AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.285

Repade sidorutor på försäkringen

Sida 2 av 2
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Villarosa/Hubbe. Jag är medveten om detta "svepskäl" för att höja premierna.Hade dom placerat penningarna på rätt sätt så hade vi sluppit premiehöjningar, nonsens:)) Ska min premie styras av börsen? icke utan av mitt bilägande och aktsamhet.
De bolag som inte sysslar med börsaffärer hur har dom överlevt??
Och dom började skylla på att det var parkeringsskadorna som var orsaken till den rätt saftiga höjningen innan det kom fram att dom hade felplacerat på börsen:)) Alla i hela Sverige har förlorat försäkringspengar via pensioner mm. Men ska bilägarna stå för det ??? En mycket liten del av det som staten tar i skatt av bilägren kommer sedan tillbaka till bilägaren utan går till andra verksamheter.
Hubbe en omlack kostar 12-15 tusen en ruta en bråkdel av detta.
Så det är lite snålt av dig att inte betala rutan om vi betalar din lack.:DD

///MVH Hasso
Länk

St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
vi kanske skulle sala ihop till en lack åt Hubbe... OM han betalar våra repiga rutor. :-)
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Ni måste ju förstå att intäkterna från premierna måste överskrida utgifterna för skadorna. Idag gör de inte det.
Det kostar mer och mer att laga en bil, tex. BMW solnas priser på 1200kr/h drar ju upp det en hel del även om säkert bolagen har bättre avtal.
Att höjningarna kom så pass sent(i förhållande till löneutvecklingen) beror på att bolagen gjorde vinster på börsen.
Nu har de förlorat den inkomstkällan och behöver således ha in mer pengar. Att byta en framruta kostar mellan 2.500 och upp till 6-7 000 kr så de påverkar definitivt premierna. Det finns ju en anledning till att bolagen förespråkar lagning och där har en låg självrisk.
Beträffande min lack så var det ett exempel för att konkretisera vad slitage är och vad skador är.
Stenskott på vindruta är en säkerhets nedsättande detalj, det är inte stenskott på motorhuv så jämförelsen haltar lite, men inte med sidoruts diskussionen.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Hubbe: BMW har sänkt sina reservdelspriser med 10-20% inte fasiken får vi lägre premier för det inte.

///MVH Hasso
Länk

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
nej, det lär vi inte få, inte heller om vi fuskar till oss skönhetsoperationer på våra bilar.
2 fel gör ett rätt eller?
Men de kanske inte behöver höja lika mycket nästa gång, det tar ju trots allt ett tag innan statistiken slår igenom. Bolagen har idag bra koll på att varje bilmodell/märke skall bära sina egna kostnader men det krävs att de får in resultat från föregående år innan de märker prisskilladerna. Sen gissar jag på att 10-20% sänkning bara gäller privatpersonernas delar och inte bolagens redan rabatterade priser. Men det är en gissning
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.