AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
25.703

BMW-träff i Malmö vid öresundsutställningen 2003-04-12! Be there :)

Sida 4 av 18
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Pompe, Någon form av cruising var det ju tänkt! Jag hade spanat in en sjysst sträcka ute vid torup, men Pelles och Mickes profetior bådar ju INTE gott för vår tänkta plats. I helgen ska Lomma och Klagshamn ses över, då kommer mer info. Är säker på att det även på dessa platser finns lämpliga cruising-sträckor :-)

Som sagt, stay tuned på söndag/måndag, då kommer förhoppningsvis slutgiltig information här i tråden, på siten och i era mailboxar!

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
I Klagshamn finns det definitivt cruisngstäcka men jag tror inte att någon kommer att stå vid vägkanten och titta på :)

Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
Lomma finns ju cruisingsträckor!! Det ligger vid havet ju! Bara att köra genom Lomma - bjärred, sedan ta motorvägen tillbaka till Lomma ;)

Länk
Visa användare
1.465
ChristianF
325iT -07
... Finns en berömd glasskiiosk som gör supergod glass i bjärred, där är en stor parkering också... det kan vara ett stop i cruisingen;)

Länk
Ki
620
Kidde
BMW 520d x Drive M Sport -16
ChristianF:
Jaaaa, glass!!!!! Micke Olsson blir nog överlycklig eftersom det säkert är så kallt ute att jag måste trycka i mig en jätte-strut i framsätet på hans bil (även kallad restaurang-vagn)...

Även om jag är BMW-lös för tillfället, så måste jag säga att det ska bli skitkul att komma ner till Malmö på BMW-träff!! Mycket bra initiativ och sjysst av Micke Olsson att jag får åka med i hans super-putsade Beemer!!
/Kidde (som förmodligen kommer att dreggla den 12/4)

Letar BMW...
Christian: Jo den iden har kommit upp i min melon med.
Sommarkiosken heter den för övrigt.
De finns lite alternativ, dock gillar polisen sträckan mellan Lomma o Bjärred. Vi får se, ja spånar på lite ideer.

bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Snälla använd sökfunktionen.
PELLE: jag skall till fiberträffen, blir ganska perfa att börja med den för att sedan fortsätta till detta meeting. Kom nu inte med din gamla kur,,, jag hoppas på kraftigt modifierad E28 ; )

ANgående glasskiosken ärinte speciellt lätt att parkera så många bimmers vid glasskiosken iheller, men god glass har dom! Ett alternativ om vi är sugna på cruising på goa vägar är att köra till typ café annorlunda eller nåt, RIKTIGT GOA VÄGAR! men nackdelen är att dt blir ju några mil fram o tebaks...

Klagshamn låter tokmysigt men jag tror vi kan hitta alternativ parkering i Bokskogen. Gissar på att 90% bara parkerar på den stora parkeringen och missar dom andra. Hittar vi en "egen" kan vi ha lite aktiviteter där utan att störa för mycket.

BTW så har lejonet och björnen ÄNNU goare glass....

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
Nu med tokbra forum..
Kidde:
Nu ska du ta det lilla lugna.. Tänk på att den glasskiosken ligger 23 mil hemifrån...
Det är en lååååång väg att GÅ! :-)

_____
Micke
Länk
Länk
Håller med pcdoktor om Lejonet o Björnen.
Hmm börjar kännas som vi får vika hela lördags eftermiddagen till att reka.
Måste iaf ha ett konkret ställe from måndag känns de som.
Eller vad säger Kalle?

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Snälla använd sökfunktionen.
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Pc-Dr om e28 an ska kunna rulla så får nog hela sydgänget ta med sig mekkläder och komma upp i verkstan...tror jag :-(
Fattas ju hur mycket delar som helst iofs så är dom beställda så väntar bara på att det ska tillverkas och dyka upp någon gång :D
Men jag tror att det blir en perfekt dag...först lära sig hur man kan gjuta halva bilen i komposit sen ljuga bmw på eftermiddagen ;-)

MVH
Pelle
bmwcs/SYD 4605
Länk
Visa användare
1.465
ChristianF
325iT -07
100 meter fårn glasskiosken är där en STOR parkering, får minst plats 40 bilar ;).. Kom igen, bara jag får stå först i glasskön så ..hehe..

Länk
Pelle: Om du rappar på så kommer vi hela gänget kanske : )
Skämt åsido vet jag att fler än jag är lite nyfiken på dina kommande alster, grillkväll i vår? eller nåt...

Wendtan: lycka till med rekningen. Behöver ni inspiration så säg bara till. Har sett det mesta av Skåne (10 år som chaufför, taxi mm,)

Här kommer min topplista på favvo ställen

1. Bokskogen (bra vägar, vacker miljö,)

2. KAK:s officiella söndagsmötesplace östarrps gästgivargård (nice vägar,bra parkeringsmöjligheter,cafe,restaurang,vacker

3. Klagshamn (vacker miljö, gott om plats.)
miljö)

4. Någostans ut mot Häckeberga (otroliga vägar och vacker natur)

5. Lomma?

Listan kan bli toklång men SÅ svårt lär det inte bli att hitta det rätta stället.

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
Nu med tokbra forum..
bj
291
bjorasen
M535i -87
vi blir tyvärr en BMW mindre på träffen, polarens 325:a har blivit vandaliserad för andra gången på 3 mån...

Christopher
///M535i
Länk NYA BILDER!!
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Cristopher,
Det var inte kul att höra :-( Hoppas att din vän har lust att hänga med som "passiv deltagare" trots det inträffade....

Senaste nytt är att upplägget förmodligen kommer se ut såhär: Vi samlas på Plats A för att glo på bilarna och snacka goja. När stämningen börjar dö ut cruisar vi till plats B. Var Plats A och plats B ligger är hemligt(vi har inte spikat ännu :)) men tillkännages på måndag!

Ha en skön helg!

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Ca
225
Cato
en bmw 320i M-sport 2003
tja får min nya bmw nu på fredag! en 320i M helt pufärsk! (längtar)
Min röst ligger på öresundsbro utställningen! vacker plats kan grilla om man vill samt alltid gott om p-platser.....
jag kommer i vilket fall som helst i min nya pärla.
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Ja, jag tror nog faktiskt att Öresundsbron är ett värdigt alternativ jag med. Men var grillar man där? Är det "ovanför" på den avstängda vägen?
Po
664
Pompe
2800 cs -70
3,0 La -75b
Skulle man inte kunna ha plats A i bokskogen, cruisa in till öresundsbroutställningen via en sväng genom Malmö?
Skulle nog kunna vända en del huvud, eller?
Låter ju nice, sedan kan man ju avsluta i Bjärred och mumsa glass.

Nåja vi kan inte mer än att vänta och se vad som händer.

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
Nu med tokbra forum..
Tigerr
Tja, vill ni ha fler e39 bilar så kan jag nog tjata på min bror att följa med..! :)
Han går i lite tankar om att köpa en Z3 nu till sommaren, så det skulle vara trevligt om nån z3 ägare kommer, så man har ngt att locka med.. ;)

Tigerr
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Tigerr, fler e39:or tack. Känns ju lite konstigt att åka på en BMW träff och så är jag den enda e39 tåringen. Men det kanske är en vetaranbilsuppvisning? :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.