|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
-RW- |
aldrig 20, kanske 12, 13. |
|
Jodå...Saudiarabien har säker uppåt 30% av oljetillgångarna. Men jag ska försöka hitta en källa....för att försäkra mig om att det inte är fel. mvh |
|
|
Jag tror som Stavros utan att veta säket. Saudi står för en väldigt stor del av jordens olja, det har jag läst men vet inte hur myket Irak har. apocalypsorödmetallic... |
|
Perkka |
Läs detta: Länk "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
| oljepriset sjönk i fredags också | |
| Fortfarande så är inte oljepriset det jäkliga utan skatter och avgifter som tas ut av staten. Om det bara var oljepriset som vi skulle betala, så skulle ja gladeligen betala $35 fatet :) | |
|
Själv fattar jag inte varför inte Sverige ställer krav på bolag som ligger utanför OPEC. Titta på Sovjet för tusan...där står råoljan i tankvagnar på banvallarna och läcker för dom har så jälka mkt olja men ingen köper. Vän till mig reser endel i Ryssland som inköpre och han kollade upp vad ett fat olja kostar lite mellan tumme&pekfinger........................15dollar!!! och då gör dom kanon vinst. Visst är det underbart att bolagen skrivit kartellkontrakt med OPEC. Lille Svensken få pröjsa bara...så är det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.