|
Sida 7 av 18
|
|
|---|---|
|
Sidan Länk är nu uppdaterad med kartor!!!(Tack Micke!) Christian, Menar direkt till höger. Där finns en gräsparkering med plats för c:a 10-20 bilar, och en stor grusplan där vi som inte är SÅ nogräknade kan stå. Fullt på parkeringen....nix. När vi var och rekade i lördags var där EN bil, och då var vädret perfekt.... Men det är klart, om vi kommer ned till vikshög och där är fullt, kan vi absolut ha barsebäcksbadet i tankarna som tillflyktsort :) Mvh Kalle |
|
|
Christian: Japp. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
|
Wendtan: Vaddå japp? nofx: det har precis blivit april och då är sjöbusarna sugna på att slänga i sina ekor ;) Länk |
|
|
Kl 19:39 frågade du om de var direkt till höger o ja svarade japp. dock såg ja inte att Kalle redan svarat på din fråga. Barsebäcksbadet är de där vid den lilla campingen som ligger nästan vid stenpiren? Där de grus hela vägen- Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
|
Är det någon som vet om det finns en bra bensinstation med Gör det själv hall i närheten/på vägen så att man kan tvätta bilen innan man gör entré :-D. Ska köra från Halmstad så den blir kanske lite skitig när man kommer ner till Malmö. Tack på förhand www.e30klubben.com - E30 körmaskinen nr.1 |
|
|
Det ligger en "wash-a-car" anläggning i samband med en bensinmack vid nerfareten till norra hamnen lixom. Länk där finns kartor osv. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
|
Tryggvesson! finns en Funwash på Linnegatan vilket är i närheten till träffen. där brukar jag tvätta min bil! ligger bredvid en preem-mack i en korsning vet dock ej vilken väg den korsar... kör längs linnegatan från stan så ser du den på vänster sida! lycka till.. |
|
|
Tackar Cato: Är det en gör det själv eller??? för jag tänker inte köra min bil i någon automattvätt. |
|
|
De är ingen automattvätt ja föreslog. de är tvättplatser med högtryck. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
|
Jag hade tvättat bilen på preem(flintränneg.) nere i hamnen. Jag tycker att man får längre tvätt tid/polett där samt att kvliteten på tvätten är bättre... Dom gånger jag har tvättat på "wash a car" har vattnet varit så skitigt att det nästan inte varit lönt att tvätta överhuvudtaget, trycket i "tvätthandtagen" är inte alls lika högt som preems eller statoils heller. Christopher ///M535i Länk NYA BILDER!! |
|
|
Instämmer med "bjorasen", Preem-tvätten nere vid hamnen är väldigt bra.. //Henrik BMWCS #05196 328iT: Länk |
|
|
jag skulle aldrig tvätta min bil i maskin eller föreslå att ngn annan skulle göra det! Stället heter Fun Wash och är gds med allting(högtryck,hetvax,dammsugning) och kan inte klaga på kvalitén, har trots allt tvättat där sedan år 2000. det är lätt den närmaste gds anläggningen och med stor "spotting" faktor eftersom det ligger i ett"fint" villa kvarter... Har personligen tvättat bredvid en Ferrari 360 modena bland annat! alla rikingarna tvättar sina bilar där... |
|
|
Bjorasen: Kan inte tala av egen erfarenhet för malmö anläggningen, i Lund är denna anläggningen dock utmärkt. Därför antog jag att den var lika bra i Malmö. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
| Tack alla för tipsen. Få titta lite på kartan och se vad det blir. Hoppas vi ses snart.... | |
|
wendtan: Det är först asfalt, sen gräs...jaja. Länk |
|
|
Allt låter riktigt bra nu tycker jag! Max vid center syd e perfekt ställe också, om vi inte får plats på deras parkering e där gott om plats vid micro ett stenkast därifrån! Vikhög låter lika bra, det är ju runt hemtrakterna ;) Då är det bara att hoppas på vackert väder så blir allt fint! |
|
|
wendtan: Det är faktiskt stationen i lund jag menar... de ggr jag har tvättat där har inte jag blivit nöjd iaf. de flesta ggr jag har tvättat där så har jag iof bara sköljt av bilen så det dåliga trycket gör kanske mycket av det... Jag har suttit i en kompis bil när han tvättat i automattvätten på sama ställe och där ser inte vattnet rent ut, antar att samma vatten används i gds båsen... Christopher ///M535i Länk NYA BILDER!! |
|
|
Bjorasen: Jag kör aldrig min bil i någon automat tvätt så ingen erfarenhet om deras autoamattvätt. Dock av tvättplasterna kan ja göra förljande slutsats. Jag har använt de enbart för avspolning i ca 2 år. inte någon gång har jag råkat ut för vatten osm inte är rent. De har dessutom en vattentillsats som får bilen att bli totalt fri från Kalkfläckar. Deras vax o avfettning ger ja inte mycket för eftersom ja inte tror på vax i samband med vatten. Du måste haft otur helt enkelt. fråga personalen på plats, de brukar vara väldigt hjälpsamma vid eventuella problem. Att trycket skulle vara dåligt kan ja inte heller hålla med om, de är som en normal hemma högtryckstvätt kring 110 bar skulle ja tro. Att vattnet inte ser rent ut beror troligtvis på tillsatser (om de är på vintern finns de en tillsats i vattnet för att de inte ska frysa så lätt) Jag har en ganska ny bil dock utan lackförsegling(änsålänge) och har aldrig problem med att få bilen ren, att de sen beror på att ja svampar bilen iaf varannan vecka hemma hos föräldrarna gör säkert sitt. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
|
Christian: Nja sist ja var där så så de väl snarare ut som asfalt (20 m) grus och sen gräs med djupa gropar som man kan gömma leopard II stridvagnar i. Folk kommer troligast med sänkta bilar o de är nog inte helt omtyckt, Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
|
Helgen är Bokad! och är anmäld ville bara säga hej! Kompis med Flayer. /what Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.