|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Ska lämna in min Touring och få åtgärdat rost i bakluckan. Ni som fått gjort detta, har ni fått en ny lucka med ny ruta och spolare eller har ni bara fått åtgärdat själva rosten? | |
|
Stout: Jag har ingen E39 men väl en E46 som fått huven bytt. Du ska inte acceptera en lagning av rosten på en E39, De ska byta ut hela karaoss delen, har inte hört talas om att de skulle fixa den befintliga kaross delen. Ny ruta får du nog inte. Kanske om garantin gått ut skulle du kunna gå med på en sådan lösning. bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
| Nej jag accepterar inget annat än utbytt. Var mest nyfiken på om de är så generösa att de byter ut hela partiet för min bakruta är litet sliten av vindrutetorkaren frammarch. | |
storken25 |
Hello! Jag fick helt ny baklucka, dock ej rutan. Men där emot allt annat som inredning osv! |
|
Mig nekar dom all byta ut bakluckan, bara för att den är imoprterad. Finns det någon som vet någon verkstad i närheten av Skövde som byter ut bakluckan?? / Andreas |
|
|
Hej Andreas Du ge inte upp.. du ska för sjutton få den utbyt..(Garanti) Om du har s-bok, som är ifylld.. Spelar ingen roll om den är import eller inte ..Bilen kommer väll ändå ifrån Munchen. Själv har jag en 528 Touring -97 , och en är baneme också importerad,,( importerat den själv 00 ). Med den var det ingen problem att byta till en NY baklucka, men inte glaset .. Har du problem så hör av dig till mig. MVH Josef MVH jossi |
|
|
Tjenare. Jag har också en E39 touring. Var på bakluckan brukar rosten komma? Jag har en 98 och problemen kanske är åtgärdade på den redan... Nyfiken. Kalle |
|
| I mitt fall så var det mitt på plåtfalsen där luckan svänger, nertill på höger sida. Enligt kontrollanten var det inte helt vanligt med rost just där | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej! På min dieseltouring fick jag helt ny baklucka efter ett galvsläpp på 2 x 4 cm som det hade börjat rosta i. Släppet var i nederkant på luckan, mot listen. Luckan var ny, men all gammal inredning och glas återanvändes. Man får tom betala om någon del går sönder, men jag tycker ändå det är en överaskande bra rostskyddsgaranti på BMW. Jag jämför med Ford, där hade jag grova rostangrepp på min Explorer, men så länge det inte var hål så var det inte rost enligt dem.... Däremot kräver BMW riktig mätarställning och att bilen är servad på BMW, med komplett servicebok. mvh Johan |
|
Tack för svaret Johan, Andreas, min är också importerad, -00 men mätarställning är verifierad och serviceboken fullsmockad. Efter det att Förenade Bil i Malmö tagit bilder på rostskadan, skickade de upp bilderna till BMW Group och efter några dagar hörde de av sig och bokade upp en tid till mig. Är det inte så att alla verkstäder skickar info till BMWGroup i Stockholm för godkännande? |
|
| men om rosten inte bara sitter på luckan då? altså under luckan oxå, tex under regskylten? Vad görs då? det kan väl inte bli utbytt där med el? | |
| jag har oxå en import-BMW med rost precis höger om reg.skylten har varit ett orosmoln länge, byter dem verkligen bakluckan och hur ska man gå till väga??NÅN?? | |
| Det finns inlägg om detta om du söker. Men kortfattat kontaktar du din lokala BMW verkstad som tar foto på bilen och återkommer sedan till dig om godkännande eller ej. | |
| Soki, det enklaste är väl att åka och visa upp bilen och få ett konstaterande! | |
|
Viggo: Är inte rostskyddsgarantin bara 6år? Din bil fyller ju 7 i år. |
|
| Precis som "hubbe" säger så gäller ju bara garantin i 6 år..Och dom är verkligen stenhårda på det...När jag upptäckte att det var rost på min lucka så var det 4 dagar kvar på min garanti, så jag åkte upp till bmw i gbg o dom vägrade att byta den pga att garantin måste fortfarande gälla när jobbet är klart =( tror ni ja är sur??? | |
| Blev nyfiken var ska man leta efter rosten? Måste man skruva bort innerpanelen? OBS touring | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Plure:det var nog tidens blåsning du gick på där,visade han skrivligt på detta påstående. ARN direkt. Med det påståendet så kan dom ta in bilen låta den stå en vecka innan dom börjar och lämna tillbaka bilen och säga att vi inte han göra jobbet innan garantin gick ut.:)) ///MVH Hasso Länk |
| Plure,håller helt med Hasso. Om en kund reklamerar en vara så räknas dagen han hör av sig,ej dagen det blir åtgärdat. | |
|
Håller helt med er....jag ska ringa och höra efter om detta..Som Hasso säger så såg jag ju inget pappaer på det. När jag först kom dit och frågade om rosten på bakluckan så kolla han på bilen och sa att dom ska byta hela luckan, sen kolla han alla papper på bilen och kom med detta besked =( men nu har ju garantin gått ut så vad kan jag göra åt saken??? |
|
|
Plure,, Det handlar om att prata sund förnyft..Jag var tvungen att ta i med hård handsken.. Så kan jag tilllägga ,, min är tillverkand 1997-03 , och observera att jag anmälde detta i Januari , och de tog bilen 24 Mars ,för att fixa till det . Du ge för sjutton inte upp ...Du har all rätt att få den utbyt.... MVH jossi |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.