|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
man blir så j..a trött på sådana oseriösa bilsäljare som manipulerar mätare inget ovanligt men härligt att du gav honom en knäpp på näsan ang. om oljebytet vid 13000 mil. Det var ju ett skyhögt pris han ville ha på sin bil oxå, han ville väl säkert tjäna en 50-60 papp på bilen. |
|
|
Problemet är väl att kunna lägga fram superkonkreta och klara bevis på att handlaren fuskat. Det är svårt. Innan dess är det kanske svårt att "diskriminera" någon handlare....tyvärr :( Vi VET ju många smutsiga handlare. Denna vetskap ska Kalle se till att det går att sprida :) |
|
|
Anders T. Tyvärr är köpare dumma annars hade inga bilar blivit sålda eller hur? Hur många gånger har man inte gått in i en bil affär och bett att få provköra en viss modell med t. ex automat, 4 wd och V6 men får till svar att tyvärr så finns det bara en manuell disel hemma, men att den är precis likadan som den jag skulle vilja provköra? Trots det säljs det mängde av den?! :) |
|
|
Hej! Det måste väl ligga i alla seriösas intressa att vi får en sida på BMWPOWER.NU där det framkommer vilka firmor som sysslar med sånt här mätarfiffel? Bra alternativ eller?... |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Sudden:Och vem ska gå i garant för att inte bli åtalad för förtal?? tror knappast att sidan är gynnad av det. MVH Hasso Länk |
|
Sudden1// Detta diskuteras i ett flertal trådar just nu. Resultatet i dessa är precis som Hasso påpekar, vem ska ta ansvar för anklagelserna? Vet dessutom att det är en sida inriktad på att "svartlista" handlare som fuskar/t med BMW´s på gång.... Om du läser på forumet ibland lär du bli varse när den är igång. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Tror också att det blir svårt att få någon att ställa upp som ansvarig för ett sådant projekt. Vet inte hur det skulle gälla om man lade upp något liknande på en utländsk site adress, med lagar och sånt. Dock med kravet att samtliga påståenden skulle verifieras genom bilder på utdrag ur BMW's service databas vs. servicebok eller papper från svenska reg.besiktningen. I mitt fall känns det ganska enkelt att påvisa skruvning då mäterställningen vid reg.bes. skiljer sig med -2000mil mot registrerad service hos BMW 2½ år tidigare. Det är väl sådana konkreta fall som är relativt lätta att påvisa skuvning. Eftersom det bevisligen finns rötägg som ständigt håller på med denna typ av verksamhet, så är det ju bra för branchens egen del att man "sållar agnarna från vetet" på ett seriöst sätt. Men det är just med betoningen på seriöst, som jag har svårt att se hur det i längden skall efterlevas. Mvh. Patric Länk |
|
|
Jag tänkte inte på det ur lagens synpunkt.Men det står mycket på dessa sidor som bara är egna ställningstaganden och som man själv få sålla. Men om jag inte missminner mig så på Importsidan står det redan om vissa rötägg. Men mitt meddelande kanske var för ilat, blev bara besviken på att det svärtar ner BMW:s annars för mig goda ryckte. Samt att jag skulle uppskatta om jag kunde läsa att någon blivit blåst av FIRMA BUFFEL O BÅG innan jag själv köppte en M3:a av dem. |
|
|
Sudden1// Alla vill vi samma sak! Gäller bara att man inte gör ett fel när man påvisar ett annat. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.