|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Okey, vi har rett ut det där med Vetten nu........den var visst kompressormatad, det förklarar ju en del. | |
|
johann, ok, då det gäller fabriksuppgifterna på vetten så finns det en väldig massa olika och vissa kan säkert vara som du säjer 0-60 mph tider istället för 0- 100 km/h. Sen är även många automat växlade vilket gör ca 0,4 sek sämre. Dessutom så levereras vetten med 6 (om jag inte mins fel) olika bakaxelutväxlingar vilket kan gör en hel del på 0-100 tiderna. Har faktiskt sett en vette som i och för sig hade effektsystem, men bara det som trim göra 0-100 på 5 blankt....vilket är helt ok. Nu var ju denna som tråden handlade om inte standard, men jag skulle vilja se en 0-100 repa mellan en orginal m5 och en orginal vette...ett är säker i alla fall, det skulle bli jämt. / Nike |
|
|
NikeC: Lite OT men har du läst supercar challenge testet i "Car And Driver". Om inte så gör det Länk Lingenfelter Corvetten som blev etta är det samma som du har? /T.P. Länk |
|
|
NikeC Kommer man att kunna se din vette i sommar på någe evenemang. |
|
|
T.P, Ja dom är snabba vettarna :) Detta är 350 versionen av den jag har 427 versionen på drygt 800 hp. Länk till spec på den. Länk ille55, Ja bor tyvärr ofta så långt från alla träffar men jag ska i alla fall försöka mig till "En dag på stripen" i Piteå. Har skaffat nya däck till den så jag ska försöka slipa lite på 402 meters tiden :) / Nike |
|
|
Hej, Måste säga att 9,91 och 231km är ruggigt bra, det kan inte vara många bilar som är reggade som överhuvudtaget ens har en sportslig chans mot dig NikeC. Det är faktiskt väldigt få motorcyklar som hänger med heller för den delen. (I alla fall inte på 402 meter). Du måste ju köra ifrån både M5:an och Porsche turbon på ett "förnedrande sätt". Vad kan väntas tidsmässigt med 427:ans motor?. Lycka till med bilen !, En sån skulle jag också vilja HA. MVH ATG |
|
|
*myser* Visst är det härligt med Corvette? |
|
|
NikeC, Om man tar fabriksuppgifter ifrån Chevorlets hemsida så är det exakt samma tid som anges för 0-60 mph som för 0-100 km/h. Hittills har jag inte sett ngt test som lyckats prestera den tiden. Däremot skiljer det inte mer mellan M5 och C5 än att det är föraren som avgör, efter 100 har inte C5:an en suck om den inte är trimmad vilket var fallet här. |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
nothing beats cubic inches ;) min är förstås 6vxl manuel. |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Jörgen.Jodå "more cubic inches" :)) gammalt amerikanskt ordspråk " The only subitute fore cubic inches are more cubic inches". ///MVH Hasso Länk |
|
Hasso, Det stämmer också! |
|
| Eller "we are going metric, inch by inch" om deras mätsystem... | |
|
NikeC: Bor du i klubbgärdet i Piteå dvs ? // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
NikeC >> Varför svarar du inte på mail? |
|
|
ATG, ja det är faktsikt så att 996:an och M5:an känns trötta i jämförelse. Det är otroligt men sant. Den är minst dubbelt så snabb som m5:an i alla register :) Är väldigt nöjd om jag kommer ner mot 9,70 vilket är målet...I USA har man kört under 9 !!! med en sån motor..men dit kommer jag aldrig med min. johann, De tider Cheva uppger är med slutväxel 3,15 finns bla. en sk prestanda kit då har den 3,42 iställer vilket gör en del på 0-100 tiden. Men visst som du säjer blir förmodligen föraren som avgör detta. Och tror även att M5:an har ett visst övertag efter 100, men skulle inte utrycka det "som inte en suck". En orginal C5:a bör gör nånstan runt 13,70 på 402 m och ha en slutfart på 160 - 170 km/h. Tror knappast en M5:a är mycket snabbare...har till och med sett sämre tider för m5:an. shu, Bor inte i Piteå, bor i Umeå. Wald, Svarar alltid på mina mail, har dock inte fått nåt från dig. Kan bero på att jag har på spam filter...slår av det ett tag nu så du kan ju prova igen. / Nike |
|
| En E36 M3 3,2 klarar kvartsmilen på mellan till höga 13s. M5 E39 har jag läst kört 12:or. | |
| ok, ja jag har inte riktigt kolla på vad en orginal c5 gör det på... | |
|
...måste dock vara bra förare om en orginal m5: kör 12:or tror jag...mycket bra förare och bra däck. |
|
| Ja, höga 12:or är en bra tid med en M5. Mellan till höga 13 är dock normalt med E36 M3 3,2 | |
|
NikeC >> Okej, skickade iväg ett mail. Allmänt: Det var en C5 cab som körde på Mantorp förra året eller åter innan, och den hade slutfarter på 174 km/t, ägaren sa att den var original. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.