|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jaa vad tycks om nya femman? Jag e lite besviken, hade stora förhoppningar efter att ha sett de första spionbilderna. Tycker den ser tung ut. Inte smidig och dynamisk som man hade hoppats. Interiören ser lite plastig ut, inte alls som e39ans snygga solida utseende. Kontra | |
|
Jag tycker den ser mycket lovande ut, jag gillade z4 på bilder men i verkligheten är den ännu bättre och så tror jag det är med den nya 5:an också. Interiören tycker jag är mycket stilren och tycker faktiskt inte den ser plastig ut alls. Men smaken är som baken. /Glenn |
|
|
Indredningen är underbar. Verkligen skitsnygg! Fronten ser grym ut, där finns fortfarande starka BMW-drag. Men bakpartiet! Bakluckan! Bakljusen! Herregud vad fult, i alla fall på bilderna. Dock så tror jag nog att bilderna inte säger tusen ord den här gången, hoppas verkligen att bakpartiet ser bättre ut i verkligeheten. Nu påminner den om typ Toyota Avensis årsmodell 97 eller nåt. Tror ni Mr Bangle få behålla jobbet? |
|
|
Bland det värsta jag sett. Vilken kalle-anka-bil... Saknar ord... Hemsk! Det blir bara värre och värre. Min åsikt är att Bangle förvränger och förfular det mesta av det designspråk jag tycker BMW stod för. Jag kan lova att någon 5-serie av denna modell blir det aldrig. Vilken salig blandning av Toyota och Subaru. |
|
|
Här är 2 länkar till bilder som visar att den nya 5:an är snygg :) Länk Länk |
|
| Outhärdligt motbjudande. Anskrämlig. Vederstygglig. Grotesk. Men säkert jättebra. | |
|
Jag behöver nog titta o klämma o känna mer innan jag tycker nåt.Den är i alla fall inte vacker.Fast njaaa_________-- Länk Bmwcs 3381 Länk NY |
|
|
Jag ska nog vara tyst denna gången, Z4 såg hemsk ut på bilderna men i förra veckan såg jag den live på BMW i Gbg, och det är en av de vackraste bilar jag sett! Men jag har ändå lite svårt för de senaste modellerna från BMW (E65, E60, faceliftade E46), värst på E60 är baken! Men när Bangle avgår (får kicken??) så ska jag söka platsen som chefsdesigner ;) Men tänk om det blir som för Ford Scorpio, modellen lades ju ned just pga att ingen köpte den för att den var ful. Men förhoppnignsvis har BMW en mer trogen kundkrets!! ____________________________ Killar med kvalitet kör BMW! |
|
|
En riktig katastrof såväl invändigt som utvändigt. Säkert kommer den till sin rätt i någon vinkel. Bilens uppdragna strålkastare är inte särskilt orginella inte heller den fula aktern som har ett märkligt konstigt linjespel (peugeuotkomplex...) Om Chris Bangle gör anspråk på att vara konstnär så förstår jag honom men design är ju något helt annat. Inredningen skulle mycket väl platsa i en uppfiffad Zil eller något från nordkorea... Otroligt att se knappsamlingen vid vänster dörr... dubbla instrumenthus... Är ratten verkligen på riktigt? konsollen i mitten fruktansvärd... Hag har inte alls vant mig vid 7-serien, och nu detta... - Och jag som valde min älskade BMW för designens skull! Förslag: Byt ut Chris Bangle nu! Han borde jobba med Mazda eller kanske Hyundai - INTE på BMW. |
|
| Chris Bangle är inte bra, men nog är nya 5an bra mycket snyggare än 7an? även om likheterna är stora mellan dem. | |
| den blåa bilden snettframifrån var faktist rätt snygg,, men ändå, i profil är bilen faktist ful, krävs nog att mans er den lite uppifrån för att man ska tycka 5an är ok. Snyggare än E65an , fulare än E39an. | |
Oakman |
Efter att ha kollat närmare på Bmw.de så måste jag säga att jag gillar det jag ser! Interiören tycker jag faktiskt är mycket tilltalande! Det som jag hänger upp mig på är framljusen som är lite "utdragna" på sidorna... annars ser det lovande ut! |
wowe |
kolla in dem rörliga bilderna på 5an på bmw.de En hel film sekvens! Man får först se och känna innan jag kan uttala mig vidare.Blir detta en flopp så kommer e39 att hålla ett bra pris framöver. |
| Ruggigt ful från sidan,rutorna verkar va hur små som helst ju...O kolla sen hur dörrklädseln ser ut...En E65:a framstår ju som en skönhet jämfört med denna ju.. | |
|
Håller med bjoerck. /Simon |
|
|
Håller också med bjoerk. Hoppas faktist att BMW:s kundkrets INTE är trogen så kanske de höga herrarna inser vad som har hänt: den klassiska bmw-designen är totalförstörd, utplånad. Snacket om att bmw leder utvecklingen är jag urled på. Se på mercedes, de om någon leder utvecklingen, åtminstone beträffande bilens utseende. Det behövs inga designorgier för att skapa en vacker bil. Sent skall syndarn vakna... |
|
Zafiro |
Den verkar vara grymt snygg tom med snyggare än min E39:a Det är grymt bra att Mr. Bangle vågar, audi och mercedes likanr ju bara varandra, snacka om att fega. Finns det ingen lista där man vill ha kvar Mr. Bangle isåfall ska jag skriva på. //En som inte är konservativ av sig. |
|
Jag tycker också den var fin, kanske lite tveksam till peugeotlysena bak, men man vänjer sig nog. Vågat och läckert. Angående tyngden så även om någon tyckte den såg tyngre och klumpigare ut så är den lättare och ganska mycket lättare. Är nog smidig och dynamisk att köra. |
|
|
Grymt snygg....rena linjer...clean look helt enkelt!!! Har allt E39 saknar...tycker inte den var helt lyckad...tråkig design. Apropå E60-baken så är ju linjerna påfallande lika just E39 fast bakljusen och höften rundare. |
|
| föresten nån som vet om E65 blivit så framgångsrik som amn trodde el? | |
|
tyckte den var ful från början men jag har helt ändrat uppfattning, den är riktigt snygg! Christopher ///M535i Länk NYA BILDER!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.