AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.126

Euro Car Parts

Sida 1 av 2
835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
Är det bara jag som tycker det blir enormt jobbigt och drygt på Bmwbörsen när "Euro Car Parts" fullkomligt vräker ut annonser på "delar säljes"... Går ju knappt att se andra annonser pga detta. Kan inte den snubben få en helt egen sida istället i såna fall?
li
1.959
liste
535i -89
Från FAQ:n...
BMWBörsen är öppen både för privatpersoner och företag. Även bilförsäljare, bilfirmor osv. Huvudsaken är att det är BMW, eller BMW-delar som säljs/köps. Ett annat krav är att det är just en särskild bil eller del som säljs. Du får alltså inte lägga in generella reklam-annonser, typ "Köp dina delar hos Kalles BMW-firma. Vi har allt till din BMW! Ring XX-XXXXX".

Alltså - scrolla förbi annonserna om du störs av dom. "Snubben" gör inget fel. :)
835
Jag vet att han inte gör något fel, men bla han lägger ut drivor med annonser varje dag, är det då inte bättre att bilfirmor får en egen rubrik att annonsera under? Kanske dela upp det? "BMWBÖRSEN för Privatpersoner" och "BMWBÖRSEN för HANDLARE"

Eftersom handlare alltid ska ha ut ocker-priser för sina delar är jag sällan intresserad av vad dom har att erbjuda.

Men, men... det är ju bara min åsikt :-)
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Hur rätt ECP än må ha i att lägga ut sina annonser håller jag med Pär:an om att det är fruktansvärt irriterande. Detta gäller även privatpersoner som Floodar Börsen med annonser.

Kanske något filter som förhindrar mer än en annons per vecka från samma IP-nummer vore lämpligt, eller liknande?

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Man kan ju inte spärra eftersom det är tillåtet.
Men idén om en separat sida vore inte fel.
li
1.959
liste
535i -89
Nja, jag tycker INTE att man ska separera i en företags- och en privatpersonssida. Min erfarenhet säger mig att det blir förvirrande både för annonsörer och köpare. Dessutom är ju inte antalet företag som annonserar så pass stort att det skulle vara värt att lägga tid och möda på att göra en separat sida.

Jag tycker det är bra som det är, faktiskt. Man ser rätt snabbt vad som är intressant och inte. Men det är jag det. :)
Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
Ju fler annonser som kommer in, desto lättare är det att finna det man söker!
Är det "för många" annonser så får man väl söka på det man vill ha och solla bort de andra annonserna.

PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

ECP har ju inga ockerpriser direkt. Så har han delar att sälja till bra priser så gynnar det väl oss, eller ? Han finns ju fö. med som officiell annonsör på BMWPOWER.
BMW Kungen
Håller med dej PJ, någon som har handlat av honom? är han seriös?

Mvh
/// Kungen
Sj
98
Sjn
518i -88
Tja. Verkar trevlig och så men kan ju inte påstå att det gick smidigt när jag försökte köpa en oljepump direkt. :( Men det kanske var en engångsförtelese.

835
Jag menar inget ont om just "Euro Car Parts" egentligen, var lite uppretad just när jag skrev det, det var bara ett exempel, säkert en bra å trevlig firma, tycker annonseringen blir jobbig bara.

Nisse:
Kan inte använda sökfunktionen då den missar grymt många annonser, bara som exempel: Prova själv att söka på "E36" så får ni se vad många annonser som man missar trots att annonsen innehåller just ordet "E36".
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Varför reta sig på att ett företag annonserar ut delar på bmwbörsen? Finns det inte annat att reta sig över? tex onödiga inlägg???

Jag har handlat lite små delar av EPC, och det har iaf funkat.

MVH
Pelle
bmwcs/SYD 4605
Länk
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Som sagt, det är inte ECP jag retar mig på, eller att de annonserar. Det är frekvensen som jag tycker är överdriven...

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Lasseman3
Kungen:
Jag har handlat av honom och det var mycket bra service med snabb leverans!

Mvh /Lasse
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Pär:an. Det beror på hur folk fyller i sökbegreppen när dom lägger in annonsen. Om du söker E36 i Visa får du bara dom där det står E36 i Karosstyp i annonsen. Vill du söka i annonsens text, får du använda Avancerat urval. Så har jag iaf uppfattat det....

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Visa användare
7
DanneZ
328 Coupé -96
Jag köpte en 528 motor av ECP via en bilmekaniker för att sätta i min 323:a som rasat. mkt lång leveranstid, och när motorn kom var inte styrboxen med. Fick vänta några veckor till så kom den. Men servicebok och utlovade garantier fick jag aldrig. När jag sedan ringde (ett halvår senare) för att få en kvittokopia så skulle den skickas, det kom ingen ringde igen och då sa de att jag inte kunde få nå kvitto eftersom inte jag beställt den. Men till saken hör att jag betalade den och bad inte om ett originalkvitto utan en KOPIA... otroligt oseriös firma... Numera så svarar han ej i tfn.
Lo
79
Lockheed
525i Touring -94
Jag köpte en "komplett " sats till farthållare för min 525iT -94. Jag kollade flera gånger med honom att han faktiskt hade rätt eftersom de byter -91. Styrenheten är från -88, spaken känner ETK:n inte till och kabeln mellan de olika enheterna fattades också. Nu har det gått 11 månader och han har ännu inte skickat de rätta delarna som han lovade i november 2003. Jag anser att han har hyfsade priser men är tydligen okunnig i vad han handlar med samt opålitlig.
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag bor inte långt från ECP, och har varit hemma hos honom och handlat vid några tillfällen. Jag tror han har tagit på sig för mycket jobb, så han hinner inte med helt enkelt. Han reparerar gräsklippare dessutom, och jobbar på en bilfirma, men jag tycker han är seriös.

BMW CS #5206
835
Tagit på sig för mycket jobb eller inte... Det låter som en klen tröst för dom missnöjda som beställt grejer där...
835
Och så här efter 1,5år sedan tråden startade undrar jag fortfarande om det inte vore lämpligt att ha företagsannonsörer under en egen rubrik? Många fler handlare som börjat annonsera sedan dess oxå... Jag tycker det är "grötigt" som det är nu...

"POWERBÖRSEN för Privatpersoner" och "POWERBÖRSEN för HANDLARE" eller liknande ??? Så kanske det skulle gå att få även bilfirmor skulle börja annonsera ut sina bilar här som skulle dra in lite pengar till de som jobbar och sliter med sajten???
Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
Det finns ju nu. Klicka på "inställningar" i menyn under Delar Säljes!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.