AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.402

Nu är mappningen klar

Sida 3 av 3
Marklund vet vad han gör, inget snack om det. Problemet är att hojarna brukar inte bli snabbare så länge dom är i gatskick även om dom får 100 hk till, åtminstone inte på 200m.
fan tror din lilla bil kommer att gå fort i år

Team turbo addicts
The turbo ABusers
www.come.to\turboaddict(snart)
sE
78
sEiKo
Bmw 2002 tic -75
Bäckis: Då har du inte sett mycket du=)
Jag säger som jag sagt förut, ta alla pengar som du plöjt ner i din bil och lägg på en katana 1200cc då åker du 7-8@402 med rätt förare.
Har du sett en supertwin lämna plattan så vet du vad jag talar om, 1200hk per liter.

With power comes pain.

Länk
sE
78
sEiKo
Bmw 2002 tic -75
Jag har aldrig sagt att jag ska spöa honom, har du sett det så har du drömt. Om du med potenta bilar menar såna som åker 10:or så spöar jag dom på 402m 12sek spöar jag lätt på 201m.
Man åker ju ifrån i princip vilken originalbil som helst från stillastående med en glidare som misständer=)

With power comes pain.

Länk
eing9911
Problemet med "standard hojar" som är turbokonverterade är att de blir ju okörbara. De går ju konstant på bakhjulet så fort turbon ens funderar på att ladda. Är man en skicklig förare så är det nog inte omöjligt och piska potenta bilar.

MVH Henrik
Dröm-seiko. Du tror visst att standardhojar bara är att svänga ut på strippen och dunka tior med. Jag har sett allt för mkt standardhojar åka elvor på strippen, och tråkigare att titta på blir det inte för publiken. Jag vill minnas en R6:a som var på sopen för två somrar sedan när grepens bil hade en "snikanläggning" och lämnade ca 400 hk MAX. Han piskade R6:an lätt trots helt vanliga 205 gatdäck. Med slicks hade det ju inte blivit mindre.
eing9911
Det är ju ganska svårt att få en bra start med en hoj då de gärna vill gå enbart på ett hjul och då går det ju inte utnyttja all effekt i maskinen. (Eller går inte och går inte, visst går det men inte 402 meter. Möjligtvis 40,2 m och då får man plocka plast och föraren sitter på arslet och skäms eftersom maskinen har slagit runt och glidit 30 m av dessa 40,2.)

MVH Henrik
Det finns snabba bågar, men i de allra allra flesta fall snackar vi hojar med förlängda svingar och fet mkt pulver, inga sunkiga 600:or i gatskick, eller ens R1:or heller för den delen.
sE
78
sEiKo
Bmw 2002 tic -75
Ok, jag överdrev med att jag skulle spöa 10-bilar, min gör precis 12 och då är den en "sunkig 600 i gatskick".
Men som svar på dina 11:or kommer lite fakta:
Enligt tidningen Bikes tester gör följande hojar 402m på:

Suzuki rf900: 10,4sek
Suzuki tl1000s: 10,7sek
Suzuki Gsx1100F: 10,9sek
Suzuki Gsx 1300 R Hayabusa: 9,9sek
(Ser nån några elvor? Alla hojar är standard in i minsta detalj, dom 3 första är inte ens r-hojar)
Honda Cbr 600F 1999-: 10,9sek (sunkig 600)

T.o.m. Gör 402m på 13,4, säg den standardbil utom riktiga värstingar som ex. nya m3, Evo m.m. som klarar det.

With power comes pain.

Länk
Du har uppenbarligen ALDRIG varit på en dargracingtävling, för då skulle du veta att jag har rätt. Dom där tiderna du radar upp är troligtvis inte körda av "vanliga" amatörer som du själv utan av proffs med rätt däck, X antal test osv. Jag vet vad jag snnackar om så ta och glöm en dröm. Din IC är klar imorgon och finns att hämta i Ärtans garage imorgon eftermiddag. Jag har själv kört en CBR 600 -99 med sportsystem, det skulle vara 100 hk eller nåt sånt, kanske lite mer, och jag är inte ett skit impad. Hyffsat pigg till 200 och sen var den helt SLÖÖÖÖÖ. Om du kör din hoj på 12 blankt om det är den angivan tiden den ska klara så ska du få en medalj. Davidssons rejält trimmade och lättade Hayabusa med honom bakom styret som en mkt erfaren pilot klarade till slut ca 9.60 och då är den trimmad för ca 100kkr. Glöm en dröm och sätt en tid innan du öppnar käften.
Hi
46
Hissjö Racing
2002 TIC -71
523iM -99
De som kör Pro Street Bike kör runt 9 sekunders repor. Vissa till och med snabbare och vissa andra långsammare. De hojarna är ju ganska modifierade och effekten ligger runt 190hk på bakhjulet. En snygg kille har till och med 194 hk. Man bör nog vara rätt duktig för att sätta sig på en hoj och lägga av en 9sek repa. Sen ska vi ju inte tala om turbocyklarna som trots mycket mer pulver inte kör så mycket snabbare men har ju istället en manligare topspeed och det är ju faktiskt fränt!
Exakt min mening. Vissa har feta topspeeds, men tider är SVÅRA att få till.
Jag har en kompis som har tävlat ett par gånger och kör med en Honda 900. I princip helt orginal, lite andra munstycken luftfilter och skorsten bara. Han kör 402m på 10,42.
En annan gammal klasspolare kör i pro street (tror jag), 402m på 8.98.

Källor:

Länk

Länk
Klart det finns exempel på folk som kan, men jag menar i allmänhet. ALLA kör inte sakta, men dom FLESTA.
bu
327
burt
Passat 2,0tsi.
2017.

intresant samtalsämne med med en speedway hoj kör man o-90 på 3 sek 80 hk 80 kilo på grus jord de ni
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.