AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.281

Nya 5-serien: officiell bild nästa vecka!

Sida 1 av 2
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Enligt återförsäljare skall BMW släppa officiella bilder på nya 5-serien den 31 mars!

Jeppe Johansson
Då är det nog dags att börja spara nu kanske...

"Jeppe"
dunstan
De har redan läckt ut...

Länk

Då kan man snart köpa E39 modellen billigt.
MD
298
MDcruiser
545iA Touring -05
525iA Touring -02
Nej. Man kan inte köpa E39:an billigt snart. Och vad beror det på? Jo, köpkretsen av pressumtiva spekulanter på E60 är inte den samma som köper en E39 begagnad. Inte förrän om två år då det finns begagnade E60 ute i handeln kan man köpa en E39 billigt.

E60 ser fin ut, tvärtemot vad många tvärsäkert sa för ett tag sen.
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Gillar den skarpt. Vad han menade var kanske att priset på E39 sjunker lite i och med lanseringen av E60..

//Robban
BMW CS #4729
Länk
robgus:

Fick du mitt mejl med länken?Har inte riktigt köpt Bmws nya design på den nya 5-serien ännu.....

Vad det gäller inredningen så känns vissa saker igen på Z4
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Är något skeptisk till njurarnas form och lutning "upp mot" huven, annars tycker jag att den är skitsnygg, speciellt från A-stolpen och bakåt ;)

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
starre: Jovisst fick jag det, hade sett det tidigare dock men tack ändå. Är det en sådan jag ska ha? :)

//Robban
BMW CS #4729
Länk
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
starre: Visst fick jag det. Hade sett den tidigare men tack ändå.

//Robban
BMW CS #4729
Länk
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Sorry, dubbla inlägg alltid lika skönt. Man ska tydligen inte göra mer än en sak åt gången om man är kille:)

//Robban
BMW CS #4729
Länk
wowe
Kommer nya 5an se så där som dem officiella bilderna på inredning och yttre. Så tror jag att BMW kommer att bli ett sjunkande skepp. Det var det fullaste jag sett i bilväg.Baken är grymt snygg men njurrarna och framlycktorn är gräsliga.Nu framstår 7 som rena ramma snyggingen. Har ägt 4 BMW och älskar märket men man blir tårögd. Det får bli en Alpina B10´s eller en den på 3 serien B7. Eller så får man köpa en E-Klass eller nya A8 så länge tills dem sparkat denna idiot till designer Bangle.
wowe: Är inte Alpina B7 baserat på den riktigt gamla 5-serien (E-12) samt gamla 6-serien (B7S).

Tror nog att E60:n kan se rätt bra ut irl.

/T.P.
Länk
Alpinas version av E65 7-serie heter även den B7.
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Om det är den nya E60 så är det ingen höjdare! Hoppas att den blir mycket finare life.

Länk

MVH/Andrè

wowe har helt rätt!
Fortsätter BMW med bengle bengboll
kan dom sluta göra bilar.
En får väl hoppas att ledningen på BMW vaknar innan allt går åt
skogen.
Angåede att köpa E39 billigt så är dom väl redan billiga.
Mossans kille köpte precis en 528i -97 20K mil för 98.000

Tiden får utvisa om det var billigt men i vilket fall som helst så tycker jag dom har sjunkit bra.

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
Nu med tokbra forum..
Med det utseendet kanske e39orna börjar stiga i värde rent av då alla som kan och kunde tänka sig e60 vomerar på designen och efterfrågar en lätt beg e39?

/Simon
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Knappast. E39 är ålderstigen och gillar man inte den nya designen köper man nog hellre en ny bil av ett annat märke - nya MB E-klass är ju t.ex. helt OK.

För folk som köper bilar för 400k och uppåt är status- och nyhetsfaktorn viktig, och den försvinner från E39 när den nya modellen väl är ute på marknaden.

Själv gillar jag bilderna på E60. Lite för mycket Dame Edna över blinkers fram, annars är den kalas. Framför allt är den sportigare och mer dynamisk i designen än E39 som är rätt mycket gräddbulle från 90-talet. Om något år är det dags att byta ut 330n, då ligger man i riskzonen för en 545...

My Bimmer is my mistress
ma
38
mattew
525i 24v -91
Den nya ser ju helt klart bättre ut än e39:an, jag har försökt gilla e39:an sen den kom men det går inte, den är alldeles för slätstruken, ingen karaktär alls. Den nya däremot den gillar jag redan på bilderna och kommer säkert att gilla desto mer när jag får se den på riktigt.

/Mattias
To
49
Tomas Nilsson
530iA Touring -94
Jag håller med Mattias. E39 har ingen karaktär, har aldrig gillat den. Ni som gillar e39 o e38 kanske har glömt hur BMW såg ut innan "alla" började gilla BMW. 7-serien från 77-86 har en interiör som påminner lite om e65, kantig och lite "modern". Jag har haft lite svårt för E65 men har nu sett flera ut i trafiken och tycker den är klart bättre än e38 och e32, e65 är fet. Jag skulle villja säga att BMW har hittat tillbaka igen till den råa och kantiga designen som fanns på 80-talet. Kolla in BMW 635 och jämför den med 850 så förstår ni vad jag menar. Heja Bangle. Nya femserien blir kanon!

Mvh

Tomas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.