|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
En intressant sak som jag upplevt ett par gånger nu är att när man jämför tex nya Z4 eller nya femman med tex E46,E39 så ser de sistnämnda väldgit "ofräscha" ut i designen. Satt nu och bläddrade bland lite bilder och då blev det väldigt markant och samma sak upplevde jag när jag såg Z4 "in real life". Kan tycka att vissa saker på nya femman inte ser hundra ut än men helheten tycker jag är grym och just det här med nya designspråket tror jag kommer bli riktigt bra i framtiden, eller är jag optimist:)? //Robban BMW CS #4729 Länk |
|
Zafiro |
Nope nya designen är tidsenlig. Den nya ska väga upp till 75kg mindre beroende på modell, redan nu är E-klass och A6 tyngre än nuvarande. Sist jag kollade(försäljning i USA) hade 7-serien ökat 15,7% om man jämför februari(2003 och februari 2002). I Tyskland säljer S-klass mest sedan 7-serien och sist (nya) A8. S-klass(januari2003) sålde de 951st, 7-serien samma period sålde 758st och audi samma period 495st. |
|
Kolla på Länk och klicka sedan på nya femma längst ut till höger på sidan (den tycker upp efter ett tag). Där finns sedan en cool video och mer bilder . //Robban BMW CS #4729 Länk |
|
|
Citat BMW: "Den pregnanta fronten med sina omisskännliga, rundade strålkastare med dubbla strålkastare och den kupélika taklinjen bär tydligt vittnesbörd om bilens sportiga och dynamiska karaktär." Vad menar de med pregnanta? Är det sportigt att va gravid? |
|
|
Håller med dig Robgus, jag tror att det nya designspråket vinner i längden och gör att man även i framtiden kan känna igen en BMW på långt håll! För det har man väl gjort hittills, eller? /Beemer |
|
|
Den är...........Fulsnygg!!! Jag vill se den live innan jag uttalar mig mer. |
|
|
Jag tror jag gillar den.....designen är rätt djärv, så det tar en stund innan man lär sig uppskatta den. Samma sak var det med Z4:an. Alla kritiker: Ge det lite tid! Jag är helt övertygad om att ni kommer att älska designen så småningom, inte minst när ni börjar möta den på vägarna! För den syns och på den punkten har man inte ändrat designspråket! __ Länk |
|
| Jag är åtminstone övertygad om att jag inte kommer att uppskatta det där aset så länge jag lever. Visst är designspråket förändrat, men tyvärr på helt fel sätt!!! | |
Jeppe Johansson |
Vissa bilar tar lite tid att vänja sig vid, jag gillar den mer och mer, men den är ju inte den snyggaste modellen bmw har gjort, men det är inte heller den fulaste. Styla till den med lite smådetaljer och ett par snyggare fälgar så ser den nog riktigt maffig ut! "Jeppe" |
|
Här har ni lite mer om nya 5 serien och styrningen bl.a. Länk /Håkan |
|
| Har nu sett den live, idag på eftm. centrala Stockholm parkeras den utanför krogen där jag med bekanta tog en "efterjobbetpilsner". Och vad ska man säga? Bilen, en blåmetallic (typ orientblå) 520i med 16" fälgar typ navkapslar väckte uppseende men var den snygg?? Första intrycket: Nej, den var inte snygg! Bakpartiet med sina "ärtrör" ned till vänster var i mitt tycke alldeles för överarbetat. Från sidan en blandning av Audi och Volvo. Visst framifrån går det inte att ta miste, det är en BMW, men... Inredningen påminde med sina raka linjer om en 70-tals-Volvo. Och all plåt, blä. OK, man är väl som vanligt konservativ när nya modeller presenteras, men den här?? Nej, den väcker inget habegär, hade den stått där med 18-19" fälgar, kanske... I baksätet låg det pärmar med har jag för mig texten: Servicepärm el. liknande, så BMW-folket är väl ute och känner på kärran så dom ska kunna övertyga oss andra skeptiker.......... | |
|
Det verkar som att BMW glider ifån de karaktäristiska dragen som alltid har funnits genom åren. Synd igentligen. Men men, det är säkert en alldeles förträfflig bil och bakom ratten tror jag man känner att det är en BMW. Det får man iaf hoppas... F.D BMW... Det finns bara två bilar. Antingen en ny BMW eller en begagnad BMW. |
|
|
Tycker bilen ser ut som en alfaromeo...fast snyggare men ändå,, inte samma elegans som tidigare bmws som tex E39an. Mvh/Soki |
|
|
Till alla er skeptiker: Om ett år från nu kommer ni att vara inne i detta forum och sukta efter nya femman, och det vet ni. Många har svårt att släppa ett vinnande koncept som E39 var, det är helt förståeligt. Jag tror dock att den nya designen kommer växa på er. //The Driver |
|
|
The Driver: Nya sjuan har funnits på marknaden över ett år och i mina ögon är den precis lika ful som vid premiären. Jag trodde aldrig att jag skulle tycka Renault är snyggare än BMW... "God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde |
|
|
Jag tycker E60 och E65 är mycket coolare än E39 och E38, dessa är gubb-bilar jämfört med de nya. Heja Bangle. Inredningen i E65 är överfet. Mvh Tomas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.