AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
25.743

BMW-träff i Malmö vid öresundsutställningen 2003-04-12! Be there :)

Sida 12 av 18
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
bobbby(Eller var det John Pohlman? :DDDDD),

Aldrig tjatigt med goda nyheter :))

64 BMW's anmälda, samt att 02-klubben eventuellt ansluter. WOW!

Länk
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Hej!

Kalle: Hur ser det ut i Malmö nu?
Här i mellanskåne ligger det nån centimerter.
Hoppas verkligen inte träffen blir inställd.
730:n får agera plog om det så ska vara.

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
Länk
I Malmö är det lugnt, lite snö på biltaken bara men som det står på aftonbladet.se just nu +7 och efterhand ökande molnighet.

Inga problem .... vi ses imorgon 13.00 ..
bo
282
bobbby
320i -91
CoolBlueM3Coupe har helt rätt. Det är inga problem. Man får kolla på danmarks väder för de är dom som brukar ha rätt.

bobby
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Magnus,

Här ställs inte in någon träff bara för lite regn och rusk, det vill jag lova ;) Bra idé annars att de med lägst bilar får köra först och ploga :-DDDDD

Här kan ni kolla in Danmarks Radios vädertjänst: Länk

Faktum är att vi har en DANSK BMW anmäld till träffen också! Toppenskoj :)

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Skönt att höra =)
Har längtat efter träffen sen tråden skapades.
Det är ju i allafall inte lönt att tvätta bilen.

Mvh Magnus

Länk
Magnus18: Men vad säger du???? :D Klart du ska tvätta ...
CoolblueM3Coupe:

Då ska det bli kul att se vilken puts du har på din:))
bo
282
bobbby
320i -91
Klart att man måste tvätta bilen men risken är väl att den har blirvit skitig när man har kommit fram imorron

bobby
starre: Jag lovar att det skall vara 75% puts på den, har inte tid med mer än en timme imorgon innan träffen. Ska få sig en rejälare genomputsning i påsk då jag får inta farsgubbens garage en förmiddag.

Då blir det klädsel plus allt annat (inklusive en vinylputs med då nyinköpt XXXXXX 40).

Har själv ganska nära till träffen om inte nu navigationen sviker mig då, vilket den inte gjort hittills ;) Förutom en gång då kanske då jag åkte rakt öven Malmöhus och parken (på navin alltså), lovar att jag var på Regementsgatan man har ju inget X5-komplex :D
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jag har precis köpt en förlängd alpina framspoiler till krutis och kan därmed PLOGA alla gator vi ska åka på:DDD
Vänligen
Asken
Asken:
Jojo, det har du säkert köpt va.....

_____
Micke
Länk
Länk
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
Ja jag får se om jag kommer ut såg att saltbilen var ute gillar inte riktigt det !!!! April väder är inte att lita på det bästa är maj det är säkrare de flesta har väl sina träffar då det blir kanske fler längre fram !!!!

Mvh/ Daniel

Länk
(såld)
Ki
620
Kidde
BMW 520d x Drive M Sport -16
Om Micke inte vill köra sin tokputsade stationsvagn, så får vi väl ta min rishög ner istället:- ) Har iofs inte hört nåt om att han inte vill köra men ändå... Hade det inte varit så oerhört onödigt och oekonomiskt, så hade vi kunnat köra med två bilar, men vi hoppar det. Man sitter så himla gott i Mickes sportläderstolar:- ) Sen drar ju hans mindre soppa också... Jag ska hålla stenkoll på mätaren imorgon. Aldrig över 1l/mil på den där lilla eneverande visaren. Då uteblir tankningen jag ska göra av hans bil...:- )
Har också hört att vädret ska bli bättre med start i eftermiddag/kväll och det låter ju inte helt fel. Var inge kul att åka till jobbet idag med 3 cm snö på vägen. Nu är det dock borta, så förhoppningar finns om torrt väglag imorgon! Eller kul å kul förresten. Var rätt spännande med 17-tummarna faktiskt:- )

Micke:
Tvätta ikväll, så slipper jag stiga upp "mitt i natten" :- )
/Kidde (som inte har nån puts på bilen... ännu iaf...)

