|
Sida 11 av 18
|
|
|---|---|
|
Ni låter lite negativa, Ja tror inte att träffen kommer bli flyttad. www.smhi.se Enligt smhis hemsida säger väderprognosen 7-8 + och uppehåll samt chans för sol på Lördag . Söndag blir de strålande solsken och 12 +. Flayer: Capslock!!!!!!!!!!!! Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
|
wendtan: Hoppas att du har rätt, det hade ju inte varit otrevligt med lite värme och sol... www.e30klubben.com - E30 körmaskinen nr.1 |
|
|
Vi kommer att få snöoväder här i Gbg på Lördag så jag tror inte att jag och tjejen kommer för jag har ingen lust att skfta däck igen... 850 Jaa sån är jag |
|
|
Jag menar skifta däck 850 Jaa sån är jag |
|
|
Simba: finns ingen lag som säger att du måste köra på vinterdäck efter 1 april. Men är de ur säkerhets synpunkt förstår ja dig till fullo. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
|
What, Så ska det låta! :) Magnus 18, Det blir inte mycket spatserande, förutom om man vill gå runt och flukta på alla bilar. Din kompis är varmt välkommen, beklagar det inträffade :( bobbby+stour, hoppas att ni och vädret har rätt..... Flayer, att skjuta på träffen vore trevligt.....men ogenomförbart dels pga administrativa skäl. Och vad skulle vi ta oss till om två veckor...tänk om det blir regnoväder då också...skjuta på den igen? Nej packa ned dunjackan och ryssmössan i bagageutrymmet så är du iallafall förberedd på det värsta :) Wendtan, hoppas söndagens högtryck snabbar sig lite :) Simba_1, Trist att höra, men fullt förståeligt! Jag låter dig stå kvar som anmäld, så håller vi tummarna för att ovädret uteblir! Hoppas att inte allt för många av er låter vädrets makter kontrollera era liv ;-) Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
wendtan: Lagen gäller ändå. Vid vinterväglag gäller vinterdäck även efter 1 april. Jag blev stoppad av en polis och han anmärkte på det... Men han fattade själv att man inte kan hålla på att byta hit å dit... Slipper vi regn och har torra vägar till helgen så är jag jättenöjd. Länk |
|
|
Blir det inte för dåligt väder så kommer jag oxå! BMW - Illud iterum dicere potes! |
|
|
Tar med en polare i en silvrig 330Ci -02 ( om det inte snöar sa han ) Nisse Länk |
|
|
ja ja ja vädret blir nog ok... banga inte ur folk... lagen gäller inte alls efter första april... klart dom kan anmärka.. men inte ge böter... det är vilket fall som helst snöfritt i malmö och kommer förbli så... Det blåser inte längre i heller... så vi ses som planerat! i hope.... |
|
|
Christian: Lagen säger: Vinterdäck ska användas när det är vinterväglag under perioden 1 december – 31 mars. Vinterdäck kan vara antingen dubbade eller odubbade. Kravet gäller för personbil, lätt lastbil och buss med en totalvikt av högst 3,5 ton samt släpvagn som dras av ett sådant fordon. Sommardäck med snökedjor på fordonets samtliga hjul betraktas som likvärdig utrustning och kan vara ett alternativ till vinterdäck. Det finns undantag från bestämmelsen om användning av vinterdäck, vilket innebär att ett fordon får köras med sommardäck i vinterväglag, om det kan ske utan fara för trafiksäkerheten i följande fall: för provkörning eller bogsering av fordonet i samband med reparation för färd kortaste lämpliga väg till och från närmaste besiktningsorgan för besiktning om fordonet enligt bilregistret är av årsmodell som är trettio år eller äldre om fordonet är registrerat i utlandet vid färd som påbörjas eller avslutas i utlandet Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
|
wendtan: Exakt. Men nu är det ju så att mars har passerat och då är det full lagligt att köra på sommardäck oavsett väglag. Länk _____ Micke Länk Länk |
|
|
Ser det som självklart att dyka upp och få se ett antal trevliga BMW:isar. Det finns inget väder som skrämmer mig då, som Kalle skrev ovan, använd BMW paraplyet om det regnar .... |
|
|
Micke: de var just det jag ville understryka för Christian ovan. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
|
Hmm. 02-klubben har en "kolfiberträff" i Malmö på Lördag kl 10.00. Kan ju vara så att några oldtimers dyker upp och förgyller tillvaron! /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Skylten är klar för mig och så är den anpassad för regn el snö. :) /what Länk |
|
|
Kristian Larsson, Vi hoppas absolut på några "gammelbilar"! En 02 touring- ägare har visat intresse men var osäker på om han kunde, därför inte uppskriven på sidan. Men vi håller tummarna :) |
|
| Tackar för att någon skrev om skylten, den hade jag helt glömt bort | |
|
Kanske är lite tjatigt nu men för att vi ska bli övertygade om att de blir bra väder =) Följande står på aftonbladet.se Lördag 12 April Klart till halvklart och uppehållsväder. Plus 8 grader och 2 m/s kommer att vinden att bli. Kan de bli bättre =) |
|
|
Det var polisen som sa så till mig, alltså hade denne fel ;) Men det låter mer rätt som ni säger.. Hur ska man kunna lita på dagens poliser..hehe. Ses på lördag.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.