dock inte om jag förknippar något av dig nämnda märken med just framåtsträvande design...men snygga är dom. Det kan vi diskutera på annat forum. Och nej...ingen förkärlek till varken riskokare eller bagetter...bara tyskt och kanske en liten avstickare till Italien funkar för mig tack. |
|
|
Jag går emot strömmen och säger att e60 är bland de brutalaste och läckraste på mycket länge. En lätt sänkning och 18-19" hjul skulle vara pricken över i. Det ända jag saknar är listerna på dörrarna. Helt idiotiskt att man bygger bilar utan dom nu för tiden. //Marin |
|
| Eftersom jag tycker att E-klassen är för stor blir min nästa bil en CLK! | |
chrille70 |
När jag först såg nya 5-serien tänkte jag bara: Vad är nu det här? Skitful, tyckte jag. Men den ser bättre och bättre ut för varje gång man ser den. Och nu har jag ändrat uppfattning totalt, den är ju görläcker!!! Skitsnygg!!! Det är kul med biltillverkare som vågar ta ut svängarna. Det var lika dant första gången jag såg Z4:an, jag tyckte det var bland det värsta jag sett. Men jag lärde mig älska den och det hela slutade med att jag åkte till BMW-handlarn och beställde en "trenolla". Tiden för min Z3 är snart ute... |
|
peca: Det är lugnt, jag är van att bli ifrågasatt och att ifrågasätta, det hör till i mitt jobb. Tycker det är bra att du och andra har avvikande tycke jämfört med mig och några andra, det är nog ändå så att BMW bandet mellan oss är starkare än vilken favoritbil vi personligen brinner för. Min bästa vän har en E39, men vill absolut ha en E60, jag är inte ovän med honom för det, han har sitt personliga tyckande och det är en lyx som inte jag vill påverka. Jo, jag är nog lite annorlunda, kan ofta se hur bilder av t ex bilar blir i verkligheten... även se mig själv i bilen... ;o) Vet med mig att jag inte kommer att ändra mig med de nya Beemers jag sett, tyvärr, för mig är det Svart eller vitt i dessa fall. Dock vill jag poängtera att de har bra tekniker som jag gärna skulle se i min bil, som visning på vindrutan, adaptiva frontljus mm... Visst förändring kan vara bra, men är det en förbättring det är en smaksak. Jag menade inte att varken E34 (som du har) eller att min E39 skulle vara en framtidsprodukt, men jag ser att E60 utseendemässigt har lånat mycket från äldre bilar, så jag ser inte att den designmässigt gjort något revolutionerande. Inget fel i att gilla riskokare eller baguetter, men du har rätt i att tyska bilar eller en fin Italiensk bil (helst Ferrari... *mums*) vore lättsmält. OK, jag tror att jag har gjort mitt i detta ämne, ni vet vad jag tycker och varför. Jag vet hur en hel del av er känner för E60, vissa kan jag direkt relatera med andra kan jag förstå även om jag inte "brinner" för deras tycke om designen. Ingen har fel, men en personlig smak är inte alltid delad, inte heller för E60... Ha det gott... ! Syns i nästa "topic" ! /Jake |
|
|
En stor besvikelse med E60 är att den, i alla fall i automatversion, fortfarande har växelspak. En av de saker som gör E65 himla läcker är den "rena" kupén utan nåt så larvigt som just en växelspak. I synnerhet som växelspaken bara är en extremt klumpig strömbrytare numera. Fast förutom den "missen" så visst är E60 kupén bra läcker. Jag har provkört E65 som är bra maffig 'live', men inte E60 ännu. Exteriört tycker jag att E60 är störtläcker och ännu mer designmässigt lyckad än E65. Interiört har dock E65 ett stort och klart övertag över E60. E65:ans interiör är en av de allra läckraste jag någonsin sett/kört. Mvh Björn |
|
| Ser ut som en japan och imponerar inte när det gäller utseendet. Men man vänjer sig nog och ändrar inställning så småningom när. Men faktum är att jag tycker fortfarande att nya 7-serien är något av det fulaste som designats på utsidan. Nästa bil blir en E39 540iA 00-02 | |
|
Jag är ambivalent! På vissa bilder ser den grymt bra ut, och på vissa bilder ser den bara konstig ut. Har märkt att olika färger på bilarna ger helt olika intryck på bilderna! Väntar med att uttala mig om den tills jag har sett den i verkligheten. Nya 7-serien ser betydligt bättre ut i verkligheten än på bild, så...... Mvh |
|
|
Nu har detta inte så mkt att göra med denna tråd, men det finns faktiskt som ni nog redan vet ett alternativ till nya 7-serien. Man kan köpa ett nytt bakparti ifrån en tillverkare så att den ser mer normal ut, alltså skippa den otroligt fula bakdelen med en ny fräsch som ger den härliga BMW "looken". Det hemska är att man iöverhuvudtaget måste tänka på detta, BMW´s bilar brukar ju vara klockrena. Detta är heller ingen personlig diskussion där vi "hatar" varandra för olika smak o tycke, utan bara en sund utvärdering av nya ideér hos BMW. Men jag trodde aldrig att jag skulle vara en "konservativ" person som aktivt kämpade för ngt nyskapande, men tyvärr så säger ngt inom mig att ngt är fel denna gång med 5-serien. Förändringar är alltid bra på många sätt, men det gäller att "känna in" köparen samt samt oss dedikerade BMW älskare! Jag är rädd att BMW förlorar sin själ!!! Det bara vad jag tror! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.