Äkta körglädje finner man i en BMW...
Ca
225
Cato
en bmw 320i M-sport 2003
hmm solen skiner och det är vindstilla nu... bor vid stranden (ribban) i malmö och vädret är finfint! bara att komma! ses imorrn...
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Micke: Inte mycket:)) Nu ska vi se här
Meguiar 40 250kr. beställt av: Kalle, Micke, Mathias. Någon mer?
Har nog eventuellt ett par ventilhattar(metall) med //M alt BMW märket på och 35W blåa backlampor också jag kan ta med om någon vill köpa. OBS. Detta är ren välgörendhet... Dvs Ni betalar vad jag ger så inga kommentarer om geschäft tack:)
Mvh
Asken
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
Jaa! fint väder vill jag ha! Och det verkar det bli..

GLÖM NU INTE LAPPARNA MED ANVÄNDARNAMNET!!!!

Länk
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Nu är min lapp klar. =)
Får skölja av bilen nånstans imorgon förmiddag.
Solen sken till här ett tag, men den försvann igen. Men snön är är i allafall borta. =)

Kalle:
Bör inte färdvägen stakas ut, dels för de som kommer i efterhand, dels för de som kanske blir lite efter (rödljus, stopp och sånt)?

Mvh Magnus

Länk
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Magnus,

Ingen dum idé! Här kommer en preliminär(men 99% säker) färdvägsbeskrivning:

Vi tar oss ned till Vintrie trafikplats där vi kör på Yttre ringvägen riktning norr/öst. INTE till Danmark! Följer yttre ringvägen tills vi kommer till Fredriksbergs trafikplats. Här tar vi av mot Oxie/Ystad väg E65 österut!

Efter endast en KORT färd på E65 är vi i höjd med Oxie, där vi ska ta av igen. Efter avfarten i Oxie tar vi VÄNSTER, och kör över viadukten ovanför E65:an., ungefär 500 meter. Därefter svänger vi HÖGER mot SKABERSJÖ. Sen följer några kilometers öppen, rak väg.

Väl i Skabersjö By: När vägen delar sig inne i byn tar vi HÖGER. Fortsätter ut genom byn. Efter någon kilometer tar vi av mot TORUP/BOKSKOGEN, åt VÄNSTER. Vi kör genom bokskogens vackra natur i cirka 5 km. När vi nått Bara, tar vi VÄNSTER, mot Malmö.

Vi kör mot malmö i ungefär en mil, varefter vi, istället för att köra över yttre ringvägen, svänger av till HÖGER in på en liten knixig landsväg som leder oss mot Staffanstorp. När vi efter några kilometers färd norrut kommer till en stor korsning, tar vi VÄNSTER, mot Malmö och följer (den ganska trista) vägen ett bra tag tills den delas upp. Vid delningen kör vi norrut: mot Segekarusellen, Lund, Lomma, Norra hamnen etc (osäker på vad som står skyltat).

I segekarusellen kör vi rakt fram, fortfarande mot Lomma, Spillepengen(INTE till höger, mot Lund). I den nästföljande "Spillepengsrondellen" kör vi höger mot Lomma. I rondellen ungefär 2 kilometer senare tar vi VÄNSTER, och hamnar på Lommavägen. Här får WENDTAN komma till assistans och skriva fortsättningen :)

Visst vore det MAFFIGT om vi kunde ha cruisat genom Malmö, men det vore snudd på omöjligt att hålla karavanen ihop. Jag ber er även att ha i åtanke att det är CRUISING vi sysslar med, INTE Racing. Det skulle inte förvåna mig ett dugg om vi får "ofrivillig" poliseskort hela vägen.....

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
nofx16:

Finns det en version i mpg2 alt mpg4?Vi stadsbor behöver nog en adress för att kunna hitta:))
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.