|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Jag var och skiftade däck i samband med en framvagnsinställning, döm till min förvåning när däckskiftet kostade 880:-, Ska det kosta så mycket med tanke på att framvagnsinställningen som är betydligt mer avancerad kostade 850:- | |
| Låter dyrt,skiftade mina med förvaring av vinterhjulen för 300 kr (HSB-Medlemspris visserligen) | |
|
Nej det var ett riktigt överpris..ska inte ens kosta hälften av vad du betalade. //Roffa ----- Länk |
|
| Tycker ni att jag ska bestrida det ? | |
|
Begrunda det sorgliga konstaterandet i denna tråden Länk Har man egna däck eller fälgar med sig så verkar det som om däckmånglarna blir helt bindgalna och omvänds till rena vampyrerna. Statoil verkar ju vara ett bra alternativ i framtiden - om man bara kan tränga sig förbi alla j..fla ICA-express kunder som skall ha fjällfil m m... |
|
|
Mitt inlägg kanske kan misstolkas såg jag, med skiftning menar jag att de krängde av de gamla däcken och krängde på nya gummin Jag tycker fortfarande att det kändes dyrt. |
|
|
Det låter väl lite dyrt. Det kanske ingår förvaring (som det gör hos många däcksgubbar) och då är det väl lite skäligare... MEn jag gissar att det inte gjorde det och, iaf anser jag det, verkstan lär väl ha blåst dig rätt rejält. När jag byter däck (och jag är inte speciellt snabb) så går det på 10min/däck..inkl. upp- och nerhissning och liten inspektion av det man inte ser bakom hjulen annars. En verkstad BÖR vara klart snabbare än så med mutterdragare och allt. Dom gjorde sig nog en bra hacka...men det kanske kostar så mycket på verkstad att få däcken bytta. Reflektioner från /Patrik _____________________________________ Mannen bakom Länk |
|
|
Jag hade då inte accepterat att betala sådana summor..för endast ett däckbyte..skiftade om 4st lösa 18" däck som jag köpt på internet förra våren,kostade mig 280kr inkl balansering. Men då bytte jag på bilen själv. //Roffa ----- Länk |
|
|
Jag tycker det är rena rövarpriset. Jag gav 400:- för samma jobb på min icke-BMW-verkstad. _____ Micke Länk Länk |
|
|
Jag ringde och pratade med de på Däckdepån i Järfälla efter det här inlägget och han påstår att det är fullt normalt pris. Han vägrar medge att 880:- var dyrt, han tyckte att det var billigt för att egentligen tar arbetet 2 h ???? För krängning och balansering ? Då vet jag vart jag inte ska gå och skifta däck i fortsättningen. |
|
|
2h!!! Ja man kan ju undra vad dom håller på med på den firman.. Anta det här tidsförloppet. Ta lös hjulen från bilen 10minuter Kränga av däck och på med nytt och balansera Max 10minuter /däck =40minuter På med hjulen på bilen igen 10 minuter Alltså 60minuter..och det går garanterat snabbare för en van däckgubbe..han klarar det nog på halva tiden..med mutterdragare och hela kittet. //Roffa ----- Länk |
|
|
Kostade för mej då jag fick sommar sulorna utbytta mot vinter på samma fälg dvs + balansering + byte av däck 350:- // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
Känns lite som det är olika typer av arbeten som diskuteras. Att enbart skifta vinterhjul mot sommarhjul går väl på ca. en hundring per hjul medan att sätta på däck på en lös fälg eller som jag skifta vinterdäcken mot sommardäcken på samma uppsättning fälgar kostar lite mer. Själv betalade jag 200kr / hjul för detta inkl montering och balansering. Inte billigt men acceptabelt tycker jag. _____________________________________ BMWCS #5157 Länk |
|
|
Betalade själv 350 kr för att få nya däck på fälg + balansering, dock monterade jag själv hjulen på bilen sedan. Jag väntade medan däckgubben jobbade och det tog långt ifrån några 2h... har för mig att det låg kring 0,5 h //Henrik |
|
|
Förra våren pröjsade jag 500 spänn för krängning av gummi, balansering, tror jag fick 100 gr vikter på en fälg och 200 gr på en annan (16") och skiftning. Medelpris? Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad... |
|
|
100 respektive 200 gram!?!? Måste vara 10 respektive 20 gram! Mvh |
|
|
Johan B: jag var med då däckkrängaren balanserade mina sommarsulor, ville ju ha vikterna "bakom" ekrarna på mina nylackade 10ekrade oz-racing fälgar för att få en renare look, därför gick det åt så mycket vikter, man hade ändå fått lägga på 50-100 gram på två fälgar om han hade satt dit dom på "utsidan". Han och jag skrattade som attans då han satt på fler o fler vikter på fälgarna och vi räknade hur mycket vikter det egentligen var på fälgarna. Det var stämning. Här hittar du en bild på fälgarna: Länk Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad... |
|
|
Ursäkta men man måste vara dum i huvudet för att betala det priset, precis som att betala ungefär 20kr för en liter mjölk...jag säger bara våga vägra betala..jag hade aldrig gjort det...ring konsumentverket istället eller stäm firman för bedrägeri. Vore kul att se hur det arbetet kan ta 2 timmar..för det kan det inte. "Det finns inget läckrare än när man känner hur det rister till i karossen hos den bil man kör om" |
|
|
Och vad ska konsumentverket göra (eller tingsrätten)? Det är väl knappast några problem för en firma att ta 880kr även om det tog mindre än en timme. BMW debiterar runt 1000/h. Du får ta det som läropengar, nästa gång så frågar du nog först vad det kommer att kosta. /T.P. Länk |
|
|
Vi tar 200:- för däckskitfe. Köper man nya däck, tar vi 125:-/däck för montering och balansering. //Marin |
|
|
Tycker inte heller det låter så jädra blodigt. Dom har väl rätt att ta vilken timpenning dom vill, dom ska ju tjäna pengar också. Sen brukar iaf jag fråga vad dom tar innan jag beställer tjänsten. För hjulskiftningen (alltså mutterdragarjobb) betalade jag 260:- härmomveckan, det tog kanske 10-15min. Jag kunde ju ha sparat dom stålarna och bytt själv med domkraft och handkraft men jag är ruskigt slö ibland :) "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.