|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
kan det inte vara så att nån tidigare ägare skjutit orginalmotorn, och sedan ersatt den med en beggad 325 orginal? låter iaf troligt tycker jag, kolla upp motornummer. /kalle |
|
|
Ska kolla upp motornr någon som vet vart de sitter bör sitta på blocket.. vart typ? ser man de om man lyfter på motorhuven? fan snöar ute.. *bläh* |
|
|
Varför ringer du inte bara till första ägaren? MVH Patrik Drive it like you hate it... |
|
|
men har kontackt med första ägaren... han viste inte vad som vad gjort åt motonr.. men att den gick bra som fan då... va ganska lik en m3:a så de måsta ha varit en 240hk motor i då.. men nu poff borta.. menar 50hk kan inte har sprunigt i väg ! |
|
viobebe |
Sådant borde du ha kollat upp innan köpet,det hade räckt och kolla reg beviset svenska alltså,står det 141 kw så har det inte varit någon Schnitzer motor i,för på Tyska brevet skulle det garanterat stått om det är någon annan motor i bilen och då skulle även bilprovningen matat in dessa uppgifter.Väldigt svårt att ta in en sådan bil om det inte är flyttgods. |
|
Inget bara försvinner... Ringa andra och tredje ägaren mm mm mm mm.... Någon vet något...!!! MVH Patrik Drive it like you hate it... |
|
|
....men det är inte säkert att de erkänner något, eftersom någon kan ha blåst någon tidigare ägare! Mvh |
|
|
jag har hört att de inte går att ta en i sån motor.. 240hk ac cs.. men de vet jag inget om.. å de sysns inte nått på utsidan av grejoran heller.. aja.. när jag får tid ska jag kolla upp de dära mer.. vart sitter motornr.. lätt å hitta. på blocket vart ??? tack för att ni svarar ! |
|
|
det ska va annat oljetråg på den, så du ska få i 7-8 liter olja, så om du inte redan bytt olja, så gör det , så får du svart på vitt! /kalle |
|
|
Oljetråget är rätt lätt att flytta över vid ett motorbyte, så någon garanti är det inte! Däremot är det en bra indikator om du INTE får i mer motorolja än vanligt! Då är nog motorn inte AC:s version! Mvh |
|
|
Motorn ska väl se ut nåt liknande detta om den är äkta. Länk |
|
|
De är feta oljetråget på bilen! har olje temp mätare å tryck mätare i kolfiber... men anars så ser motorn helt orginal.. har sett kort på motorn när den va ny in tagen.. bilsport 99 nr 14/15 andra sidan! Där är den med.. ! |
|
| Du kanske trots allt har den rätta motorn då! Gör ett acctest 80-120km/h på fyrans växel...det borde skilja rätt markant från en orginal 325:a... | |
|
Maila ner till schnitzer och be dom bekräfta äktheten...ge dom chassi nr, motor nr osv....om du inte hittar motor nr så kan väl någon som har en e36 vara vänlig och förklara var det sitter!! MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
Perkka |
STOFFE: Killen från Övik du köpte bilen utav, har ej bytt någon motor i den iaf... Det är jag 100 på.. Mvh Per "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
perkka vet.. men jag tro killen från första börjarn inte viste va de va fö grejor lutar nästan åt de.. hel skummt.. bilen ska ju toppa 260 står de på ac sida.. men bilen toppar som första å andra ägaren säger 240 + 2km/h nå sånt.. så äre iaf... bilen ska in på liten koll efter påsk.. då kollas motron nr upp.. |
|
dansguru |
kostar inte fälgarna som sitter på 60000kr? det kan vara lite tröst? dansguru |
|
nä men 45k 50k koster dom nog! eller vet inte.. sitter iaf 10" bak å 9,5 fram ! |
|
|
STOFFE, du verkar inte vara så säker på vad du sysslar med heller. Köper man en bil kollar man väl igenom den ordentligt innan. Går det ej att provköra bilen så som man vill pga väder/vind/väglag så frågar man väl om det finns ngt bättre ställe att testa bilen på? Sen kan man även åka iväg till en billyft och ta upp bilen och kolla igenom den. Annars får man väl skylla sig själv..? Sluta gnälla och anklaga folk för bedrägeri, det ser inte snyggt ut när du inte vet vad du pratar om... |
|
|
...varför tar man inte en sån här grej med personen man köpte bilen av? Om man nu är så missnöjd, varför ringer man inte upp och ifrågasätter affären och ställer säljaren mot väggen? Tycker att det är löjligt att sitta och skriva inlägg här om sitt missnöje över ett köp man själv gjort och som man kanske borde varit lite mer uppmärksam på när man gjorde. Jag skulle tycka att det var pinsamt att sitta och söka sympati istället för att ta tag i saken. Ingen HÄR kan ju ändå göra något åt det, bortsett från att svära lite över säljaren tillsammans med dig. Men det fyller ju inte tomrummet efter 3-liters motorn som du gråter efter. Ha det gott allihopa och kör lugnt. När STOFFE har "hittat" sin 3-liters motor kanske han drar er, så se upp! ;-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.