|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Johan_S, det är mycket som är knasigt i denna värld. Det är väl bra det, att inte alla delar samma uppfattning om vad som frambringar en god livskvalitet. För dem som ser bilen som ett färdmedel endast får fortsätta med det och man får hoppas att de inte köper en BMW och risar ner den pga att den inte får någon tid. Det jag menar med "det man inte vet lider man inte av" är just det faktum att ser man bilen som ett färdmedel (tjatigt nu) kör man förmodligen inte BMW utan något mer alldagligt och har således inte upptäckt den njutning BMW ger och då slipper man också lida. Precis som att du och jag förmodligen inte knarkar och det är ju bra för då slipper man gå och sukta efter den förmodade njutningen det ger...jag kan också referera till citat från andra deltagare på forumet "har man en gång börjat är det svårt att sluta" det har faktiskt skrivits om att BMW är ett beroendeframkallande färdmedel och väldigt många har/vill köpa samma märke igen enligt statestik, vad det beror på kan du räkna ut själv hoppas jag...inte har väl du en 750 för att du enbart skall ta dig från A till B? | |
don_salvatore87 |
Min svåger är en sån människa som ni pratar om, han köper en bil, sliter på den och kastar senare bort den. Hans förra bil var en Opel Astra Caravan -93 och den förstörde han på rekordtid (3 månader) från en fin bil till ett vrak. Sen köpte han en Ford Windstar -98 som var i nyskick men idag är bilen i ett taskigt skick och behöver bytas så imorgon så ska dom hämta deras nya Citroen Berlingo som antagligen kommer att behövas skrotas om sisådär 2 veckor pga att han pressar bilarna till max, han körde min morsas Golf 1,6 med 75 hk i 150 km/h som är maxfart!!!! Nu för 3 månader sen så köpte min syster en BMW Z3 1.9 97 som var i ett otroligt fint skick men efter 2 vecklor med min svåger så var den snarar som en slutkörd 10.000 kronor BMW :( Den här människa som jag talar om bryr sig inte ett skit i vilken bil han kör. Att ge en bil till honom är som att skrota bilen :( Han har bara haft sin Ford Windstar i 6 månader och den har sjunkit 50.000 kr i värde pga hans "skötsel" Han hade också en Toyota Camry för 2 år sedan , en 1988 som var otroligt fin när han köpte den men efter en månad så la den av pga att han körde i 170 km/h på motorvägen och topplocket sprack. Den här mannen är riktigt onormal (borde jobba på bilskrot) |
|
inte för att det hör hit men don_salvatore87 verkar vara äldre än 15 har jag rätt?:) |
|
don_salvatore87 |
jag är 15 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.